4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı Sayfa 58-59. Cevapları
4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı Sayfa 58-59. Cevapları MEB Yayınları bölümünde, ders kitabı sayfa 58-59 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Adalet ve Eşitlik Sağlanıyor Etkinlik Cevapları” Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı Sayfa 58-59. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.
Adalet ve Eşitlik Sağlanıyor Cevapları
3. Ünite Adalet ve Eşitlik: Adalet, herkese kendi ihtiyacına ve durumuna uygun davranmayı gerektirirken, eşitlik herkese aynı muameleyi yapmayı ifade eder. İnsan hakları açısından önemli olan, herkesin farklı ihtiyaçlarına göre adil bir yaklaşım sergilemektir.
İçindekiler
4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı Sayfa 58. Cevapları MEB Yayınları
Hazırlık Çalışması
Aşağıdaki metni okuyarak soruyu cevaplayınız.

Sizce hikâye nasıl devam ederse adalet ve eşitlik sağlanmış olur? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Öğretmen, Cihan’ın resmi kendi emeği olmadığı için onu kabul etmez ve sadece Mert’in çalışmasını değerlendirir. Cihan’a da emeğin önemini anlatır. Böylece herkes kendi çabasıyla değerlendirildiği için adalet ve eşitlik sağlanmış olur.
İhtiyacınız olan içeriğe aşağıdaki ana kaynaklardan ulaşabilirsiniz:
4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı Sayfa 59. Cevapları MEB Yayınları
Sıra Sizde 7
Aşağıdaki tabloda verilen ifadeleri okuyunuz. Verilen ifadeler için “adil, adil değil; eşit, eşit değil” kelime ve kelime gruplarından uygun olanları “√” ile örnekteki gibi işaretleyiniz.
Cevap:

- Görme problemi olan öğrenciye diğerleriyle aynı süre verilmesi
→ Adil değil (√) – Eşit (√)
- Kısa boylu öğrencilerin ön sıraya oturtulması
→ Adil (√) – Eşit değil (√)
- Futbol sahasını hep büyük çocukların kullanması
→ Adil değil (√) – Eşit değil (√)
- Sorumluluklarını yapan öğrenciye tam not verilmesi
→ Adil (√) – Eşit (√)
- Sınıfta her zaman aynı kişilere söz hakkı verilmesi
→ Adil değil (√) – Eşit değil (√)
- Tüm öğrencilere ücretsiz kitap dağıtılması
→ Adil (√) – Eşit (√)
- Yemeği annenin ve babanın birlikte hazırlaması
→ Adil (√) – Eşit (√)
- Sınıf başkanı olarak sadece kız öğrencilerin seçilmesi
→ Adil değil (√) – Eşit değil (√)
Sıra Sizde 8
1. Arzu, kardeşiyle aynı miktarda harçlık almasına neden itiraz etmiştir? Arzu, itiraz etmekte sizce haklı mıdır? Düşüncelerinizi yazınız.
Cevap: Arzu, liseye gittiği için masrafları Ali’den daha fazladır. Bu yüzden aynı miktarda harçlık almayı yeterli bulmamış ve itiraz etmiştir.
Bence Arzu haklıdır çünkü her çocuğun ihtiyacı yaşına ve okuluna göre farklı olabilir.
2. Yukarıdaki durumda Ali ile Arzu’nun ailesi, harçlık dağıtımında sizce adil mi eşit mi davranmalıdır? Neden? Düşüncelerinizi yazınız.
Cevap: Aile harçlık verirken eşit değil, adil davranmalıdır. Çünkü çocukların ihtiyaçları aynı değildir. Daha çok ihtiyacı olan daha fazla harçlık almalıdır; bu durum adalete uygundur.
Düşünelim Konuşalım
Çevrenizde adaletin veya eşitliğin sağlanmadığını düşündüğünüz bir sorunla karşılaştınız mı? Karşılaştıysanız sorunun çözümünde nasıl bir yol izlediğinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Evet, adil olmadığını düşündüğüm durumlarla karşılaştım. Böyle olduğunda önce durumu açıklayıp çözmeye çalıştım. Eğer çözülmezse büyüklerimden yardım istedim ve sorun birlikte adil bir şekilde çözüldü.



















