4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı Sayfa 60-61. Cevapları
4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı Sayfa 60-61. Cevapları MEB Yayınları bölümünde, ders kitabı sayfa 60-61 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Empati Kuruyorum Etkinlik Cevapları” Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı Sayfa 60-61. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.
Empati Kuruyorum Cevapları
3. Ünite Adalet ve Eşitlik: Adil davranılmadığı durumlarda empati kurmak, başkalarının duygularını anlamamızı sağlar. Bu sayede daha doğru ve anlayışlı çözümler üretebiliriz.
İhtiyacınız olan içeriğe aşağıdaki ana kaynaklardan ulaşabilirsiniz:
İçindekiler
4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı Sayfa 60. Cevapları MEB Yayınları
Hazırlık Çalışması

Küçük çocuğun yerinde siz olsaydınız ne hissederdiniz? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Ben olsaydım haksızlığa uğramış gibi hissederdim. Sürekli aynı kişinin gitmesi adil olmazdı ve görevlerin paylaşılmasını isterdim.
Sıra Sizde 9
1. Fatma’nın yerinde olsaydınız ne hissederdiniz? Düşüncelerinizi yazınız.
Cevap: Fatma’nın yerinde olsaydım haksızlığa uğradığım için üzülür ve biraz da kızardım. Çünkü saklandığım yerin söylenmesi oyunun adil olmasını bozar.
2. Fatma, oyun oynamayı bırakmayıp soruna nasıl bir çözüm bulabilirdi? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Fatma oyunu bırakmak yerine arkadaşlarıyla konuşup kurallara uymalarını isteyebilirdi. Böylece oyun daha adil devam edebilirdi.
4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı Sayfa 60. Cevapları MEB Yayınları
Sıra Sizde 10
Aşağıdaki metni okuyarak soruyu cevaplayınız.
Öğretmenin halay ekibini seçmesi sonucu zeybek ekibindeki Kemal’in hissettiği duygular, farklı renklerdeki şapkalarla gösterilmiştir. Buna göre Kemal’in duygularını ifade eden şapkaları ilgili görüş ve düşüncelerin rengine boyayarak örnekteki gibi eşleştiriniz.
Cevap:

Eşleştirme
- Öğretmenimiz ikinci kez aynı ekibi seçemeyeceği için halay ekibini seçmişti.
Tarafsız / Mantıklı Düşünme – Beyaz Şapka - Öğretmenimizin bu seçiminden dolayı zeybek ekibinden ayrılmayı düşündüm.
Olumsuz Düşünme – Siyah Şapka - Öğretmenimizin halay ekibini seçmesi beni üzdü.
Duygusal Düşünme – Kırmızı Şapka - Öğretmenimiz bu seçimi yaparken adil ve eşit bir karar vermiş oldu.
Kontrollü / Mantıklı Düşünme – Mavi Şapka - Öğretmenimiz seçim yaparken kura çekme yöntemini kullanabilirdi.
Yenilikçi Düşünme – Yeşil Şapka - Öğretmenimiz bu kararı verirken bizi üzmek istememişti.
İyimser Düşünme – Sarı Şapka
Düşünelim Konuşalım
Adil veya eşit davranılmadığı durumlarda empati kurmak neden önemlidir? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Adil davranılmadığında empati kurmak önemlidir çünkü karşımızdaki kişinin nasıl hissettiğini anlarız. Böylece haksızlığı fark eder, daha doğru ve anlayışlı davranırız.



















