4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 202-203 Cevapları
4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 202-203 Cevapları Pasifik Yayınları bölümünde, ders kitabı sayfa 202-203 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “5. Ünite Mühendislik Tasarım Basamakları Cevapları” Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 202-203 Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.
4. Ünite Mühendislik Tasarım Basamakları Cevapları
5. Ünite: Aydınlatma ve Ses Teknolojileri: Mühendislik tasarım basamakları kullanılarak sınıftaki ses kirliliğini azaltan gürültü emici paneller tasarlandı. Farklı malzemelerle yapılan testler sonucunda süngerin en etkili çözüm olduğu belirlendi ve bu tasarımın okullarda uygulanabileceği görüldü.
İçindekiler
4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 202 Cevapları Pasifik Yayınları
Kitabınızın 20. sayfasındaki “Mühendislik Tasarım Basamakları” örneğini inceleyiniz. Siz de ünite konuları ile ilgili bir tasarım belirleyerek aşağıdaki tabloyu doldurunuz.
Cevap:
MÜHENDİSLİK TASARIM BASAMAKLARI
PROBLEMİN TANIMI
Sınıfımızda dışarıdan gelen sesler dersi bazen zorlaştırıyor. Gürültüyü azaltmak için ne tür malzemeler kullanılabileceğini araştırmamız gerekiyor.
Problem: “Sınıfta ses kirliliğini azaltmak için nasıl bir çözüm tasarlayabiliriz?”
ARAŞTIRMA (BİLGİ TOPLAMA)
Sesin nasıl yayıldığını araştırdım.
Gürültü yalıtımında kullanılan malzemeleri inceledim (sünger, karton, kumaş, strafor vb.).
Sesin duvarlardan nasıl yansıdığını öğrendim.
HAYAL ETME VE BULUŞ
Sınıfın duvarlarına yerleştirilebilecek “gürültü emici paneller” düşündüm.
Bu panelleri basit malzemelerle (karton kutu, kumaş, sünger) yapabileceğime karar verdim.
TASARIM YAPMA / PLANLAMA
Aynı boyda üç karton kutu alacağım.
Birine sadece kumaş, birine sünger, diğerine hiçbir şey koymayacağım.
Her birine aynı uzaklıktan ses gönderip en az yankılananı ölçeceğim.
UYGULAMA
Kutuları hazırladım ve malzemeleri yerleştirdim.
Aynı ses düzeyinde (telefon hoparlörüyle) test yaptım.
En az yankıyı süngerli kutu verdi.
TEST ETME VE GELİŞTİRME
Sünger en etkili malzeme olsa da kumaş da sesi azalttı.
Bir sonraki denemede süngerle birlikte kumaşı birlikte kullanmayı planlıyorum.
DEĞERLENDİRME
Tasarım amacına ulaştı.
Sesin yayılmasını azaltan malzemelerin nasıl çalıştığını öğrendim.
Gerçek yaşamda okullarda ve evlerde kullanılabileceğini fark ettim.
Proje ve tasarımları bireysel veya grup olarak yapabilirsiniz. Projeleriniz için 245. sayfa Ek 1’deki “Öz Değerlendirme Formu”nu doldurunuz. Grup çalışması için 246. sayfa Ek 2’deki “Akran Değerlendirme Ölçeği”ni doldurunuz. Yaptığınız çalışmaları yıl sonu bilim şenliğinde sergilemek ve sunmak üzere saklayınız.
Eklemek İstediklerim:
Projemizi geliştirip farklı sınıflarda da denemek istiyoruz. Malzemeleri daha etkili ve dayanıklı hale getirmeyi planlıyoruz.
Akran Değerlendirme Ölçeği
Etkinlik: Gürültüyü Azaltan Sınıf Projesi
Tarih: 16.10.2025
Öğrenci: Ad [soyadını yaz]
Grup Üyeleri: [Yalnız çalıştıysan “Bireysel çalışma” yaz]
Görev: Gürültüyü azaltan sınıf tasarımında görev aldım.
İhtiyacınız olan içeriğe aşağıdaki ana kaynaklardan ulaşabilirsiniz:
4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 203 Cevapları Pasifik Yayınları
Aşağıdaki alanda buluşunuz ile ilgili görselleri de kullanarak afiş, poster, çizim, tanıtım metni vb. hazırlayınız
Cevap:
Slogan:
“Sessiz Sınıf, Daha Dikkatli Zihin!”
- Gürültü azaltıcı paneller, sünger ve kumaş yüzeylerle sınıfın sesini dengeler.
- Öğrencilerin derse odaklanmasını kolaylaştırır.
- Enerji tasarrufu sağlayan LED aydınlatmalarla birleştirilerek sessiz ve verimli bir ortam oluşturur.
- Basit malzemelerle herkes kendi “Sessiz Sınıf” modelini yapabilir!