Anasayfa Kitap Cevapları
12 Mart 2024, 21:40 - Aysel Alpay Yazdı

5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 168-170-173-174. Cevapları MEB Yayınları

1. Bölüm: Biyoçeşitlilik Cevapları

6. ÜNİTE İnsan ve Çevre: 5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 168-169-170-171-172-173-174. Cevapları MEB Yayınları


5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 168 Cevapları

HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

1. Ükemizde ve dünyada nesli tükenen veya tükenme tehlikesi ile karşı karşıya olan hayvanlarla ilgili bildiklerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Ülkemizde ve dünyada nesli tükenmek üzere olan hayvanlar artmıştır. Bunlar için doğal yaşam alanlarının korunması, avlanmaların durdurulması gibi önlemler alınmıştır.

2. Ülkemizde ve dünyada nesli tükenen veya tükenme tehlikesi ile karşı karşıya olan bitkilerle ilgili bildiklerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Golf topu, yeraltı orkidesi, intihar palmiyesi ve deniz anası ağacı gibi ülkemizde ve dünyada pek çok nesli tükenme tehlikesi altında olan bitki bulunmaktadır. Bunların sebebi orman yangınlar, erozyon ve vahşi sulama gibi nedenlerden gerçekleşir.

Sonraki Ödev:  5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 127-128-129-130-131. Cevapları SDR Dikey Yayıncılık

3. Doğadaki canlı çeşitliliğinin fazla olmasının insanlara olumlu etkileri nelerdir? Tartışınız.
Cevap: Ekonomik kazanç sağlar. Ekosistemi dengede tutar. İnsan sağlığına katkısı vardır.


5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 170 Cevapları

Sıra Sizde

Biyoçeşitliliği tehdit eden faktörleri edu ve gov uzantılı internet adreslerinden veya kütüphanelerden yararlanarak araştırınız. Araştırma sonuçlarınızı kısaca aşağıya yazınız.
Cevap: Düzensiz ve yanlış avlanma, çarpık kentleşme, orman yangınları gibi faktörler biyoçeşitlilik için tehdittir.


5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 173 Cevapları

Yorumlayınız

1. Nesli tükenme tehlikesiyle karşı karşıya olan canlıları korumak için neler yapılabilir? Yazınız.
Cevap: Bu tür canlılar ve yaşam alanları koruma altına alınabilir. Düzensiz avlanmalara da ağır cezai yaptırımlar uygulanmalıdır.


Sıra Sizde

Aşağıda biyoçeşitliliği olumlu ve olumsuz etkileyen faktörler verilmiştir. Biyoçeşitliliği olumlu etkileyen faktörleri maviye, olumsuz etkileyen faktörleri kırmızıya boyayınız.
Cevap:

5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 173 Cevapları


5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 174 Cevapları

Sıra Sizde

Aşağıda Akdeniz fokları ile ilgili bir haber metni yer almaktadır. Haber metnini okuyunuz ve soruları cevaplayınız.

Sonraki Ödev:  5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 114-116-118-119. Cevapları MEB Yayınları

“Akdeniz Foku Bir Dünya Mirasıdır. Onları Koruyalım.”  (…)

1. Akdeniz foklarının nesli neden tehlike altındadır? Düşüncelerinizi yazınız.
Cevap: Doğal alanları yok edildiği, sular kirletildiği ve düzensiz avlanma gibi sorunlardan dolayı tehlike altındadır.

2. Akdeniz fokunun neslini devam ettirmek için neler yapılabilir? Önerilerinizi yazınız.
Cevap: Yaşam alanları koruma altına alınabilir. Düzensiz avlama ve yaşam alanlarına zarar verme durumlarında büyük cezai yaptırımlar uygulanabilir.

Sizde Yorum Yazın


Forum Ders Cevapları Copyright © 2019-2023
Gizlilik Politikası İletişim S.S.S/ Sitemap