3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 25-26-27-29. Cevapları

3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 25-26-27-29. Cevapları MEB Yayınları bölümünde, ders kitabı sayfa 25-26-27-28-29 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Birer, Onar, Yüzer Ritmik Sayma Cevapları” Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 25-26-27-29. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.


Birer, Onar, Yüzer Ritmik Sayma Cevapları

1. ÜNİTE 1. BÖLÜM – DOĞAL SAYILAR


3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 25 Cevapları MEB Yayınları

Ayşe ve arkadaşları bahçede saklambaç oynarlar. Ayşe ebe olur ve sesli bir şekilde saymaya başlar. Yandaki görseli inceleyelim. Ayşe kaçar sayma yapmıştır? Düşünelim.
Cevap: Ayşe birer birer saymıştır.


3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 26 Cevapları

1. 125’ten başlayarak 134’e kadar ileriye birer ritmik sayalım.
Cevap: 125 – 126 – 127 – 128 – 129 – 130 – 131 – 132 – 133 -134


2. 43’ten başlayarak 123’e kadar ileriye onar ritmik sayalım
Cevap: 43 – 53 – 63 – 73 – 83 – 93 – 103 – 113 – 123


3. 170’ten başlayarak 970’e kadar ileriye yüzer ritmik sayalım.
Cevap: 170 – 270 – 370 – 470 – 570 – 670 – 770 – 870 – 970


4.Aşağıdaki balonlarda noktalı yerlere ritmik saymaya uygun sayıları yazalım.
Cevap:
3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 24 Cevapları MEB Yayınları

3. Sınıf Matematik Doğal Sayıları En Yakın Onluğa ve Yüzlüğe Yuvarlama Cevapları


3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 27 Cevapları MEB Yayınları

MEB Yayınları
Büşra ve Selim misket oynarlar. Büşra’nın 12, Selim’in 19 misketi vardır. Buna göre: Büşra’nın misket sayısı 10’a mı, 20’ye mi daha yakındır? Düşünelim.
Cevap: Büşra’nın misket sayısı 10’a daha yakındır.


Selim’in misket sayısı 10’a mı, 20’ye mi daha yakındır? Düşünelim
Cevap: Selim’in misket sayısı 20’ye daha yakındır.


ETKİNLİK

Araç Gereç: 1 adet karton, 1 adet A4 kâğıdı, kalem, makas, bardak
• Kartondan kibrit kutusu büyüklüğünde 11 adet kart kesiniz.
• Kestiğiniz kartların her birini 30’dan 40’a kadar numaralandırınız.
• Daha sonra kartları numara sırasına göre masaya diziniz.
• A4 kâğıdından 9 adet küçük kare parçası kesiniz.
• Kestiğiniz kâğıtları 31’den 39’a kadar numaralandırınız.
• Daha sonra kâğıtları katlayarak bardağın içine koyunuz.
• Bardaktan rastgele bir kâğıt çekiniz.
• Çektiğiniz sayının hangi onluğa daha yakın olduğunu masadaki kartlara bakarak bulmaya çalışınız.
• Hangi onluğa daha yakınsa sayıyı o kartın üzerine koyunuz
Sayıları en yakın onluğa yuvarlarken neye dikkat ettiniz?
Cevap: Sayıları onluğa yuvarlarken sayı hangi onluğa yakınsa o onluğa yuvarladım.


3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 29 Cevapları MEB Yayınları

1. Aşağıdaki renkli kutularda verilen sayıları en yakın onluğa yuvarlayalım. Doğru cevabın yazılı olduğu kutuyu kırmızı renge boyayalım.
Cevap:
3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 27 Cevapları MEB Yayınları


2. Aşağıdaki renkli kutularda verilen sayıları en yakın yüzlüğe yuvarlayalım. Doğru cevabın yazılı olduğu kutuyu kırmızı renge boyayalım.
Cevap:
3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 27 Cevapları MEB Yayınları


3. Aşağıdaki sayıları en yakın onluğa yuvarlayalım.
Cevap:
3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 27 Cevapları MEB Yayınları


4. Aşağıdaki sayıları en yakın yüzlüğe yuvarlayalım
Cevap:
3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 27 Cevapları MEB Yayınları


5. Aşağıdaki dairelerin içinde verilen sayıları en yakın onluğunun bulunduğu kutu ile eşleştirelim.
Cevap:
3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 27 Cevapları MEB Yayınları


Bu bölümde, ritmik sayma ve sayıları yuvarlama konularını öğrendiniz. Ritmik sayma, matematikte temel becerilerden biridir ve sayıları düzenli bir şekilde artırmanıza yardımcı olur. Sayıları en yakın onluğa ve yüzlüğe yuvarlama ise günlük hayatta sıkça karşılaştığımız tahmin yapma becerisini geliştirir. Bu konuları iyi anlayarak matematik temelinizi güçlendirebilir ve daha ileri seviyedeki konulara daha kolay geçiş yapabilirsiniz.


Sonraki Ödevler