Anasayfa Kitap Cevapları
Son Düzenleme: 25 Ekim 2024 - Yazar: Zülal Güneş

3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 28-30-31-33. Cevapları MEB Yayınları

3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 28-30-31-33. Cevapları MEB Yayınları bölümünde, ders kitabı sayfa 28-29-30-31-32-33 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Doğal Sayıların Karşılaştırılması Cevapları” ve “Altışar, Yedişer, Sekizer, Dokuzar Ritmik Sayma Cevapları” sayfalarını hazırladık. Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 28-30-31-33. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.


Doğal Sayıların Karşılaştırılması Cevapları

1. ÜNİTE 1. BÖLÜM – DOĞAL SAYILAR: 3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 28-29-30-31-32-33. Cevapları MEB Yayınları


3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 28 Cevapları

MEB Yayınları
Yılmaz, Murat ve Sabri sabah koşusu yapmak için buluşurlar. 1 dakikada; Yılmaz 203 metre, Murat 304 metre, Sabri ise 255 metre koşar. Bu duruma göre üç arkadaştan; En uzun mesafeyi kim koşmuştur? Düşünelim.
Cevap: En uzun mesafeyi Murat koşmuştur.


En kısa mesafeyi kim koşmuştur? Düşünelim
Cevap: En kısa mesafeyi Yılmaz koşmuştur.


3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 30 Cevapları

MEB Yayınları
1. Aşağıdaki sayıları karşılaştıralım. Sembol kullanarak “büyükten küçüğe” sıralayalım
Cevap:

745, 8, 65, 950, 578 → 950 > 745 > 578 > 65 > 8
5, 479, 568, 34, 472 → 568 > 479 > 472 > 34 > 5


2. Aşağıdaki sayıları karşılaştıralım. Sembol kullanarak “küçükten büyüğe” sıralayalım.
Cevap:

392, 6, 573, 784, 48 → 6 < 48 < 392 < 573 < 784
764, 901, 9, 728, 85 → 9 < 85 < 728 < 764 < 901


3. Aşağıdaki ifadelerin önlerindeki kutulara doğru ise “D”, yanlış ise “Y” yazalım.
Cevap:

(D) 128 > 127 > 126 > 125 > 124
(Y) 456 < 395 < 378 < 290 < 179
(D) 325 < 434 < 567 = 567 < 574


4. Aşağıdaki boşluklara ”>” , “<” ve “=” sembollerinden uygun olanı yazalım.
Cevap:

175 < 216
623 > 570
123 < 234
274 = 274
910 > 751
876 > 321


5. 7, 2, 5 rakamlarını birer kez kullanarak yazılabilecek üç basamaklı;
Cevap:

a) En büyük doğal sayıyı yazalım. 752
b) En küçük doğal sayıyı yazalım. 257

Altışar, Yedişer, Sekizer, Dokuzar Ritmik Sayma Cevapları


3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 31 Cevapları

MEB Yayınları
Soner, pul koleksiyonu yapar. Topladığı pulları yapıştırmak için bir defter alır. Her sayfaya 6 pul yapıştırarak defteri doldurur. Soner, toplam kaç pulu olduğunu merak eder. Pullarını hızlı bir şekilde nasıl sayabilir? Düşünelim.
Cevap:


ETKİNLİK

Araç Gereç: 2 adet A4 kâğıdı, boya kalemleri, cetvel
• Kâğıtlarınızın ortasından cetvel ile enine bir çizgi çiziniz.
• Cetvelinizi kullanarak aşağıdaki gibi 4 tane yüzlük tablo oluşturunuz.
• Tablolarınızın birinde 6 sayısını boyayınız.
• Daha sonra her seferinde boyadığınız sayıya 6 ekleyerek bulduğunuz sayıları boyayınız.
• Boyadığınız sayıları tablonun altına sırayla yazınız.
• Aynı işlemleri diğer tabloların üzerinde 7, 8 ve 9 sayıları için yapınız

3. Sinif Matematik Ders Kitabi Sayfa 31 Cevaplari MEB Yayinlari 1

Yaptığınız boyamalar sonucunda kaçar sayma yapmış oldunuz?
Cevap:
1→ 6’şar
2→ 7’şer
3→ 8’er
4→ 9’ar


3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 33 Cevapları

MEB Yayınları
1. Aşağıdaki altışar, yedişer, sekizer ve dokuzar ileriye ritmik saymaları devam ettirelim.
Cevap:

6 – 12 – 18 – 24 – 30 – 36 – 42 – 48 -54 – 60 – 66 – 72 – 78 – 84- 90 – 96
7 – 14 – 21 – 28 – 35 – 42 – 49 – 56 – 63 – 70 – 77 – 84 – 91 – 98
8 – 16 – 24 – 32 – 40 – 48 – 56 – 64 – 72 – 80 – 88 – 96
9 – 18 – 27 – 36 – 45 – 54 – 63 – 72 – 81 – 90 – 99


2. Aşağıdaki altışar ileriye ritmik saymayı devam ettirelim.
Cevap: 40 – 46 – 52 – 58 – 64 – 70 – 76 – 82 – 88 – 94


3. Aşağıdaki yedişer ileriye ritmik saymayı devam ettirelim.
Cevap: 25 – 32 – 39 – 46 – 53 – 60 – 67 – 74 – 81 – 88


4. Aşağıdaki sekizer ileriye ritmik saymayı devam ettirelim
Cevap: 17 – 25 – 33 – 41 – 49 – 57 – 65 – 73 – 81 – 90


5. Aşağıdaki dokuzar ileriye ritmik saymayı devam ettirelim.
Cevap: 5 – 14 – 23 – 32 – 41 – 50 – 59  – 68 – 77 – 86



Yorumlar
Sizde Yorum Yazın




Forum Ders Cevapları Copyright © 2019-2025
Gizlilik Politikası İletişim S.S.S/ Sitemap