5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 135-136-137-138. Cevapları

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 135-136-137-138. Cevapları 1. Kitap bölümünde, ders kitabı sayfa 135-136-137-138 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Duygularımız Metni Etkinlik Cevapları- 3” sayfalarını hazırladık. Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 135-136-137-138. Cevapları MEB Yayınları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.


Duygularımız Metni Etkinlik Cevapları- 3

3. Tema Duygularımı Tanıyorum: Duygular, insanların davranışlarını ve düşüncelerini etkileyen önemli içsel deneyimlerdir. Öfke gibi olumsuz duygular kontrol edilmediğinde zararlı sonuçlar doğurabilirken, mutluluk ve neşe gibi olumlu duygular bireyin hayatını zenginleştirir.

Önceki Sayfalar: 127-128-129-130

Önceki Sayfalar: 131-132-133-134


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 135 Cevapları Birinci Kitap

9. Etkinlik

a. Öfkelendiğiniz zaman vücudunuzda ne gibi değişimler gözlemliyorsunuz? Deneyimlerinizden hareketle açıklayınız.
Cevap: Öfkelendiğimde ellerim soğur, kalbim hızlı çarpar.


b. Karekodu okutarak “Biraz Duygularımızdan Bahsedelim mi?” metnini dinleyiniz.

 

 

 

 

 

 

 


c. Dinlediğiniz metnin anahtar kelimelerini belirleyerek örnekteki gibi yazınız.
Cevap: öfke – üzüntü – mutluluk – neşe – şaşırma – merak – sakinleşmek – pişmanlık


ç. Belirlediğiniz anahtar kelimeleri, bu kelimelerin varsa eş veya zıt anlamlarını ve aşağıda verilen atasözlerini de kullanarak bir paragraf yazınız.
Cevap: Öfke, en tehlikeli ve kontrol edilmesi gereken bir duygudur. Öfkelenen bir birey önce sakinleşmeli sonra mantığının devreye girmesini beklemelidir. Çünkü öfke ile hareket etmek sonucunda zarardan başka bir şey getiremez. Öfkemizi dindirebilmek için elimizi yüzümüzü yıkayabilir, su içebilir, derin nefesler alabilir ya da mekan değiştirebiliriz. Sonucunun kötü olmaması için öfkeyle hareket etmemeliyiz.


d. Dinlediğiniz metinde duygularla ilgili verilen bilgileri aşağıdaki yönergeler doğrultusunda sınıflandırıp örnekteki gibi tabloya yazınız.

Olumlu duygular: neşe, mutluluk, sakinleşmek.

Olumsuz duygular: Öfke, korku, pişmanlık, üzüntü.


Farklı bir sayfa mı arıyorsunuz?

İhtiyacınız olan içeriğe aşağıdaki ana kaynaklardan ulaşabilirsiniz:

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 136 Cevapları Birinci Kitap

10. Etkinlik

a. Dinlediğiniz “Biraz Duygularımızdan Bahsedelim mi?” metninden alınan cümleleri uygun olan düşünceyi geliştirme yolları ile eşleştiriniz.
Cevap:

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 147 Cevapları MEB Yayınları


b. Dinlediğiniz metinde geçen düşünceyi geliştirme yolları metne nasıl bir anlam katmıştır? Açıklayınız.
Cevap: Metinde geçen düşünceyi geliştirme yolları metnin anlatımını destekleyerek anlamayı kolaylaştırmıştır.


c. İstediğiniz bir duyguyu ve aşağıda yer alan düşünceyi geliştirme yollarından en az ikisini seçerek tanıtıcı bir yazı yazınız.

Öfke

Öfke, en tehlikeli ve kontrol edilmesi gereken bir duygudur. Öfkelenen bir birey önce sakinleşmeli sonra mantığının devreye girmesini beklemelidir. Çünkü öfke ile hareket etmek sonucunda zarardan başka bir şey getiremez. Öfkemizi dindirebilmek için elimizi yüzümüzü yıkayabilir, su içebilir, derin nefesler alabilir ya da mekan değiştirebiliriz. Sonucunun kötü olmaması için öfkeyle hareket etmemeliyiz.


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 137 Cevapları MEB Yayınları

11. Etkinlik Yazalım

a. Her duygu bir renkle simgelenseydi hangi renkle hangi duyguyu eşleştirirdiniz? Söyleyiniz.
Cevap:

Öfke→ Siyah
Korku→ Kırmızı
Mutluluk→ Turuncu
Üzüntü→ Gri
Şaşkınlık→ Sarı


b. Aşağıda verilen renklerle duyguları ilişkilendirerek yönergeler doğrultusunda bir hikâye yazınız.
Cevap: Meltem Hanım yeni bir eve taşınıyordu. Evinin duvarlarını onu mutlu, huzurlu hissettirecek bir renge boyamak için boya diyarına gider. Boya diyarında seçim yapmak için boyalardan fikir edinmek isterken söze kırmızı atlar:

Kırmızı: ”-Boya bakıyorsunuz sanırım hanımefendi. Bence en uygun boya rengi benim. Sana hissettireceğim duygular herkesin senden çekinmesini sağlar.” der. Meltem Hanım kırmızıyı nazikçe reddeder. Bu sefer Siyah gelir:

Siyah: ”- Bence en doğru renk benim. Bütün gün evde dizi izler ağlar peçete battaniye ile günü kapatırız.” der. Meltem Hanım siyahı da nazikçe reddeder ve söze mavi başlar:

Mavi: ”-Bence en doğru renk benim. Evde olan biten her şey şaşırtıcı gelir ve eğleniriz.” der. Meltem Hanım gülerek maviyi de reddeder. Bu sefer kendisi Yeşil rengi çağırır:

Yeşil: ”- Merhaba ben yeşil, mutluluğu temsil ediyorum. Beni seçersen evde her zaman mutlu, huzurlu hisseder keyif alırsın.” der. Meltem hanım duyduğu cevapla tatmin olur ve yeişili alarak gider.


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 138 Cevapları MEB Yayınları

c. Yazma sürecinizi tema sonundaki “Yazma Becerisi Öz Değerlendirme Ölçeği”ni kullanarak değerlendiriniz.

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 138 Cevapları

  1. Hikâyemde olayları daha ayrıntılı anlatmak.
  2. Duyguları daha etkileyici şekilde yazmak.
  3. Hikâye sonlarını daha ilgi çekici hale getirmek.

Bu Görev Bizim

› Erişebildiğiniz kaynaklardan konuyla ilgili belgesel, kısa film, çizgi film vb. materyallerden birini seçiniz.
› Araştırmanız sonucunda materyal seçiminizi olumlu ve olumsuz yönleriyle değerlendiriniz.
› Daha sonraki araştırmalarınızda bu değerlendirmenizi göz önünde bulundurunuz.

Merhamet, vefa, yardımseverlikle ilgili araştırma yapmak için bilgi kaynaklarına erişim olanaklarınızı gözden geçiriniz.
Cevap: Merhamet, vefa ve yardımseverlik sonradan öğrenilen ikinci duygular olarak ifade edilir. Bu duygular büyüdüğümüz aile, yetiştiğimiz çevreyle kazanılır. Bu duygu sadece insanlara özgü değildir. Hayvanlarda da merhamet duygusu vardır. Bu duyguları kazanan bireyler toplumdaki birlik ve beraberliği benimseyerek, sosyal ortama sahip olurlar. Bu nedenle bu duyguları hissetmeli, hissettirmeli ve kaybetmemeliyiz.


Önceki Sayfalar: 127-128-129-130

Önceki Sayfalar: 131-132-133-134


Sonraki Ödevler