Anasayfa Kitap Cevapları
25 Aralık 2023, 21:14 - Aysel Alpay Yazdı

5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 150-151-152-153. Cevapları MEB Yayınları

Işığın Maddeyle Karşılaması Cevapları

5. ÜNİTE Işığın Yayılması: 5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 150-151-152-153. Cevapları MEB Yayınları


5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 150 Cevapları

HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

1. Dev akvaryumlarda normal cam yerine buzlu cam kullanılsaydı akvaryumun içerisindeki canlıları yine net bir şekilde görebilir miydiniz? Söyleyiniz.
Cevap:  Hayır net bir şekilde içindeki canlıları göremezdik. Bulanıklaşırdı.

Sonraki Ödev:  5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 78-80-81-83-85-86. Cevapları MEB Yayınları

2. Çevrenizdeki cisimlerden hangileri ışığı geçirir, hangileri ışığı geçirmez? Arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: İnce cam, su, hava ışığı geçirir. Tahta, demir, duvar ışığı geçirmez.


5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 151 Cevapları

Aşağıdaki görseli inceleyiniz. Görselde verilen bitkinin bir kısmı net görülürken diğer kısmı net görülememektedir. Bu durumun sebebi ne olabilir?
Cevap: Buzlu cam şeffaflığını büyük oranda yitirdiği için bitki net görülmez. Düz camda pürüzsüz olduğu için net görülür.


5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 152 Cevapları

Sıra Sizde

Aşağıdaki cümleler doğru ise “D”, yanlış ise “Y” harfini takip ederek ilgili çıkışa ulaşınız. Ulaştığınız çıkış numarasını boyayınız.
Cevap:

5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 152 Cevapları


5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 153 Cevapları

Yaptığınız gözlemlere göre aşağıdaki tablonun ilgili alanlarını “X” ile işaretleyiniz.
Cevap:

5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 153 Cevapları


Yorumlayınız

1. Tablodaki maddelerin, ışıkla karşılaştıklarında farklı sonuçlar oluşturmasının sebebi nedir? Yazınız.
Cevap: Maddelerin pürüzlü ve saydam yapıda olmalarına göre değişiklik gösterir.

Sizde Yorum Yazın


Forum Ders Cevapları Copyright © 2019-2023
Gizlilik Politikası İletişim S.S.S/ Sitemap