5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 49-50. Cevapları
5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 49-50. Cevapları MEB Yayınları bölümünde, ders kitabı sayfa 49-50 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “1. Ünite Performans Görevi Cevapları” Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 49-50. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.
1. Ünite Performans Görevi Cevapları
1.Ünite: Allah İnancı: İnsan vücudundaki karmaşık sistemler ile evrendeki düzen ve denge arasında paralellikler kurarak, bu mükemmel yapının Allah’ın isim ve sıfatlarıyla birleşerek inancı derinleştiren, bilinçli bir takdir anlayışına ulaşır.
İçindekiler
5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 49 Cevapları MEB Yayınları
Yönerge
Araştırma Aşaması
1. İnsan vücudunda yer alan sistemlerin işleyişi hakkında araştırma yapınız. Baş, gövde, uzuvlar ve iç organlar gibi temel yapıların işleyişi hakkında bilgi toplayınız.
Cevap: İnsan vücudu belirli bir sistem ilerisinde ilerler bunlar; hareket, sinir, solunum, dolaşım ve sindirim sistemine bağlıdır.
2. İnsan vücudundaki işleyiş ile evrendeki yapılar (dağlar, bitkiler, diğer canlılar vb.) arasında hangi benzerliklerin olabileceğini araştırınız.
Cevap: Hepsi belirli bir düzen içerinde tekrar eder, büyür ve gelişirler.
3. Araştırmanız sonucunda elde ettiğiniz bilgilerden hareketle aşağıdaki örneklerden faydalanarak insan ve evren arasındaki benzerlikleri anlatacağınız bir ürün hazırlayınız.
Cevap:
Hazırlayacağınız ürünü (poster, sunu veya video) şu adımlarla oluşturabilirsiniz:
Tasarım ve Başlık: Poster/sunu/video için “Vücudumuz ve Evren: Aynadaki Mükemmel Düzen” gibi bir başlık belirleyin. Görsel olarak insan vücudu ve evren resimlerini yan yana koyun.
Karşılaştırma Bölümleri Oluşturun: Ürününüzü dört ana bölüme ayırın. Her bölümde bir vücut sistemi ve evrendeki benzerini yan yana anlatın. Örneğin:
- Bölüm 1: Solunum Sistemi (Akciğer Görseli) ↔ Fotosentez (Yaprak Görseli)
- Bölüm 2: Dolaşım Sistemi (Kalp ve Damarlar) ↔ Suyun Döngüsü (Bulut ve Yağmur)
- Bölüm 3: Sindirim Sistemi (Mide ve Bağırsaklar) ↔ Besin Zinciri (Avcı ve Av)
- Bölüm 4: Deri (Cilt Görseli) ↔ Atmosfer Tabakası (Dünya ve Katmanları)
Kısa Açıklamalar Eklein: Her bir karşılaştırmanın yanına, “Akciğerlerimiz oksijen alır, bitkiler de fotosentezle oksijen üretir. Bu bir denge ve uyumdur.” gibi kısa ve anlaşılır cümleler yazın.
Allah’ın İsimlerini Bağlayın: Her bölümün sonuna veya altına, bu düzenin bize hangi Allah ismini hatırlattığını yazın. Örneğin:
Solunum-Fotosentez için: “Bu uyumlu düzen bize Allah’ın El-Halîk (Yaratan) ve El-Mukît (Rızk Veren) isimlerini hatırlatır.”
Sonuç ve Kapanış: En sona, “Görüldüğü gibi ne kendi vücudumuzda ne de evrende tesadüfi bir düzen yoktur. Bu mükemmel sistemler, her şeyi en güzel şekilde yaratan, düzenleyen ve sürekli gözetip rızık veren tek bir Yaratıcı’nın, yani Allah’ın varlığının ve birliğinin en büyük delilleridir.” gibi güçlü bir sonuç cümlesi ekleyin.
İhtiyacınız olan içeriğe aşağıdaki ana kaynaklardan ulaşabilirsiniz:
5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 50 Cevapları MEB Yayınları
4. Sunumunuzun sonuç kısmını aşağıdaki sorulara vereceğiniz cevaplar ile tamamlayınız.
. İnsan ve evren arasındaki bu benzerlik neyin göstergesidir?
Cevap: İnsan ve evren arasındaki bu benzerlik, her ikisinin de aynı Yaratıcı tarafından, yani Allah (cc) tarafından yaratıldığının en büyük delilidir. Bu, evrendeki mükemmel düzenin ve ahenkin bir tesadüf eseri olmadığını, bilinçli bir plan ve hikmetle ortaya konulduğunun göstergesidir.
. Evrendeki ve vücudumuzdaki bu sistemler Yüce Allah’ın hangi özelliğinin bir sonucudur?
Cevap: Bu sistemler, Yüce Allah’ın yaratıcılık, ilim, kudret ve hikmet özelliklerinin bir sonucudur. O, her şeyi en iyi şekilde bilen (Alîm), dilediğini yaratan (Halîk, Kadir), yarattığı her şeyde bir düzen ve amaç koyan (Hakîm) ve her şeye gücü yetendir.
. Vücudumuzdaki hangi sistemler Allah’ın (cc) Rahman, Kadir, Alîm, Semi ve Basir isminin birer yansımasıdır? (Örnek: Allah (cc) Basir’dir ve her şeyi görür. Biz de duyu organlarımız sayesinde çevremizdekileri görür ve işleriz.
Cevap:
Rahman: Solunum ve Dolaşım Sistemleri Rahman isminin yansımasıdır. Çünkü Allah, bize hayatımızı sürdürmemiz için gereken oksijeni ve kanı bolca ve karşılık beklemeden (rahmet olarak) sunmuştur.
Kadir: Kas ve İskelet Sistemi Kadir isminin yansımasıdır. Çünkü Allah, bize hareket etme, kaldırma, taşıma gibi güç gerektiren işleri yapabilme kudretini vermiştir.
Alîm: Sinir Sistemi Alîm isminin yansımasıdır. Çünkü Allah, vücudumuzdaki milyarlarca sinir hücresi aracılığıyla dış dünyadan gelen tüm bilgileri işleyebilmemiz, öğrenmemiz ve hatırlamamız için bu karmaşık sistemi yaratmıştır.
Semi: İşitme Sistemi (Kulak) Semi isminin yansımasıdır. Çünkü Allah, ses dalgalarını işitebilmemiz için kulak gibi son derece hassas ve mükemmel bir duyulu organ yaratmıştır.
Basir: Görme Sistemi (Göz) Basir isminin yansımasıdır. Çünkü Allah, ışığı ve renkleri algılayabilmemiz için göz gibi mükemmel bir duyulu organ yaratmıştır.
5. Sunumunuzun beş dakikayı geçmemesine dikkat ediniz.
6. Sunumunuzu müzik, görsel materyaller, ayet, hadis ve röportajla zenginleştirebilirsiniz.
Cevap:
Görsel: Sunuma, insan vücudu sistemleri ve evren döngülerini gösteren yüksek çözünürlüklü fotoğraflar ve diyagramlar eklenir.
Ayet: Sunumun giriş veya sonuç bölümünde, “Göklerde ve yerde olanların hepsi Allah’ındır. Allah her şeye hakkıyla hükmeder.” (Âl-i İmran Suresi, 189) ayeti konulur.
Müzik: Sunumun arka planında, sakin ve etkileyici bir ilahi veya enstrümantal müzik kullanılır.
Röportaj: (Video sunumu için) Kısa, bir biyoloji öğretmenine veya din kültürü öğretmenine “Vücuttaki bu düzen size neyi düşündürüyor?” sorusu yöneltilir ve kısa cevabı eklenir.
7. Hazırladığınız sunumu sınıfta paylaşınız.