5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 154-155-156-157-158. Cevapları

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 154-155-156-157-158. Cevapları 1. Kitap bölümünde, ders kitabı sayfa 154-155-156-157-158 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Türkiye Metni-2 Cevapları” Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 154-155-156-157-158. Cevapları MEB Yayınları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.


Türkiye Metni Etkinlik Cevapları -2

3. Tema Duygularımı Tanıyorum: Vatan sevgisi, görevimizi en iyi şekilde yaparak ve ülkemize hizmet ederek gösterilir. Doğayı korumak, teknolojiyi bilinçli kullanmak ve Atatürk’ün izinden gitmek, bu sevgiyi en güzel şekilde ifade eder.

Önceki Sayfalar: 149-150-151-152-153


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 154 Cevapları Birinci Kitap

9. Etkinlik Konuşalım

a. En mutlu olduğunuz yer neresidir? Neden? Düşününüz.
Cevap: En mutlu olduğum yer ormanlar ve yeşil alanlar. Çünkü ormanlar, sessizlik, yeşil alanlar bana huzur verir.


b. En mutlu olduğunuz yeri ve orada mutlu olmanızın nedenlerini aşağıdaki yönergeler doğrultusunda anlatınız.
Cevap:

Merhaba arkadaşlar,

Ormanlar, ormanın yaydığı temiz hava, sessizlik, kuş cıvıltıları benim için huzuru simgelemektedir. Yorgun hissettiğimde, zihnimi dinlendirmek istediğimde, bütün kötü enerjimi boşaltmak istediğimde ormana gider yürüyüş yapar, çıplak ayakla toprağa basar ve enerji depolarım. Bilimsel olarak toprağa basmak iyi enerjiler depolamamızı sağladığı açıklanmıştır. Bu nedenle sizleri de ormanlarda enerji depolamaya davet ediyorum.


c. Arkadaşlarınızdan birinin konuşmasını aşağıdaki “Akran Değerlendirme Ölçeği”nde verilen ölçütlere göre değerlendiriniz.
Cevap:

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 154 Cevapları


Farklı bir sayfa mı arıyorsunuz?

İhtiyacınız olan içeriğe aşağıdaki ana kaynaklardan ulaşabilirsiniz:

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 155 Cevapları Birinci Kitap

10. Etkinlik

b. Karekodu okutarak metni dikkatlice dinleyiniz. Metni dinlerken söz sanatlarından benzetme, kişileştirme ve konuşturmanın geçtiği cümleleri belirleyerek aşağıdaki alanlara yazınız.

Kişileştirme: Dağlar, sanki yüzyıllardır süregelen bir hikayenin anlatıcısı gibi gururla, onurla, mutlulukla dimdik durur ovaların baş ucunda.

Konuşturma: Ovalar, bereketin simgesi olarak seslenir dağlara: “Berket benim!” diye.

Benzetme: Anadolu toprağı, bereket ve zenginlikle işlenmiş bir tablo gibi göz kamaştırır.


11. Etkinlik

Bu topraklarda yaşayan bin yıllık bir çınar ağacı olduğunuzu hayal edin. Vatan toprağı üzerinde yaşanan her olaya şahit oldunuz. Söz sanatlarından ve temada öğrendiğiniz söz varlıklarından yararlanarak çınar ağacının bu konuyla ilgili duygularını aşağıdaki cümleden hareketle defterinize yazınız.
Cevap:

Merhaba arkadaşlar, ben Bursa’da bin yıldır yaşayan bir çınarım. Binlerce yıldır bir çok imparatorluğa, savaşlara, ölümlere, İstanbul’un fethine, ölümlere ve doğumlara şahit oldum. Gördüklerim kimi zaman üzse de kimi zaman beni duygulandırdı. Beni en şanslı hissettiren Türkiye gibi kutsal bir topraklarda yaşamak ve Mustafa Kemal’in kahramanlıklarına şahitlik etmektir.


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 156 Cevapları MEB Yayınları

12. Etkinlik Yazalım

a. Metinden hareketle Alper Gezeravcı’ya ait tanıtım kartını doldurunuz.
Cevap:

Adı Soyadı: Alper Gezeravcı
Doğum Yeri: Mersin / Silifke
Doğum Tarihi: 1979
Eğitim Durumu: İstanbul Hava Harp Okulu Elektronik Mühendisliği (lisans), ABD Hava Kuvvetleri Teknoloji Enstitüsü (yüksek lisans)
Mesleği: Astronot, Hava Kuvvetleri Pilotu
Gördüğü Yerler: Amerika Birleşik Devletleri, Uzay

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 156 Cevapları


b. Okuduğunuz Türkiye şiirinin şairi ile Alper Gezeravcı’nın ortak özelliklerini belirleyiniz.
Cevap: İkisi de alanlarında başarılı, ülkelerini seven, ülkesi için hizmet veren başarılı kişilerdir.


c. Belirlediğiniz özelliklerden hareketle Atatürk’ün “Vatanını en çok seven görevini en iyi yapandır.” sözünü açıklayan bir metni defterinize yazınız.
Cevap: Babam Necati başarılı ve hayatı boyunca Atatürk’ü örnek almış bir doktordur. Çocukluğumdan beri Atatürk’ün, “Vatanını en çok seven görevini en iyi yapandır.” sözünü kendine ders edindiğini, hayatını ona göre şekillendirdiğini anlatarak bizleri yetiştirdi. Babamın ulu önder Atatürk’e olan bu hayranlığı ve örnek alışı beni de derinden etkilemişti. Şimdi bende babam gibi başarılı ve Atatürk’ün izinden giden bir doktorum. Çocuklarımı bu yolda yetiştirip Atatürk’ü örnek aldıracak ve vatanımız için çalışmanın önemini anlatacağım.


Bu Görev Bizim

“Keskin sirke küpüne zarar.” ve “Bin nasihatten bir musibet iyidir.” atasözlerinin anlamlarını araştırınız.

Bin nasihatten bir musibet iyidir: İnsan, bazen çok öğüt (nasihat) dinlese bile etkilenmez; ancak başına gelen bir olay veya sıkıntı, ona en iyi dersi verir.

Keskin sirke küpüne zarar: Öfkesine hakim olamayan, çok sinirli ve hırçın kimse en çok kendisine zarar verir.


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 168 Cevapları MEB Yayınları

Şahıs / Varlık Kadrosu:
Yaman Dede, kervan, hayvanlar, Bulut, orman memuru, Maysa, kuş (şahin)

Yer: Orman ve çevresindeki açık alan

Zaman: Günün sabahından akşamına kadar

Olay Akışı: Ormanda yangın çıktığını fark eden Yaman Dede ve köylüler hemen yardıma koşar.
Orman memuruna yardım ederek el birliğiyle su taşırlar ve yangını söndürürler.
Yangın söndükten sonra hep birlikte yanmış alanlara fidan dikerler.

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 158 Cevapları


Şahıs / Varlık Kadrosu: Hayri, Kâmil, Sevim, Akın, Hale, Hayri, Mert

Yer: Mert’in evi ve kütüphane

Zaman: Sabah vakti

Olay Akışı: Arkadaşları kütüphaneye gitmeye karar verirken Mert evde kalıp telefonla vakit geçirir.
Bir süre sonra internet bağımlılığı yüzünden yalnızlaştığını fark eder.
Gördüğü rüya sayesinde hatasını anlayarak arkadaşlarıyla vakit geçirmeye karar verir.

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 168 Cevapları MEB Yayınları


Önceki Sayfalar: 149-150-151-152-153


Sonraki Ödevler