Anasayfa Kitap Cevapları
15 Şubat 2024, 14:12 - Sena Yazdı

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 93-94-95. Cevapları ADA Yayıncılık

Çarpma ve Bölme Arasındaki İlişki Cevapları

3.Ünite Doğal Sayılarla Çarpma işlemi: 4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 93-94-95. Cevapları ADA Yayınları

Çarpma ve Bölme Arasındaki İlişki Cevapları


4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 93 Cevapları ADA Yayıncılık

Bir çiftlikte üretilen 900 yumurta 10 yumurtalık viyollere yerleştirilecektir. Bu işlem için kaç viyole gerek vardır? Viyol sayısı ile her viyoldeki yumurta sayısının çarpımının, üretilen yumurta sayısı ile nasıl bir ilişkisi vardır?
Cevap: Viyol sayısı çarpma işlemi ile toplam yumurta sayısını, toplam yumurta sayısı bölme işlemi ile toplam viyol sayısını verecektir.

900 ÷ 10 = 90 viyole gerek vardır.
90 x 10 = 900 yumurta vardır.


Etkinlik

• İkişer kişilik gruplar oluşturalım.
• Aşağıdaki çalışmaları yapmadan önce gruptaki her bir üyeye görev verelim.
• Tabakları masamızın üzerine koyalım.
• Her bir tabağa 10 tane pirinç koyalım.
• Tabaklara koyduğumuz pirinç sayısını çarpma işlemi yaparak bulalım.
Cevap: 10 x 7 = 70


• Tabaklara koyduğumuz pirinç sayısını tabak sayısına bölelim.
Cevap: 70 ÷ 7 = 10

Sonraki Ödev:  4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 239-240. Cevapları ADA Yayıncılık

• Bulduğumuz sayı ile her bir tabağa koyduğumuz pirinç sayısını karşılaştıralım.
• Yukarıda yaptığımız çarpma ve bölme işlemlerindeki sayıları karşılaştıralım.
• Çarpma ve bölme işlemleri arasında nasıl bir ilişki olduğunu açıklayalım.
Cevap: Çarpma işlemi bölme işleminin tersidir.


4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 94 Cevapları ADA Yayıncılık

Birlikte Yapalım

4 x 8 = 32 işlemindeki 4’ün, 8 ve 32 ile ilişkisini açıklayınız.
Cevap:  32 sayısı 4 ve 8 sayılarının çarpımına eşittir.


4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 95 Cevapları ADA Yayıncılık

1. Aşağıdaki problemlerde istenilenleri çarpma ve bölme arasındaki ilişkiyi kullanarak defterinizde bulunuz.

• Bir sınıfta 12 öğrenci sırası vardır. Her sırada 2 öğrenci oturmaktadır. Sınıfta kaç öğrenci vardır?
Cevap:

12 x 2 = 24
Toplam sıra sayısı ile oturan öğrenci sayısı çarpıldığında tüm öğrenci sayısına ulaşırız.


• Bir sınıftaki her sırada 2 öğrenci oturmaktadır. Sınıftaki öğrenci sayısı 24 olduğuna göre sınıfta kaç öğrenci sırası vardır?
Cevap:

24 ÷ 2 = 12
Toplam öğrenci sayısı oturan öğrenci sayısına bölündüğünde sıra sayısı bulunur.


• Bir sınıfta 24 öğrenci ve 12 öğrenci sırası vardır. Sınıftaki her sırada eşit sayıda öğrenci oturduğuna göre bir sırada kaç öğrenci oturmaktadır?
Cevap:

24 ÷ 12 = 2
Toplam öğrenci sayısını sıra sayısına bölünce sıra başına kaç öğrenci düştüğünü buluruz.

Sonraki Ödev:  4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 136-137-138-139-140-141-142. Cevapları ADA Yayıncılık

2. Aşağıdaki problemlerde istenilenleri bölme ve çarpma arasındaki ilişkiyi kullanarak defterinizde bulunuz.

• Dört kardeş 60 cevizi eşit olarak paylaşacak. Bir kişiye kaç ceviz düşer?
Cevap:

60 ÷ 4 = 15
Toplam ceviz sayısını kardeş sayısına bölerek kişi başına düşen ceviz sayısını buluruz.


• Dört kardeş belli bir sayıdaki cevizi eşit olarak paylaşmış. Her birine 15 ceviz düşmüş. Kardeşlerin paylaştığı ceviz sayısı kaçtır?
Cevap:

4 x 15 = 60
Kardeş sayısını ile kardeş başına düşen cevizleri çarparak toplam ceviz sayısını buluruz.


• 60 cevizi eşit olarak paylaşan kardeşlerden her birine 15 ceviz düşmüş. Cevizleri kaç kardeş paylaşmıştır?
Cevap:

60 ÷ 15 = 4
Toplam cevizleri kişi başına düşen cevizlere bölerek kaç kardeş olduğunu buluruz.

Sizde Yorum Yazın


Forum Ders Cevapları Copyright © 2019-2023
Gizlilik Politikası İletişim S.S.S/ Sitemap