4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 219-221-222-223. Cevapları
4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 219-221-222-223. Cevapları Pasifik Yayınları bölümünde, ders kitabı sayfa 219-220-221-222-223 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “B. Geri Dönüşüm Cevapları” ve “6. Ünite 1. Bölüm Çalışma Etkinlikleri Cevapları” Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 219-221-222-223. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.
Geri Dönüşüm Cevapları
6. Ünite: İnsan ve Çevre: Kaynakların tasarruflu kullanılması, çevre bilincinin gelişmesi ve doğal varlıkların korunması için büyük önem taşır. Günlük hayatta su ve enerji tasarrufu yaparak, çöpleri doğru ayrıştırarak geri dönüşüme katkı sağlayabiliriz.
İçindekiler
4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 219 Cevapları Pasifik Yayınları
Günlük yaşamınızdaki faaliyetler sonucunda oluşan çöpleri evlerinizden veya bulunduğunuz mekânlardan nasıl uzaklaştırıyorsunuz? Çöpe hangi tür maddeleri atıyorsunuz? İnsanlar tarafından oluşturulan çöpler kimler tarafından toplanmakta ve nasıl değerlendirilmektedir? Arkadaşlarınız ile yorumlayınız.
Cevap: Oluşan çöpleri çöp torbasına koyarak mahallede bulunan konteynırlara atıyorum. Çöpe geri dönüştürülebilir maddeler dışında her şeyi atıyorum. Çöpler belediye çalışanları tarafından toplanarak geri dönüşüme götürülüp değerlendirilmektedir.
İhtiyacınız olan içeriğe aşağıdaki ana kaynaklardan ulaşabilirsiniz:
4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 221 Cevapları Pasifik Yayınları
1. Bölüm Çalışma Etkinlikleri Cevapları
1. Aşağıdaki görselleri inceleyiniz. Kaynakların tasarruflu kullanımını yansıtan görsellerin altındaki kutucuğu “X” ile işaretleyiniz.
Cevap:
1. Görsel (Dişini fırçalayan çocuk, musluk açık):
Bir çocuk dişini fırçalarken musluğu açık bırakmış.
Yanlış davranış.
Su boşa akıyor, bu su israfına neden olur.
(Kutucuğa “X” konulmalı.)
2. Görsel (Yatakta uyuyan çocuk, lamba açık):
Bir çocuk uyurken masa lambası yanıyor.
Yanlış davranış.
Uyurken ışığın açık kalması elektrik israfıdır.
(Kutucuğa “X” konulmalı.)
3. Görsel (Sebze kabuklarını çöpe atan kişi):
Bir kişi tabağındaki yenmeyen artık yiyecekleri çöpe atıyor.
Doğru davranış.
Yenmeyen yemek artıkları çöpe atılmalıdır, israf sayılmaz.
(Kutucuk boş olmalı, “X” konmamalı.)
4. Görsel (Küçük kız çöp topluyor):
Bir çocuk eldiven takmış, çöpleri çöp kutusuna atıyor.
Doğru davranış.
Çevreyi temiz tutmak, geri dönüşümü desteklemek güzel bir örnektir.
(Burada “X” olmamalı ama görselde yanlışlıkla konmuş; doğrusu boş olmalı.)
“X” işareti konulması gereken (yanlış davranışlar):
1. Musluğu açık bırakmak
2. Işığı açık bırakmak
Doğru davranış:
3. Artıkları çöpe atmak
4. Çöpleri toplamak (kutucuk boş olmalı)
4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 222 Cevapları Pasifik Yayınları
Kitabınızın 20. sayfasındaki “Mühendislik Tasarım Basamakları” örneğini inceleyiniz. Siz de ünite konuları ile ilgili bir tasarım belirleyerek aşağıdaki tabloyu doldurunuz.
Cevap:
MÜHENDİSLİK TASARIM BASAMAKLARI
SU TASARRUFU YAPAN MUSLUK BAŞLIĞI
PROBLEMİN TANIMI
Evlerde ve okullarda musluklar gereğinden fazla açık bırakılıyor, çok su israfı yaşanıyor.
ARAŞTIRMA (BİLGİ TOPLAMA)
Su kaynaklarının azaldığını, tasarrufun önemini ve basınçla çalışan musluk sistemlerini inceledim.
HAYAL ETME VE BULUŞ
Musluk açıldığında su akışını otomatik olarak azaltan bir “tasarruf başlığı” tasarlamayı düşündüm.
TASARIM YAPMA / PLANLAMA
Plastik ve sünger malzeme kullanarak su çıkışına basınç ayarlı bir aparat eklemeyi planladım.
UYGULAMA
Kartondan musluk modeli yaptım. Ucuna süngerli tasarruf başlığı yerleştirdim. Su akışı azaldı.
TEST ETME VE GELİŞTİRME
Modeli farklı basınçlarda denedim, tasarrufu artırmak için sünger yoğunluğunu değiştirdim.
DEĞERLENDİRME
Bu buluş su israfını azaltır, çevre bilincini artırır. Gerçek musluklarda kullanılırsa büyük tasarruf sağlar.
Proje ve tasarımları bireysel veya grup olarak yapabilirsiniz. Projeleriniz için 245. sayfa Ek 1’deki “Öz Değerlendirme Formu”nu doldurunuz. Grup çalışması için 246. sayfa Ek 2’deki “Akran Değerlendirme Ölçeği”ni doldurunuz. Yaptığınız çalışmaları yıl sonu bilim şenliğinde sergilemek ve sunmak üzere saklayınız
Eklemek istediklerim:
Bu proje sayesinde suyun önemini ve tasarrufun çevre için ne kadar gerekli olduğunu öğrendim.
Musluk başlığı tasarımım sayesinde günlük hayatta su israfının önüne geçilebileceğini fark ettim.
Gelecekte bu tasarımı geliştirip gerçek bir ürün hâline getirmek istiyorum.
4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 223 Cevapları Pasifik Yayınları
Aşağıdaki alanda buluşunuz ile ilgili görselleri de kullanarak afiş, poster, çizim, tanıtım metni vb. hazırlayınız.
Cevap: