4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 89-90-91. Cevapları
4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 89-90-91. Cevapları Fersa Yayınları bölümünde, ders kitabı sayfa 89-90-91 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Çarpımı Tahmin Etme Etkinlik Cevapları” Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 89-90-91. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.
Çarpımı Tahmin Etme Cevapları
3. Ünite: Çarpma işlemlerinde sonuçları tahmin etmek için sayıları en yakın onluğa yuvarlayarak kolayca yaklaşık değerler bulabiliriz. Bu yöntem, hem işlemleri kafadan yapmamızı sağlar hem de gerçek sonuca yakın bir fikir verir.
İçindekiler
4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 89 Cevapları Fersa Yayıncılık
Hatırlayalım
Toplama işleminin sonucunun tahmin edilmesinde kullanılan yöntemler çarpma işleminin sonucunun tahmin edilmesinde de kullanılabilir mi? Söyleyiniz.
Cevap: Evet, kullanılabilir. Çünkü hem toplama hem de çarpma işlemlerinde tahmin yapmak için sayılar yuvarlanır.
Bu sayede işlemi kafadan daha kolay yapabiliriz.
Yiğit Bey, fiyatı 43 TL olan dolma kalemlerden 6 tane satın almak istiyor.
Yiğit Bey’in cebinde 250 TL vardır. Yiğit Bey, cebindeki paranın 6 tane dolma kalem almak için yeterli olacağını tahmin etmiştir.
Yiğit Bey’in tahmini doğru mudur?
Siz olsaydınız 6 tane dolma kalemin fiyatını bulmak için yapılacak işlemin sonucunu nasıl tahmin ederdiniz? Açıklayınız.
Cevap:
Yiğit Bey’in tahmini doğrudur çünkü 43 × 6 = 258 TL eder, bu da 250 TL’ye çok yakındır.
Ben olsaydım, sonucu tahmin etmek için 43 TL’yi 40 TL olarak yuvarlar ve 40 × 6 = 240 TL diye tahmin ederdim. Böylece yaklaşık fiyatı kolayca bulurdum.
Yapalım Öğrenelim

➤ Üçer kişilik gruplar oluşturunuz. Görev paylaşımında adaletli olunuz.
➤ Her bir grup üyesinden bir tiyatro oyunu belirlemesini isteyiniz.
➤ Bu oyuna gitmek isteyen 8 kişilik bir öğrenci grubunun toplam kaç TL ödeyeceğini tahmin ediniz.
➤ Çarpma işlemlerini yapıp tahminlerinizi kontrol ediniz.
➤ Tahmin yöntemlerinizi karşılaştırınız.
Cevap:
Pinokyo oyununun fiyatı: 19 TL
Gitmek isteyen öğrenci sayısı: 8 kişi
Tahmin:
19 TL’yi 20 TL’ye yuvarlayalım.
8 × 20 = 160 TL
Tahmini sonuç: 160 TL
Gerçek işlem: 19 × 8 = 152 TL
İhtiyacınız olan içeriğe aşağıdaki ana kaynaklardan ulaşabilirsiniz:
4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 90 Cevapları Fersa Yayıncılık
Sıra Sizde
Siz de 16’lı kolilerde kantine getirilen 27 koli maden suyunun sayısını, yukarıda verilen örnekte kullanılan yöntemlere göre tahmin ediniz. Çarpma işlemini yaparak tahmininizi kontrol ediniz.
Cevap:
I. Yöntem:
Birinci çarpanı (16) en yakın onluğa yuvarlayalım.
16 → 20
Tahmini sonuç:
20 × 27 = 540 maden suyu

Sonuç: 432 maden suyu
Kantine 432 maden suyu getirildiğinden, 540’lık tahmin gerçek sonuca yakındır.
II. Yöntem:
İkinci çarpanı (27) en yakın onluğa yuvarlayalım.
27 → 30
Tahmini sonuç:
16 × 30 = 480 maden suyu
Sonuç: 432 maden suyu
Kantine 432 maden suyu getirildiğinden, 480’lik tahmin işlem sonucuna daha yakındır.
4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 91 Cevapları Fersa Yayıncılık
Alıştırma Yapalım
Aşağıdaki çarpma işlemlerinin sonuçlarını istediğiniz bir yöntemle tahmin ediniz.
İşlemleri defterinizde yapıp bulduğunuz sonuçlarla tahminlerinizi karşılaştırınız.
Cevap:

Tahmin için kolay yol: bir sayıyı en yakın ona yuvarla, sonra çarp, böylece kafadan tahminin çıkar. Her işlem için önce tahmin sonra gerçek sonucu yazdım.
55 × 26
Tahmin: 55 ≈ 60 → 60 × 26 = 1560 (tahmin)
Gerçek: 1430
46 × 44
Tahmin: 46 ≈ 50 → 50 × 44 = 2200 (tahmin)
Gerçek: 2024
37 × 62
Tahmin: 37 ≈ 40 → 40 × 62 = 2480 (tahmin)
Gerçek: 2294
28 × 81
Tahmin: 28 ≈ 30 → 30 × 81 = 2430 (tahmin)
Gerçek: 2268
19 × 93
Tahmin: 19 ≈ 20 → 20 × 93 = 1860 (tahmin)
Gerçek: 1767
64 × 17
Tahmin: 64 ≈ 60 → 60 × 17 = 1020 (tahmin)
Gerçek: 1088
35 × 45
Tahmin: 35 ≈ 40 → 40 × 45 = 1800 (tahmin)
Gerçek: 1575
26 × 29
Tahmin: 26 ≈ 30 → 30 × 29 = 870 (tahmin)
Gerçek: 754
23 × 34
Tahmin: 23 ≈ 20 → 20 × 34 = 680 (tahmin)
Gerçek: 782
- Tahmin yaparken sayıyı en yakın 10’a yuvarla (ör. 37 → 40).
- Yuvarlanmış sayıyla çarpınca kaba bir tahmin elde edersin.
- Sonra defterde gerçek çarpımı yapıp tahmininle karşılaştır. Tahmin genelde biraz büyük veya biraz küçük çıkar — ama amaç yaklaşık bir sayı öğrenmektir.



















