5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 164-167-168-169. Cevapları
5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 164-167-168-169. Cevapları Birinci Kitap bölümünde, ders kitabı sayfa 164-165-166-167-168-169 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Altı Üstü Bir Yarış Dinleme Metni- 2 Cevapları” Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 164-167-168-169. Cevapları MEB Yayınları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.
Altı Üstü Bir Yarış Dinleme Metni- 2 Cevapları
3. Tema Duygularımı Tanıyorum: Noktalama işaretleri, metinlerde anlamı netleştirmek ve konuşmaları belirtmek için kullanılır. Özetleme ve metin analizi stratejileri ise bilgileri düzenleyerek daha anlaşılır hale getirir.
Önceki Sayfalar: 159-160-161-162-163
İçindekiler
5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 164 Cevapları Birinci Kitap
9. Etkinlik
a. Aşağıdaki metinde “iki nokta, uzun çizgi ve üç nokta”nın hangi amaçla kullanıldıklarını belirleyiniz.
Cevap: Konuşma ifadelerini belirtmek ve yarım kalan cümlelerin sonuna konur.
b. Metinde kullanıldığı yerlerden hareketle aşağıda verilen noktalama işaretlerinin kullanım kurallarını oluşturunuz.
Cevap:

c. Oluşturduğunuz her bir kural için birer örnek cümle yazınız.
Cevap:
Okul müdürü öğrencilerine:
-”Sevgili öğrenciler iyi tatiller.” diyerek dönemi bitirdi.
Öğrencilerin gözünde deniz, kum, güneş…
İhtiyacınız olan içeriğe aşağıdaki ana kaynaklardan ulaşabilirsiniz:
5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 167 Cevapları Birinci Kitap
10. Etkinlik
a. Okuduğunuz metinden hareketle metin yapılarının analizi, bilgileri organize etme ve özetleme stratejilerini kullanarak aşağıdaki bölümleri doldurunuz.
Cevap:

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 168 Cevapları MEB Yayınları
b. Özetleme stratejisini kullanarak yukarıdaki masalın özetini defterinize yazınız.
Cevap: İhtiyar ve zengin bir adam, üç kızına bırakacağı mirası nasıl paylaştıracağını düşünürken yoldan geçen bir adam ona bir tavsiyede bulunmuş. Adam, “Kızlarına seni ne kadar sevdiklerini sor, mirasını buna göre paylaştır.” demiş.
Bu fikir hoşuna giden baba, kızlarına sırayla onu ne kadar sevdiklerini sormuş. Büyük kızı, “Seni hazinendeki altınlar kadar seviyorum.”; ortanca kızı ise, “Bu koca konak kadar seviyorum.” demiş. Küçük kızı ise eline bir avuç toprak alarak, “Seni bu kadar seviyorum.” demiş.
Baba, bu cevaba üzülmüş ve kızına kurak bir tarla bırakmış. Aradan zaman geçince kızlarını ziyarete gitmiş. Büyük ve ortanca kızının miraslarını harcadıklarını görmüş. Küçük kızının yanına gittiğinde ise, tarlanın verimli hâle geldiğini, orada büyük bir konak ve meyve bahçeleri olduğunu fark etmiş.
Kızına şaşkınlıkla bunun nasıl olduğunu sormuş. Küçük kızı da, “Ben seni gerçekten yürekten sevmiştim. Toprak gibi, her şeyi vererek.” demiş.
5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 169 Cevapları MEB Yayınları
Yazalım
11. Etkinlik
a. Dinlediğiniz “Altı Üstü Bir Yarış” adlı metni öğrendiğiniz strateji ve aşağıdaki yönergeler doğrultusunda defterinize özetleyiniz.
Cevap: Bisiklet yarışmasına katılacak olan Yiğit, çok çalışmış ve kazanmak için hırs yapmıştır. Ancak yarışı kazanamayınca çok sinirlenmiştir. Arkadaşları onu teselli etmeye çalışsa da Yiğit kimseyi dinlememiş, hızlıca eve gidip bisikletini tekmelemiştir.
Yerde bisikletini görünce ne yaptığını fark etmiş ve babasına durumu nasıl anlatacağını düşünerek endişelenmiştir. Bunu gören babaannesi Yiğit’i yanına çağırmış ve ona, babasına doğruyu söylemesini öğütlemiştir. Yiğit de akşam babasına her şeyi anlatmış, pişmanlığını dile getirip özür dilemiştir.
b. Öğretmeninizin geri bildirimleriyle güçlü ve gelişmeye açık yönlerinizi belirleyiniz. Bu yönlerinizi sonraki etkinliklerde geliştirmeye çalışınız.
Cevap: Öğretmenimin geri bildirimine göre olayları sırasıyla anlatmakta iyiyim. Ancak bazen cümlelerimi çok uzatıyor ve noktalama işaretlerine dikkat etmiyorum. Bundan sonraki etkinliklerde daha kısa, açık ve kurallara uygun cümleler kurmaya çalışacağım.
Konuşalım
12. Etkinlik
a. Aşağıda verilen örnek olayı inceleyiniz.
“Okullar arası yapılacak bilgi yarışmaları için takım oluşturma görevi size verilmiştir. Sınıfta içine kapanık bir arkadaşınız vardır. Onun da bilgi yarışmasına katılmasını istiyorsunuz. Arkadaşınızı ikna etmek için onunla konuşmanız gerekiyor.”
b. Bir arkadaşınızla yukarıdaki olaydan hareketle doğaçlama bir konuşma yapınız. Konuşmanızda aşağıdaki yönergeleri dikkate alınız.
Cevap: Sevgili arkadaşım, biliyorsun ki okulumuz bir bilgi yarışmasına katılacak ben ve diğer arkadaşlarımız seni bu yarışta görmeyi çok isteriz. Çünkü hem başarılı bir öğrencisin hem de hepimizden daha sakinsin bunlar bilgi yarışmasında bizi zafere ulaştıracak özellikler olabilir. Bizleri kırmazsan ve bize katılırsan hepimiz çok mutlu oluruz.
c. Öğretmeninizin geri bildirimleriyle güçlü ve gelişmeye açık yönlerinizi sonraki etkinliklerde geliştirmeye çalışınız.
Cevap: Öğretmenimin geri bildirimine göre konuşmam anlaşılırdı. Ancak daha akıcı konuşmam ve beden dilimi geliştirmem gerekiyor. Bir sonraki etkinlikte buna dikkat edeceğim.
Bu Görev Bizim
Aşağıdaki yönergeler doğrultusunda Nasrettin Hoca hakkında bir araştırma yapınız. Sınıfta anlatmak üzere bir de Nasrettin Hoca fıkrası öğreniniz.
Cevap:
Nasrettin Hoca, Anadolu Selçuklu ve Osmanlı Devleti zamanında yaşamış birisidir. Kendisi kadılık ve hocalık görevlerinde de bulunmuştur ancak daha çok mizahşörlüğü, hazırcevap oluşu ve olayları çözüme kavuşturma zekasıyla tanınmıştır.
1208 yılında Hortu’da doğmuş ve hayatının büyük kısmını Hortu ile Akşehir civarında sürdürmüştür. Kendisini bugün anlattığı fıkralarla tanırız.

Önceki Sayfalar: 159-160-161-162-163














