4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 93-95-96-97-98-99. Cevapları

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 93-95-96-97-98-99. Cevapları ADA Yayınları bölümünde, ders kitabı sayfa 93-94-95-96-97-98-99 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Nar Ekşisi Sokak Metni Etkinlik Cevapları” Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 93-95-96-97-98-99. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.


Nar Ekşisi Sokak Metni Cevapları

3. Tema Erdemler: Komşuluk ilişkileri, saygı ve yardımlaşma temeline dayanır ve toplumsal huzuru artırır. “Ev alma, komşu al” atasözü, iyi komşuların yaşam kalitesini ne kadar önemli ölçüde etkilediğini vurgular.


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 93 Cevapları ADA Yayınları

Metne Hazırlık

1. Komşularınızla ilişkileriniz nasıldır?
Cevap: Komşularımızla çok iyi ilişkilerimiz var. Her zaman dayanışma ve yardımlaşma içindeyiz. Birbirimize karşı saygılı davranırız.

2. “Ev alma, komşu al.” atasözünden ne anlıyorsunuz?
Cevap: Komşuluk bağlarının çok önemli olduğunu anlıyorum.


Farklı bir sayfa mı arıyorsunuz?

İhtiyacınız olan içeriğe aşağıdaki ana kaynaklardan ulaşabilirsiniz:

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 95 Cevapları ADA Yayınları

1. Etkinlik

Aşağıdaki kelimelerin anlamlarını geçtikleri dizeden hareketle tahmin ediniz. Ardından bu kelimelerle anlamlarını örnekteki gibi eşleştiriniz. Anlamını öğrendiğiniz kelimeleri birer cümle içinde kullandıktan sonra sözlüğünüze yazınız.
Cevap:

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 95 Cevapları

  1. Gevrek → Ağzın içinde kolayca parçalanıp dağılacak biçimde hazırlanmış bir çörek türü.
  2. Sardunya → Sardunyagillerden, genellikle pembe çiçekler açan bir süs bitkisi.
  3. Hanımeli → Hanımeligillerden, tırmanıcı, korularda, çalılıklarda yetişen bir bitki.
  4. Defne → Defnegillerden, yaprakları güzel kokulu ve yaz kış yeşil olan bir ağaç.
  5. Ruh → Dinlerin ve felsefelerin insanda vücuttan ayrı bir varlık olarak kabul ettiği öz.
  6. Macun → Baharatlı, tarçınlı, yumuşak ve yapışkan şekerleme.
  7. Güleç → Her zaman gülümseyen.

Cümle örnekleri:

  1. Sabah kahvaltıda sıcak gevrek yedik.
  2. Bahçemizde kırmızı sardunyalar açtı.
  3. Saksıdaki hanımeli çiçekleri mis gibi kokuyordu.
  4. Yemeğin içine defne yaprağı ekledik.
  5. Sözleri ruhuma dokundu.
  6. Diş macununu çilekli aldı.
  7. Annem çok güleç yüzlü bir kadın.

 

Cümle örnekleri 2:

  1. Sabah kahvaltısında gevrek yedik.
  2. Annem pencere önüne sardunya dikti.
  3. Bahçedeki hanımeli çok güzel kokuyor.
  4. Defne yapraklarıyla yemek yaptık.
  5. İnsanın ruhu bazen dinlenmeye ihtiyaç duyar.
  6. Bayramda renkli macun aldık.
  7. Güleç insanlar etrafına mutluluk saçar.

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 96 Cevapları ADA Yayınları

2. Etkinlik

Metinle ilgili aşağıdaki soruları cevaplayınız.

1. Şiirde geçen sokağın adı nedir?
Cevap: Şiirde geçen sokağın adı ”Nar Ekşisi Sokak”.

2. Sokakta kimler yaşamaktadır?
Cevap: Zilli macuncu, Ayşe teyze, Hüseyin amca, gevrekçi, sütçü, ve diğer mahalle sakinleri yaşamaktadır.

3. Şiirdeki çocuğun arkadaşları kimlerdir?
Cevap: Çocuğun adı Selçuk ve Yusuf’tur.

4. Şiirdeki insanlar birbirlerine karşı nasıl davranmaktadır?
Cevap: Saygılı, yardımsever ve güler yüzlü davranmaktadır.

5. Şiirin konusu nedir?
Cevap: Şiirin konusu, şairin yaşadığı sokaktaki insanların iyilik sever ve güler yüzlü olmasını anlatmaktadır.

6. Şiirin ana duygusu nedir?
Cevap: Komşuluğun önemi, yardımlaşma duygusudur.


3. Etkinlik

Okuduğunuz metinde anlatılan sokakla kendi yaşadığınız sokağı karşılaştırınız. Aralarındaki benzerlik ve farklılıkları yazınız.

Benzerlikleri: Komşularımız tıpkı şiirdeki gibi güleç, yardımsever ve dayanışma içindedir. Bahçemizde güzel ağaçlar bulunur. Çocuklar birbirleriyle oyunlar oynar ve bizimde mahallemizde sütçü var.

Farklılıkları: Bizim mahallede şiirdeki gibi gevrekçi macuncu yok ve mahallemizin adı farklı.


4. Etkinlik

Okuduğunuz metne farklı iki başlık önererek bu başlıkları, seçme nedenlerinizle birlikte yazınız.
Cevap:

Birinci başlığım: Güleç Sokak
Seçme nedenim: Bu sokakta yaşayanların yüzünden gülümseme eksik olmaz.

İkinci başlığım: Neşe Mahallesi
Seçme nedenim: Mahalledeki herkesin keyifli ve sevinç dolu olması.

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 96 Cevapları ADA Yayınları


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 97-98 Cevapları ADA Yayınları

5. Etkinlik

a. Metne ait görsellerini inceleyiniz. Görselleri beğenip beğenmediğinizi, bunların metin için uygun olup olmadığını nedenleriyle birlikte aşağıya yazınız.
Cevap: Metne ait görselleri çok beğendim. Metinde anlatıldığı gibi güleç insanlar ve renkli çiçekler olduğu için metne uygun olmuş.


6. Etkinlik

Aşağıdaki cümlelerde geçen eş anlamlı kelimeleri belirleyip yanlarındaki kutucuklara yazınız.
Cevap:

  • Bizim sokağın adını çok seviyorum. → İSİM
  • Ali’nin evi okulun hemen karşısında. → MEKTEP
  • Özge’nin öykülerini severek okuyorum. → HİKÂYE
  • Güz gelince ağaçların yaprakları sararır. → SONBAHAR
  • Zeynepler uzak bir şehirden geldiler. → KENT

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 97-98 Cevapları ADA Yayınları


7. Etkinlik

Kısa çizginin her kullanım alanı için yukarıda verilen örnekler dışında birer örnek de siz yazınız.
Cevap:

  1. Bugün eski bir arkadaşımı gördüm -çok özlemişim- içim ısındı.
  2. İstanbul-Ankara uçuşu yarın başlıyor.
  3. Bu yılki yarışmaya katıla-
    rak okulumu temsil ettim.
  4. 2025-2026 eğitim yılı için hazırım.
  5. Gü-zel-lik

8. Etkinlik

“Sonraki Derse Hazırlık” aşamasında hazırlayarak sınıfınıza getirdiğiniz tekerleme ve mânileri arkadaşlarınızla paylaşınız. Onlardan, getirdiğiniz tekerleme ve mânileri okumalarını isteyiniz. Siz de onlarınkini okuyunuz. Ardından yanda verilen karikatürü inceleyiniz. Ailede iş birliği yapmanın önemi hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz. Konuşmalarınızda nezaket kurallarına uyarak uygun hitap ifadeleri kullanınız.
Cevap: Ev içinde herkesin belirli görev ve sorumlulukları vardır. Bu görevleri yalnızca bir kişiye yıkmak yanlış bir davranış olur. Bizler de her zaman yapabileceğim işleri yaparak ailemize destek olmalıyız. Bu şekilde davranmak aile içerisinde sorumluluk ve dayanışma bilincini arttırır. Böylece birbirimize de daha fazla zaman ayırabiliriz.


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 99 Cevapları ADA Yayınları

9. Etkinlik

“Sevgi” konulu bir şiir yazınız. Şiirinize başlık koymayı unutmayınız. Şiirinizde eş sesli kelimeleri anlamına uygun kullanınız. Şiirinizi bitirdikten sonra gözden geçirerek varsa yazım ya da noktalama yanlışlarınızı düzeltiniz. Şiirinizi arkadaşlarınızla paylaşabilir ya da öğretmeninizin kontrolünde sınıf panosunda sergileyebilirsiniz.
Cevap:

Sevginin Sıcaklığı

Kalpte bir ışık yanar, adı sevgidir,
Soğuk bir günü bile ısıtır içten.
Bir cana dokunmak en güzel iştir,
Yol olur insana, umutla güçten.

Gönül göl gibidir, duru olursa,
Sevgiyle dolarsa taşar her yana.
Bir söz, bir gülüş dokunur dosta,
Hayat anlam bulur sevgi olunca.


Sonraki Derse Hazırlık

Yardım kampanyaları hakkında güvenilir genel ağ siteleri, dergi, kitap ve gazetelerden araştırma yaparak edindiğiniz bilgileri sınıfa getiriniz.
Cevap: Yardım kampanyaları ihtiyaç sahiplerine yapılabilecek en iyi destektir. Kampanyalar sayesinde, yardıma ihtiyacı olan, afetzedelere, yoksullara, yaşlılara ve hastalara daha kolay yardımlar ulaştırılabilir. Bu durum da toplumda yardımlaşma ve dayanışma duygusunu güçlendirerek huzur ve güven ortamı oluşturur.


Sonraki Ödevler