3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 42-44-45-46-47. Cevapları
3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 42-44-45-46-47. Cevapları MEB Yayınları bölümünde, ders kitabı sayfa 42-43-44-45-46-47 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Romen Rakamları Cevapları” Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 42-44-45-46-47. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.
Romen Rakamları Cevapları
1. ÜNİTE 1. BÖLÜM – DOĞAL SAYILAR
İçindekiler
3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 42 Cevapları MEB Yayınları
1. Aşağıdaki işlemleri yaparak sonuçları kutulara yazalım. Kutunun içindeki sayı tek ise kutuyu kırmızıya, çift ise maviye boyayalım.
Cevap:
2. Aşağıdaki toplama işlemlerini yapalım. İşlem sonuçlarının tek mi çift mi olduğunu bularak örnekteki gibi yazalım.
Cevap:
3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 44 Cevapları MEB Yayınları
1. Aşağıdaki kutularda verilen Romen rakamlarının sayı değerlerini yazalım. Sayı olarak verilenlerin de Romen rakamı karşılığını yazalım.
Cevap:
2. Aşağıdaki ifadelerden doğru olanların kutularını boyayalım.
Cevap:
3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 45 Cevapları MEB Yayınları
BÖLÜM DEĞERLENDİRME
1. Aşağıdaki taban bloklarıyla verilen modelleri inceleyiniz. Modellerin ifade ettiği yüzlükleri, onlukları, birlikleri ve bunların ifade ettiği sayıyı yazınız.
Cevap:
1 yüzlük + 0 onluk + 6 birlik
Sayı = 106
2. Aşağıdaki sayıların okunuşlarını yazınız. Okunuşları verilen sayıları da rakamlarla yazınız.
Cevap:
3. Aşağıdaki tabloda 578 sayısı ile ilgili istenenleri boş bırakılan yerlere yazınız.
Cevap:
3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 46 Cevapları MEB Yayınları
4. 124’ten başlayıp birer ileriye ritmik sayınız. Uygun sayıları aşağıdaki boşluklara yazınız.
Cevap: 124 – 125 – 126 – 127 – 128 -129 – 130 – 131
5. Aşağıdaki tırtılın boş bırakılan bölümlerine onar ileriye ritmik sayarak uygun sayıları yazınız.
Cevap: 83 – 93 – 103 – 113 – 123 – 133- 143 – 153 – 163 – 173 – 183
6.Aşağıdaki ritmik saymada verilen hataları bulunuz. Bulduğunuz hataları düzelterek doğru sayıları vagonların üst kısmına yazınız.
Cevap:
7. Aşağıdaki sayıları en yakın onluğa ve en yakın yüzlüğe yuvarlayınız.
Cevap:
8. 8, 163, 425, 72, 365 sayılarını karşılaştırınız. Sayıları sembol kullanarak “büyükten küçüğe” sıralayınız.
Cevap: 425 > 365 > 163 > 72
9. 573, 64, 205, 32, 7 sayılarını karşılaştırınız. Sayıları sembol kullanarak “küçükten büyüğe” sıralayınız.
Cevap: 7 < 32 < 64 < 205 < 573
10. Aşağıdaki kutuları, yanlarındaki ifadeler doğru ise maviye, yanlış ise kırmızıya boyayınız
Cevap:
3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 47 Cevapları MEB Yayınları
11. Aşağıdaki altışar, yedişer, sekizer ve dokuzar ileriye ritmik saymaları devam ettiriniz.
Cevap:
36 – 42 – 48 – 54 – 60 – 66 – 72 – 78 – 84 – 90
16 – 23 – 30 – 37 – 44 – 51 – 58 – 65 -72 – 78
22 – 30 – 38 – 46 – 54 – 62 – 70 – 78 – 86 – 94
11 – 20 – 29 – 38 – 47 – 56 – 65 – 74 – 83 – 92
12. Aşağıdaki sayı örüntüsünün modellemesini inceleyiniz. Modellemeyi örüntüye uygun şekilde devam ettiriniz.
Cevap:
13. Yandaki görselde gördüğünüz varlıkların sayılarına göre tek mi çift mi olduklarını bulunuz. İlgili kutulara “X” işareti koyunuz.
Cevap:
14. Aşağıdaki işlemleri yaparak sonuçları kutulara yazınız. Kutuların içindeki sayılar tek ise kutuyu kırmızıya, çift ise maviye boyayınız.
Cevap:
15. Aşağıdaki ifadelerden yanlış olanları işaretleyiniz.
Cevap:
Bu bölümde, Romen rakamlarını öğrendiniz. Romen rakamları, günümüzde genellikle saatlerde, kitaplarda ve bazı tarihi belgelerde kullanılan özel bir sayı sistemidir. Bu sayı sistemini öğrenmek, matematik tarihi hakkında bilgi sahibi olmanızı sağlar ve farklı sayı sistemlerini anlama becerinizi geliştirir. Romen rakamlarını doğru bir şekilde okuyup yazarak, matematik bilginizi çeşitlendirebilir ve kültürel mirasımızı daha iyi anlayabilirsiniz.