3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 84-86-87-89. Cevapları

3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 84-86-87-89. Cevapları MEB Yayınları bölümünde, ders kitabı sayfa 84-85-86-87-88-89 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Şekil Grafiği, Nesne Grafiği, Çetele Tablosu ve Sıklık Tablosu Cevapları” ve “Grafik ve Tablolar ile İlgili Problem Çözme Cevapları” Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 84-86-87-89. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.


Şekil Grafiği, Nesne Grafiği, Çetele Tablosu ve Sıklık Tablosu Cevapları

3. Bölüm – Veri İşleme: Verileri toplama, tablo ve grafiklere dönüştürme ve bu görsel araçları kullanarak problem çözme becerilerini geliştiriyor.


3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 84 Cevapları MEB Yayınları

Soru: Leyla Hanım, dükkânı için çiçek siparişi vermek ister. Bunun için öncelikle dükkânındaki çiçekleri sayar. Hangi tür çiçekten kaçar tane ihtiyacı olduğunu belirler. Leyla Hanım ihtiyacı olan çiçek sayılarını toptancıya “düzenli ve anlaşılır bir şekilde” nasıl ifade edebilir? Düşünelim.
Cevap: Bir tablo oluşturarak çiçekleri kategoriye ayırıp sayılarını yazarak ifade edebilir.


Soru: Sınıfınızdaki arkadaşlarınıza aşağıdaki tabloda bulunan yemeklerden en çok hangisini sevdiklerini sorunuz. Aldığınız cevapları bir kâğıda not ediniz. Bu notlardan yararlanarak hangi yemeği kaç kişinin sevdiğini belirleyiniz. Hangi yemeği kaç kişinin sevdiğini karşılarına yazınız.
Cevap:
3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 82 Cevapları MEB Yayınları


Verilerin tablo hâlinde düzenlenmesi ne gibi kolaylıklar sağlar?
Cevap: Tablo halinde düzenlendiği zaman daha anlaşılır bir şekilde ifade edilmiş oldu.


Farklı bir sayfa mı arıyorsunuz?

İhtiyacınız olan içeriğe aşağıdaki ana kaynaklardan ulaşabilirsiniz:

3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 86 Cevapları MEB Yayınları

Yukarıdaki şekil grafiğine göre aşağıdaki çetele ve sıklık tablolarını dolduralım.
Cevap:
3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 84 Cevapları MEB Yayınları


3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 87 Cevapları MEB Yayınları

Aşağıdaki boşlukları oluşturduğumuz sıklık tablosundaki bilgilerden yararlanarak dolduralım
Cevap:
a) Kümeste 16 tane tavuk vardır.
b) Kümeste 8 tane hindi vardır.
c) Kümeste 12 tane kaz vardır.
ç) Kümeste en çok tavuk vardır.
d) Kümeste en az hindi vardır.
e) Kümeste toplam 36 hayvan vardır.
f) Kümesteki hindi ile kaz sayıları arasında 4 fark vardır


Grafik ve Tablolar ile İlgili Problem Çözme Cevapları


3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 89 Cevapları MEB Yayınları

Yandaki çetele tablosunda verilen bilgilere göre nesne grafiği oluşturalım. Grafiği oluştururken aşağıda kutu içinde verilmiş olan simgeleri kullanalım.
Cevap:
3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 87 Cevapları MEB Yayınları


Tabloya Ait Problemler

Güneşli gün ile bulutlu günün toplamı karlı günden kaç azdır?
Cevap:
2 + 1 = 3
4 – 3 = 1 fazladır.


Bulutlu gün karlı günden kaç gün azdır?
Cevap: 4 – 1 = 3 fazladır.


Bu bölümde, şekil grafiği, nesne grafiği, çetele tablosu ve sıklık tablosu oluşturmayı öğrendiniz. Verileri düzenli ve anlaşılır bir şekilde ifade etmek, matematiksel düşünme becerinizi geliştirir. Grafik ve tabloları yorumlama becerisi, günlük hayatta karşılaştığınız verileri analiz etmenize yardımcı olur.


Sonraki Ödevler