4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 192-193-194-195. Cevapları
4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 192-193-194-195. Cevapları MEB Yayınları bölümünde, ders kitabı sayfa 192-193-194-195 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “6. Ünite Sonu Değerlendirme Cevapları” sayfalarını hazırladık. Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 192-193-194-195. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.
6. Ünite Sonu Değerlendirme İnsan ve Çevre Cevapları
6. Ünite İnsan ve Çevre: Doğal kaynakları bilinçli kullanmak, hem çevreyi korumak hem de gelecek nesillere temiz bir dünya bırakmak için önemlidir. Su ve enerji tasarrufu yaparak, atıkları yeniden değerlendirerek sürdürülebilir bir yaşam tarzı benimseyebiliriz.
İçindekiler
4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 192 Cevapları MEB Yayınları
A) Aşağıdaki bulmacayı çözünüz.
Cevap:

İhtiyacınız olan içeriğe aşağıdaki ana kaynaklardan ulaşabilirsiniz:
4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 193 Cevapları MEB Yayınları
B) Aşağıdaki ifadeleri dikkatlice okuyunuz. Doğru ifadelerin başına “D”, yanlış ifadelerin başına “Y” yazınız. Yanlış olan ifadelerin doğrularını altlarındaki noktalı yerlere yazınız.
Cevap:
1. (Y) Dişlerimizi fırçalarken musluğu açık bırakmalıyız.
→ Dişlerimizi fırçalarken su israfı olmaması için musluğu kapatmalıyız.
2. (D) Kaynakları tasarruflu kullanarak aile bütçesine katkı sağlayabilirsiniz.
3. (D) Cam kavanozlardan kalemlik yapmak yeniden kullanım örneğidir.
4. (Y) Bilinçli bir tüketici, hızlı tükenecek ürünlerden gereğinden fazla alır.
→ Bilinçli tüketiciler hızlı tükenen ürünlerden yeteri kadar alır.
5. (D) Cep telefonu, tablet gibi elektronik cihazlar şarj olunca fişleri prizden çekilmelidir.
6. (Y) Yeniden kullanım sadece kıyafetlerde yapılabilir.
→ Yeniden kullanım bir çok maddede yapılabilir.
7. (D) Besin satın alırken tavsiye edilen son tüketim tarihine dikkat edilmelidir.
C) Cümlelerdeki boşlukları, verilen kelimelerden uygun olanlarıyla tamamlayınız.
Cevap:
1. Atık maddeler kullanıldıktan sonra __geri dönüşüm__ ile tekrar kullanılabilir hâle getirilir.
2. Elektrik tüketimi az olan araçlar kullanmak __bilinçli tüketici__ davranışıdır.
3. Kullanılmayan pet şişeden saksı yapmak __yeniden kullanım__ örneğidir.
4. Arızalı musluklar tamir edilerek ___su__ tasarrufu yapılabilir.
5. Doğal kaynakları ihtiyacımız kadar kullandığımızda bu kaynaklardan __tasarruf__ etmiş oluruz.
6. Tabağınıza yiyebileceğiniz kadar __besin__ almalısınız.
4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 194 Cevapları MEB Yayınları
Ç) Aşağıdaki soruları cevaplayınız.
1. Fen bilimleri dersinde Ebru öğretmen kaynakların tasarruflu kullanılması konusunu anlatırken
öğrencilerine ‘Evinizde su tasarrufu sağlamak için neler yapmalısınız?’ sorusunu yöneltmiştir. Öğrencilerin verdiği yanıtların bazıları aşağıdaki gibi olmuştur.
Pınar: Bulaşıkları elde değil makinede yıkamalıyız.
Güray: Yağmur sularını biriktirerek çiçeklerimizi ya da bahçemizi sulayabiliriz.
Aygül: İşimizin olmadığı odaların ışıklarını kapatmalıyız.
Bora: Arabamızı hortumla su tutarak değil, ıslak bezle silerek temizlemeliyiz.
Soruyu doğru yanıtlayan öğrencilerin isimlerini yazınız.
Cevap: Pınar, Güray ve Bora. (Aygül’ün cevabı su tasarrufu değil, elektrik tasarrufu ile ilgilidir.)
2. Kaynakları çevresine ve kendisine zarar vermeden, ihtiyaçları doğrultusunda kullanan bireylere
bilinçli tüketici denir. Kaynakların bilinçsiz tüketilmesi sonucunda Dünya, felaketlerle karşı karşıya
kalabilir.
Aşağıdaki tabloda verilen ifadelerin karşısına Dünya’nın karşılaşabileceği felaketlerin sebepleri veya sonuçları olarak yazınız.
Cevap:

3. Sağlıklı bireyler olarak yaşamımızı sürdürebilmek için besinlere ihtiyaç duyarız. Bilinçli bir tüketici olarak yapmamız gereken ilk şey isteklerimizden çok ihtiyaçlarımızı göz önünde bulundurmaktır.
Besinleri tasarruflu kullanmak için alınabilecek önlemlerden dört tane yazınız.
Cevap:
a. Gereğinden fazla yemek pişirmemeliyiz.
b. Artan yemekleri değerlendirmeliyiz.
c. Bozulabilecek gıdaları fazla almamalıyız.
ç. Son kullanma tarihine dikkat ederek tüketmeliyiz.
4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 195 Cevapları MEB Yayınları
4. Fen bilimleri dersinde öğretmen, öğrencilerinden atıkların yeniden kullanımıyla ilgili yaptıkları örnekleri sınıfa getirmelerini istemiştir. Öğrenciler, getirdikleri örnekleri arkadaşlarına tanıtmıştır.
Elif: Bana küçük gelen kazağı söküp iplerini kullanarak kukla yaptım.
Ömer: Konserve kutusunu boyayarak kalemlik yaptım.
Sevgi: Boş reçel kavanozunu süsleyerek vazo yaptım.
Demirhan: Renkli fon kartonlarını kullanarak rüzgargülü yaptım.
Öğrencilerden hangilerinin verdiği örnekler atık malzemelerin yeniden kullanımına uygun değildir? Nedenini açıklayınız.
Cevap: Demirhan’ın verdiği örnek uygun değildir. Çünkü renkli fon kartonları atık malzeme değildir. Yeni malzeme kullanmıştır.
Diğer öğrenciler eski veya atık eşyaları yeniden değerlendirmiştir.
5. Enerji verimliliği etiketi 2021 yılından itibaren yenilenmiştir. Enerji verimliliği; A en yüksek, G en düşük olmak üzere A-G arasında sınıflandırılmıştır.

Evine enerji verimliliği yüksek bir bulaşık makinesi almak isteyen Tuna’ya satıcı bazı önerilerde bulunmuştur.
1. Öneri: G sınıfı elektronik aletler en az elektrik tüketir.
2. Öneri: A sınıfı elektronik aletler hem bütçe dostu hem de çevrecidir.
3. Öneri: A sınıfından G sınıfına doğru gidildikçe enerji tasarrufu artar.
4. Öneri: Enerji verimliliği etiketi sadece elektrik tasarrufu anlamına gelmektedir.
Buna göre satıcının hangi önerileri doğrudur? Nedenini açıklayınız.
Cevap: 2. öneri doğrudur.
Çünkü A sınıfı elektronik aletler en az enerji tüketir, çevre dostudur ve bütçeyi korur.
Diğer öneriler yanlıştır: G sınıfı en fazla elektrik harcar, enerji tasarrufu A sınıfından G’ye gidildikçe azalır ve enerji verimliliği sadece elektrikle sınırlı değildir.



















