3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 163-164-165. Cevapları
3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 163-164-165. Cevapları MEB Yayınları bölümünde, ders kitabı sayfa 163-164-165 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Tartmayla İlgili Problemler Cevapları” Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 163-164-165. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.
Tartmayla İlgili Problemler Cevapları
4. Ünite 4. Bölüm Tartma :Günlük hayattaki ölçme problemlerini çözerek, kilogram ve gram birimlerini kullanma ve bunlar arasında dönüşüm yapma becerisini geliştirir.
İçindekiler
3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 163 Cevapları MEB Yayınları
Yapalım
Aşağıdaki varlıkların kütlelerini “kg” ve “g” cinsinden tahmin edelim. Tahminlerimizi tablodaki uygun yerlere yazalım. Daha sonra bu varlıkları tartalım. Elde ettiğimiz ölçme sonuçlarıyla tahminlerimizi karşılaştıralım.
Cevap:
Soru: Hülya Hanım, yeni bir pasta tarifi dener. Pastasının güzel olması için malzemeleri tarifte belirtildiği kadar kullanmak ister. Tarifte kullanılacak bazı malzemelerin miktarları aşağıda listelenmiştir. Bu listeye göre Hülya Hanım’ın toplam kaç kg, kaç g malzeme kullanması gerekir? Düşünelim.
Cevap: Kilogramları grama çeviririz ve hepsini toplarız.
1 kg → 1000 gr.
1000 + 500 + 10 + 10 + 300 = 1820gr. malzeme kullanması gerekir.
İhtiyacınız olan içeriğe aşağıdaki ana kaynaklardan ulaşabilirsiniz:
3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 164 Cevapları MEB Yayınları
Problem Kuralım
Görsellerle ilgili verilerden yararlanarak problemler kuralım. Kurduğumuz problemleri aşağıdaki örnek problemle birlikte defterimize yazıp çözelim.
Cevap:
Problem → Bir kasa da 20 kg elma bulunmaktadır. Merve kilosu 3 TL olan bir elmadan bir kasa aldığına göre ne kadar ödemiştir?
Çözüm → 20 x 3 = 60 TL vermiştir.
Yapalım
Engin, kuruyemişçiden 200 g üzüm, 150 g leblebi almıştır. Engin’in aldıkları 500 g’dan ne kadar eksiktir?
Cevap:
200 + 150 = 350 g
500 – 350 = 150 g eksiktir.
3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 165 Cevapları MEB Yayınları
1. Aşağıdaki nesneleri ölçmek için gram veya kilogram birimlerinden hangisi kullanılır? Karşılarına yazınız.
Cevap:
2. Aşağıdaki tablolarda verilen nesnelerin kütlelerini tahmin ediniz. Kütle ölçme birimlerinden uygun olanı ile eşleştiriniz.
Cevap:
3. Kilosu 5 TL’den bir kasa incir 60 TL’ye satılmıştır. Buna göre bir kasa incir kaç kg gelmiştir?
Cevap: 60/5 = 12 kg gelmiştir.
4. Ece ile kardeşi Ege’nin kiloları toplamı 53 kg 800 g’dır. Ece 37 kg 500 g ise kardeşi Ege kaç kg kaç g’dır?
Cevap:
53.800 – 37.500 = 16 kg 300 g’dır.
5. 1 kg limonun 500 gramı ile limonata yapılmıştır. Geriye kaç g limon kalmıştır?
Cevap:
1 kg → 1000 g
1000 – 500 = 500 g kalmıştır.
6. 5 kg’lık bir paket bulgurun fiyatı 9 TL’dir. Markete 54 TL ödeyen Aysel Hanım kaç kg bulgur almıştır?
Cevap: 54/9 = 6 kg bulgur almıştır.
7. Görsellerle ilgili verilerden yararlanarak problemler kurunuz. Kurduğunuz problemleri defterinize yazıp çözünüz.
Cevap:
Problem → Bir ahırda 2 inek, 2 koyun ve 1 keçi vardır. İneklerin birinin kilosu 600kg, koyunların birinin kilosu 70 kg’dır. Bu ahırda olan hayvanların toplam kilosu 1390 kg olduğuna göre keçinin kilosu kaçtır?
Çözüm →
600 x 2 = 1200 kg
70 x 2 = 140 kg
1200 + 140 = 1340
1390 – 1340 = 50kg’dır.
Bu bölümde, tartmayla ilgili problemleri çözmeyi öğrendiniz. Gram ve kilogram birimlerini kullanarak problemleri çözme becerisi, günlük hayatta karşılaştığımız durumları daha iyi anlamamızı sağlar. Bu beceriler, matematiksel düşünmenizi geliştirir ve ölçme birimleri arasındaki ilişkiyi kavramanızı kolaylaştırır.