4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 188-190-191. Cevapları

4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 188-190-191. Cevapları MEB Yayınları bölümünde, ders kitabı sayfa 187-188-189-190-191 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Yeniden Kullanmanın Önemi Cevapları” ve “Geri Dönüşümün Önemi Cevapları” sayfalarını hazırladık. Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 188-190-191. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.


Yeniden Kullanmanın Önemi Cevapları

6. Ünite İnsan ve Çevre: Atık malzemelerin geri dönüştürülerek hayvanlar için yemlik ve yuva yapılması, hem çevre kirliliğinin önlenmesine hem de canlıların korunmasına katkı sağlar. Bilinçli tüketim ve su tasarrufu gibi alışkanlıklar kazanmak ise doğal kaynakların korunmasında önemli bir adımdır.


4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 188 Cevapları MEB Yayınları

Uygulamanı Değerlendir

1. Kuşlar için başka hangi atık malzemelerle yemlik hazırlayabilirsiniz?
Cevap: Kuşlar için yoğurt kovalarıyla, içecek şişeleriyle, karton bardakla yemlik hazırlayabiliriz.


2. Kuşlar ve sokak hayvanları için kalan ev yemeklerini nasıl değerlendirebilirsiniz?
Cevap: Artan yemekleri sokak hayvanları için hazırladığım kapının önünde bulunan kaba koyarak kuşlar ve hayvanlar için değerlendiriyorum.


3. Atık malzemeleri kullanarak hayvanlar için başka neler tasarlayabilirsiniz?
Cevap: Atık malzemeleri kullanarak hayvanlar için yuva yapabilir, su içme ve temizlenme ihtiyaçları için su havuzları yapabiliriz.


Araştıralım

Bilinçli tüketici davranışlarını öğrendiniz. Bu davranışlar konusunda aile üyelerinizle görüşünüz.
Hangi davranışların yanlış uygulandığını belirleyerek arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap:

Aile bireylerimle görüştüğümde bazı yanlış tüketici davranışlarını fark ettim.
Örneğin;

Alışverişe çıkarken ihtiyaç listesi hazırlamadan alışveriş yapmak,

İndirimde diye gereksiz ürünler almak,

Elektrikli cihazları kullanmadığımız halde fişte bırakmak,

Su ve elektriği gereğinden fazla kullanmak.

Bu davranışların yanlış olduğunu, hem aile bütçesini hem de çevreyi olumsuz etkilediğini arkadaşlarımla paylaştım.


Geri Dönüşümün Önemi Cevapları

Farklı bir sayfa mı arıyorsunuz?

İhtiyacınız olan içeriğe aşağıdaki ana kaynaklardan ulaşabilirsiniz:

4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 190 Cevapları MEB Yayınları

Fen, Mühendislik ve Girişimcilik Uygulamaları

Suyun İhtiyaçtan Fazla Kullanıldığı Durumlar:

  • Dişler fırçalanana kadar suyu açık bırakmak.
  • Bulaşıkları yıkarken köpükleyene kadar musluğu açık bırakmak.
  • Damlatan muslukları göz ardı etmek.
  • Araçları yıkamak.
  • Elimizi yıkarken suyu aşırı şekilde açmak.

İhtiyaç Fazlası Kullanıma Yönelik Tasarruf Önlemleri:

  • Dişimizi fırçalarken musluğu kapatmak.
  • Bulaşıkları köpüklerken musluğu kapatmak ve durularken açmak.
  • Damlatan muslukları tamir etmek.
  • Arabaları yağmur suyunu biriktirerek yıkamak.
  • Elimizi yıkarken suyu az açmak.

4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 191 Cevapları MEB Yayınları

1. Bölüm Sonu Değerlendirme

A) Aşağıdaki ifadelerin bazıları doğru, bazıları yanlıştır. Şemadaki bilgilerin doğru ya da yanlış olduğuna karar vererek ilerleyiniz. Ulaştığınız çıkışı işaretleyiniz.
Cevap:

4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 191 Cevapları MEB Yayınları


B) Aşağıdaki görseli inceleyiniz. Görsel ile ilgili verilen soruların yanıtlarını altlarındaki noktalı alana yazınız.

4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 191 Cevapları

1. Görseldeki problemin sebebi nedir?
Cevap: Görseldeki problemin sebebi çevrenin kirletilmesidir. İnsanların bilinçsizce çöplerini etrafa atmaları sonucu bu görüntü oluşmuştur.


2. Problemin çözümü için önerileriniz nelerdir?
Cevap: İnsanların bilinçlendirilmesi, her 50 metrede bir çöp kutusu konabilir ve çöp atanlara caydırıcı cezalar verilebilir.


Sonraki Ödevler