5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 145-146-147-148. Cevapları

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 145-146-147-148. Cevapları 1. Kitap bölümünde, ders kitabı sayfa 145-146-147-148 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Her Yüreğe Nakış Gerek -2 Metni Etkinlik Cevapları” sayfalarını hazırladık. Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 145-146-147-148. Cevapları MEB Yayınları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.


Her Yüreğe Nakış Gerek -2 Metni Etkinlik Cevapları

3. Tema Duygularımı Tanıyorum: “Her Yüreğe Nakış Gerek” metninde, nakış işleme eylemi üzerinden insanın kalbine sevgi ve merhamet gibi değerler işlenmesi gerektiği vurgulanır. Dostluk ve güzel davranışlar, bireysel farklılıklara rağmen karşılıklı anlayışla sürdürülen ilişkilerde derinleşir.

Önceki Sayfalar: 139-142-143-144


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 145 Cevapları Birinci Kitap

7. Etkinlik

a.”Her Yüreğe Nakış Gerek” metninin serim, düğüm, çözüm bölümlerini belirleyiniz. Bu bölümlerde neler anlatılmaktadır? Yazınız. Serim, düğüm, çözüm bölümlerini belirlerken nelere dikkat ettiniz? Söyleyiniz.
Cevap:

Serim: Ayşenur bir yaz günü ıhlamur ağacının altında oturup nakış işliyormuş.

Düğüm: Ayşenur’un dedesi nakış işlemesine şaşırmış ve senin yapabileceğin bir iş olduğunu düşünmezdim demiş. Ayşenur’da aslında kolay olduğunu söyleyerek dedesine yaptığı nakışları göstermiş.

Çözüm: Dedesi Ayşenur’a işlediği nakış gibi kalbine de vefa, merhamet, sevgi, saygı gibi güzel duyguları işlemesi gerektiğini böylece daha güzel bir toplum olacağını söylemiştir.

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 156 Cevapları


b. Metinde bölümler arası geçişler sizce uygun bir şekilde yapılmış mıdır? Bölümler arasındaki olay akışı tutarlı mıdır? Söyleyiniz.
Cevap: Evet, metinde bölümler arası geçişler uygun bir şekilde yapılmıştır. Ihlamur ağacı anlatılırken Ayşenur’un orda oturduğundan, nakış işlenirken dedesinin aynı şekilde de güzel duyguları kalbine işlemesi gerektiğini söylemesi tutarlı bir akış içinde anlatılmıştır.


8. Etkinlik Yazalım

a. Aşağıda verilen “kavramlar” ve “kişilik özellikleri” tablolarını inceleyiniz.
Cevap: Bu tabloların amacı, iyi insan olmayı sağlayan değerlerle (kavramlarla) kişilik özelliklerini karşılaştırarak anlamaktır.

Kavramlar, insanın içinde taşıdığı değerleri;
Kişilik özellikleri ise bu değerlerin davranışlara yansıyan biçimini gösterir.


Farklı bir sayfa mı arıyorsunuz?

İhtiyacınız olan içeriğe aşağıdaki ana kaynaklardan ulaşabilirsiniz:

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 146 Cevapları Birinci Kitap

Yazalım

b. Aşağıdaki yönergeleri dikkate alarak bir hikâye yazınız.
Cevap:

Göktuğ 5. sınıf öğrencisi çok akıllı bir çocuktu. Okulda öğretmenleri, evde ailesi, mahallede komşuları her zaman onunla gurur duyardı. Bu sene derslerine çok iyi çalışmış ve takdir belgesiyle onur belgesi almaya hak kazanmıştı. Bunu duyan Göktuğ mutluluk içinde eve koştu ve ailesine seslendi:

-”Anne, baba! Koşun! Bu sene iki belge birden aldım.” dedi sevinçle.

Bunu duyan anne ve babası Göktuğ’ sımsıkı sarıldılar ve karne hediyesi olarak ona güzel bir bisiklet aldılar.


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 147 Cevapları MEB Yayınları

9. Etkinlik

a. “Dostluk” sizin için ne ifade eder? “Kusursuz dost arayan dostsuz kalır.” atasözüyle ilgili düşüncelerinizi söyleyiniz.
Cevap: Dostluk benim çok güçlü ve sarsılmaz bir bağı ifade eder. Kusursuz dost arayan dostsuz kalır sözünden de hiç kusuru olmayan birini bulmanın imkansız olduğunu anlıyorum.


b. Metni dinlemek için karekodu okutunuz.

c. Dinlediğiniz metinde iki arkadaşın duygularını ifade ediş biçiminde ne gibi farklılıklar vardır? Söyleyiniz. 
Cevap: Biri kontrolsüzce sinirle ifade ediyor, diğeri ise kuma veya taşa kazıyarak belli ediyor.


ç. İki arkadaşın dostluğunun devam etmesinin nedenleri nelerdir? Siz dostluğunuzu devam ettirmek için neler yapıyorsunuz? Söyleyiniz.
Cevap: Birbirlerine sevgi ve saygı içinde oldukları için dostlukları devam etmektedir. Ben dostluğumu devam ettirmek için her zaman arkadaşlarımla empati yapmaya çalışıyorum.


10. Etkinlik Konuşalım

a. Aşağıdaki paragrafı okuyunuz.

Rengârenk çiçekler, yemyeşil ağaçlarla dolu harika bir resim çizmeye başladınız. Resmi tamamlayıp resim defterinizi kapatırken çizdiğiniz ağacın üzerinde şöyle bir not belirdi: “Çizdiğin dünyayı daha yakından görmek ister misin? En yakın arkadaşınla birlikte bu dünyaya davetlisin!” Hemen en yakın arkadaşını aradın ve evine davet ettin. Bu renkli dünyada arkadaşınızla bir maceraya atıldınız.

b. Paragraftan hareketle arkadaşınızla yaşadığınız maceraları hayal gücünüzle birleştirerek anlatmaya çalışınız. Konuşmanızı yaparken aşağıdaki yönergeleri dikkate alınız.
Cevap: Gittiğimiz yerde şaşkınlıktan gözlerimiz sonuna kadar açılmıştı. Arkadaşıma dönüp baktığımda ikimizin de heyecandan konuşamayacak durumda olduğumuzu anladım. Bu olanların sebebini merak eder arkadaşıma döndüm:

-”Bu kadar güzel bir dünya olması mümkün mü?” diye seslendim. Ama arkadaşımdan değil de koca bir ağaçtan ses geldi:

-”Güzel düşünmekle her şey mümkün çocuklar burası aslında sizin düşüncelerinizin eseri, aklınızda ve kalbinizde her zaman güzel düşüncelere beslerseniz güzel yerlerde bulunursunuz. Herkes kendi dünyasını kendi yaratır.”

Duyduklarımızı bizi çok etkiledi ve bizlere ders oldu.


c. Konuşmanızı tema sonundaki “Konuşma Becerisi Öz Değerlendirme Ölçeği”ni kullanarak değerlendiriniz.
Cevap:

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 147 Cevapları

Geliştirmek İstediğim Becerilerim:

  1. Duygularımı daha etkili yansıtmak
  2. Dinleyicilerle daha fazla göz teması kurmak
  3. Konuşurken heyecanımı kontrol etmek

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 148 Cevapları MEB Yayınları

11. Etkinlik

a. Okuduğunuz metinden alınan aşağıdaki cümlede altı çizili kelimelerin karşıladığı anlamları belirleyiniz.

Ayşenur, oturduğu sandalyeden ayağa kalktı.


b. Altı çizili kelimelerden hangisi aynı cinsten varlıkları karşılamak için kullanılmıştır? Söyleyiniz.
Cevap: Altı çizili kelimelerden sandalye kelimesi aynı cinsten varlıkları karşılamak için kullanılmıştır.


c. Altı çizili kelimelerden hangisi eşi olmayan varlıkları karşılamak için kullanılmıştır? Söyleyiniz.
Cevap: Altı çizili kelimelerden Ayşenur kelimesi eşi olmayan varlıkları karşılamak için kullanılmıştır.


ç. Okuduğunuz metinden aynı cinsten varlıkları karşılayan kelimeler bularak yazınız.
Cevap:

Yüz
Bahçe
Ihlamur
Ağaç
Dede
Çocuk

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 148 Cevapları


12. Etkinlik

a. Sayı vermeden ismin birden fazla olduğunu nasıl ifade ederiz? Söyleyiniz.
Cevap: Sayı vermeden ismin birden fazla olduğunu ifade etmek için çoğul eki kullanırız.


b. Aşağıdaki paragrafta altı çizili kelimelerin sayıları ifade etme yönünden aralarındaki farkı söyleyiniz.

Yumuşak yünleri ve sakin bakışlarıyla içimi ısıtan hayvanlardır koyunlar. Köydeki günlerimde belki de en çok özlediğim şey doğada onların sakin hâllerini izlemekti. Koyun sürüsünün arasında dolaşırken dedemle geçirdiğim günleri hiç unutamam. Fakat içlerinde bir tanesi vardı ki her zaman benim için özeldi. Koyunum Pamuk, sürmeli gözleriyle etrafı süzerken hep beni takip ederdi. Onu ellerimle beslerdim. Keşke o günlere tekrar dönebilsem…

Cevap:

Koyunlar: Çoğul isim
Sürü: Topluluk ismi
Koyunum: Tekil isim


c. Siz de isimleri farklı sayılar ifade edecek şekilde cümlelerde kullanınız. Cümlelerinizi kurarken gereksiz kelimelere yer vermeyiniz.
Cevap:

Hep beraber ormanda geziye çıktık.
Ağaçlar arasında bir tanesi dikkat çekiyordu.
Meşe ağacının boyu bulutları deliyor gibiydi.


Önceki Sayfalar: 139-142-143-144


Sonraki Ödevler