4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 100-101-102-103-104. Cevapları
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 100-101-102-103-104. Cevapları ADA Yayınları bölümünde, ders kitabı sayfa 100-101-102-103-104 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Bölüşmek Güzeldir Dinleme Metni Etkinlik Cevapları” Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 100-101-102-103-104. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.
Bölüşmek Güzeldir Dinleme Metni Cevapları
3. Tema Erdemler: Paylaşmak, insanlar arasında sevgi ve yardımlaşmayı güçlendiren önemli bir değerdir. Metinde anlatıldığı gibi, adaletli bölüşme ve karşılık beklemeden yapılan iyilikler, hem bireysel mutluluk hem de toplumsal huzur için temel oluşturur.
İçindekiler
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 100 Cevapları ADA Yayınları
Metne Hazırlık
1. Arkadaşlarınızla hangi eşyalarınızı paylaşıyorsunuz?
Cevap: Arkadaşlarımla oyuncaklarımı, yiyeceklerimi, kırtasiye eşyalarımı ve ders notlarımı paylaşıyorum.
2. Sahip olduğunuz bir şeyi paylaşırken kendinizi nasıl hissediyorsunuz?
Cevap: Paylaşma duygusuna sahip olduğum ve birine yardımcı olduğum için mutlu hissediyorum.
İhtiyacınız olan içeriğe aşağıdaki ana kaynaklardan ulaşabilirsiniz:
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 101 Cevapları ADA Yayınları
1. Etkinlik
Metne ait görselden hareketle metnin konusunu tahmin ederek söyleyiniz. Metni dinledikten sonra tahmininizin doğru olup olmadığını açıklayınız.
Cevap: Kardeşler arasında paylaşılan çikolata anlatılıyor olabilir.
2. Etkinlik
Dinleyeceğiniz metinden alınan aşağıdaki bölümü okuyunuz. Sizce anlatılan durumdan sonra neler olmuş olabilir? Tahmin ederek yazınız. Metni dinledikten sonra tahmininizin doğruluğunu kontrol ediniz.
Cevap:
“Ayşe buzdolabını açtığında gözüne bir kenarda dikkatlerden her nasılsa kaçmış çikolata paketi ilişiyor. Heyecanla paketi açmaya başladığında tam arkasında kardeşlerinin kendisini izlediğini fark ediyor.”
Tahminim: Ayşe ailesinden ve okuldan öğrendiklerini uygulayarak çikolatasını kardeşiyle paylaşıyor olabilir.
3. Etkinlik
Aşağıdaki kelimelerin anlamlarını metinden hareketle tahmin ediniz. Bu kelimeleri anlamlarının yazılı olduğu kutucukların içindeki noktalı yerlere yazınız.
Cevap:
Kararsız:
Bir konuda ne yapacağına, ne seçeceğine karar veremeyen kişidir. Yani “emin olamayan, iki seçenek arasında kalan” anlamına gelir.
Örnek: Ne giyeceğine karar veremedi, çok kararsız davrandı.
Haksızlık:
Bir kişinin hakkını vermemek, adalete aykırı davranmak demektir.
Örnek: Yarışmada kazananı değiştirmek büyük bir haksızlıktır.
Kanaatkar: (Boş olan)
Elindekine yetinmesini bilen, fazlasını istemeyen kişi anlamına gelir.
Örnek: Kanaatkar insanlar azla da mutlu olabilirler.
Adil:
Doğruluktan, adaletten ayrılmayan, herkese eşit davranan kişi demektir.
Örnek: Hakem çok adil bir karar verdi.
İlişmek:
Bir şeye dokunmak ya da takılmak anlamına gelir. Bazen birine laf atmak veya sataşmak anlamında da kullanılır.
Örnek: Kedinin kuyruğuna ilişme, seni tırmalar.
Adalet:
Herkesin hakkını almasını sağlayan kural ve yasaların bütünüdür. Toplumda eşitlik ve doğruluğu temsil eder.
Örnek: Adalet olmayan yerde huzur olmaz.
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 102 Cevapları ADA Yayınları
4. Etkinlik
Metinle ilgili aşağıdaki soruları cevaplayınız.
1. Ayşe buzdolabını açtığında gözüne ne ilişiyor?
Cevap: Ayşe buzdolabını açtığında gözüne çikolata paketi ilişiyor.
2. Ayşe paketi açarken neyi fark ediyor?
Cevap: Paketi açarken kardeşlerinin kendisini izlediğini fark ediyor.
3. Ayşe çikolatayı ne yapıyor?
Cevap: Çikolatayı kardeşleriyle paylaşıyor.
4. Yazara göre açlığın çaresi nedir?
Cevap: Yazara göre açlığın çaresi bölüşmektir.
5. Metnin ana fikri nedir?
Cevap: Paylaşmanın önemidir.
6. Metinde, dünyadaki bütün sorunların kaynağının adil bölüşmenin olmamasından kaynaklandığı belirtiliyor. Siz bu düşünceye katılıyor musunuz? Neden?
Cevap: Bu düşünceye katılıyorum. Çünkü eğer gerçekten adil bir bölüşme olursa daha adaletli ve sorunsuz bir toplum olur.
5. Etkinlik
a. Büyük harflerin hangi durumlarda kullanılması gerektiğini önceki bilgilerinizden ve aşağıdaki örneklerden yararlanarak yazınız.
Cevap: Özel isimlerde, dergi ve kitap adlarında, cümlelerin başında, gezegen ve yıldız adlarında kullanılır.
b. Büyük harfle başlanarak yazılan gezegen, yıldız, kitap ve dergi adlarının yer aldığı cümleler yazınız.
Cevap:
- Satürn halkalı bir gezegendir.
- Kutup Yıldızı çok ilgimi çekiyor.
- Bilim Çocuk dergisini severek okuyorum.
- Küçük Prens, çocuklara ve yetişkinlere önemli dersler veren bir kitaptır.
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 103 Cevapları ADA Yayınları
6. Etkinlik
Aşağıdaki görselleri inceleyiniz. Görselleri oluş sırasına koyarak görsellerde anlatılan olayla ilgili kısa bir hikâye yazınız. Hikâyenizde kişi, olay, zaman ve mekân unsurlarına dikkat ediniz. Hikâyenize başlık koymayı ve hikâyenizi bitirdikten sonra kontrol etmeyi unutmayınız. Hikâyenizi arkadaşlarınıza okuyarak paylaşınız.
Cevap: Bir gün küçük Elif , pencereden dışarı bakarken yaşlı ve kimsesiz Sema teyzenin yalnız başına oturduğunu gördü. Bu duruma çok üzüldü ve hemen annesine giderek durumu anlattı. Annesiyle birlikte mutfağa geçip yemek hazırladılar. Hazırladıkları yemeği mahallenin tonton yaşlı teyzesine götürüp ona yardım etti. Akşam eve döndüğünde ailesi onun bu davranışıyla gurur duydu ve onu tebrik etti. Küçük kız iyilik yapmanın mutluluğunu yaşadı.
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 104 Cevapları ADA Yayınları
7. Etkinlik
Aşağıdaki görseli inceleyerek verilen bilgileri okuyunuz.
“Sonraki Derse Hazırlık” aşamasında edindiğiniz bilgileri arkadaşlarınızla paylaşınız. Siz de ülkemizde veya dünyada yardıma muhtaç insanlar için okulunuzda bir yardım kampanyası düzenleyebilirsiniz. Yardım kampanyasının kimleri kapsayacağı, yardımların nereden ve nasıl bulunacağı ve yardımların insanlara nasıl ulaştırılacağı hakkında arkadaşlarınızla tartışınız. Kampanyanız için öğretmenlerinizden, okul idaresinden ve yaşadığınız yerdeki resmi kurumlardan yardım alabilirsiniz.
Cevap: Ben yaşlı ve kimsesiz bireyler için bir yardım kampanyası düzenlemek istiyorum. Bunun için öğretmenimle bir olup, hafta sonları okulda gönüllü olan arkadaşlarım ve ilgili kurumlarla dayanışma içinde olarak her hafta yetişebildiğimiz kadar insana yardım edip, faydalı olmak istiyorum.
8. Etkinlik
Canlandırmaya başlamadan önce nasıl rol yapacağınızı ve neler söyleyeceğinizi düşününüz. Canlandırma sürecinde beden dilinizi etkili bir şekilde kullanınız.
Cevap: Öncelikle canlandırmamı prova edeceğim. Ayşe’nin çikolatayı gördüğündeki sevincini, ardından kardeşini görüp yaşadığı ikilemi, beden dilimi ve mimiklerimi etkili bir şekilde kullanarak canlandıracağım.