4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı Sayfa 54-55. Cevapları

4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı Sayfa 54-55. Cevapları MEB Yayınları bölümünde, ders kitabı sayfa 54-55 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Adalet ve Eşitlik Etkinlik Cevapları” Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı Sayfa 54-55. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.


Adalet ve Eşitlik Cevapları

3. Ünite Adalet ve Eşitlik: Adalet, herkese aynı şeyi vermek değil, herkese ihtiyacı olanı vermektir. Farklı durumları ve ihtiyaçları gözeterek yapılan pozitif ayrımcılık, gerçek eşitliği sağlar.


4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı Sayfa 54. Cevapları MEB Yayınları

Hazırlık Çalışması

Aşağıdaki metni okuyarak soruları cevaplayınız.

4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı Sayfa 54. Cevapları

1. Üç kardeşin aynı boy sepetleri almaları eşit bir paylaşım olmuş mudur? Neden? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Hayır, eşit bir paylaşım olmamıştır. Çünkü her kardeşin gücü ve çalışma hızı aynı değildir. Aynı boy sepet almak adil görünse de herkesin topladığı elma miktarı farklı olduğu için sonuç eşit olmamıştır.

2. Kardeşlerden büyük olanı diğerlerine karşı adil davranmış mıdır? Neden? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Hayır, adil davranmamıştır. Çünkü küçük kardeş elinden geleni yapmış olmasına rağmen onu suçlamıştır. Herkesin gücü farklı olduğu için az elma toplaması haksızlık sayılmamalıdır.

3. Kardeşler arasında adaletin sağlanması için nasıl bir paylaşım yapılmalıdır? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Adalet için kardeşlerin yaşları, güçleri ve çabaları dikkate alınmalıdır. Herkes kendi gücüne göre topladığı elmaları getirmeli ve paylaşım buna göre yapılmalıdır.


Farklı bir sayfa mı arıyorsunuz?

İhtiyacınız olan içeriğe aşağıdaki ana kaynaklardan ulaşabilirsiniz:

4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı Sayfa 55. Cevapları MEB Yayınları

Sıra Sizde 3

Aşağıdaki görselleri inceleyerek soruyu cevaplayınız.

4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı Sayfa 55. Cevapları

Taşımalı eğitim sistemi ile hangi öğrencilere nasıl bir pozitif ayrımcılık yapılmıştır? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Taşımalı eğitim sistemiyle uzak köylerde yaşayan öğrenciler desteklenmiştir. Servis ve yemek hizmeti verilerek bu öğrencilerin de eğitim hakkından eşit şekilde yararlanmaları sağlanmıştır.


Sıra Sizde 4

4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı Sayfa 55. Cevapları

On yaşlarında ikiz çocuğu olan bir anne, aşağıdaki kutular içerisinde yer alan nesneleri çocuklarına eşit olarak paylaştırmak istiyor. Anne, eşit bir paylaşım için kutularda belirtilen nesneleri nasıl paylaştırmalıdır? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap:

Anne, kutulardaki nesneleri şu şekilde eşit paylaşmalıdır:

  • Pasta: Kesilerek iki eşit parçaya ayrılır.
  • Elma: İkiye bölünerek eşit paylaşılır.
  • Bisiklet: Bölünemeyeceği için çocuklar arasında sırayla kullanma yöntemi uygulanır.

Böylece her iki çocuk da nesnelerden adil bir şekilde yararlanmış olur.


Düşünelim Konuşalım

Kadınlar erkeklerden veya erkekler kadınlardan daha fazla haklara sahip olmalı mıdır? Neden? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Hayır, kadınların ya da erkeklerin daha fazla hakka sahip olması doğru değildir. Çünkü herkes eşit değerlidir. Adalet için kadın ve erkek haklardan eşit şekilde yararlanmalıdır. Cinsiyete göre ayrıcalık verilmemelidir.


Sonraki Ödevler