5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 174-175-176-177-178. Cevapları

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 174-175-176-177-178. Cevapları 1. Kitap bölümünde, ders kitabı sayfa 174-175-176-177-178 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “3.Tema Kontrol Noktası Cevapları” Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 174-175-176-177-178. Cevapları MEB Yayınları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.


3.Tema Kontrol Noktası Cevapları

3. Tema Duygularımı Tanıyorum: Özgüven, insanın kendini tanıması ve yeteneklerini keşfetmesiyle gelişen önemli bir duygudur. Duyguları doğru yönetmek, hem okuma hem de yazma becerilerimizi olumlu etkileyerek iletişimimizi güçlendirir.


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 174 Cevapları Birinci Kitapı

1. Aşağıdaki soruların cevaplarını metinden hareketle defterinize yazınız.

a) Yazar öz güveni nasıl tanımlamaktadır? Siz olsanız nasıl tanımlardınız?
Cevap: İnsanın kendini olduğu gibi tanıması ve yansıtması olarak tanımlamaktadır. Bana göre özgüven insanın özelliklerini bilmesi ve bunu saklamadan dışa vurabilmesidir.

b) Yazara göre yeteneklerimizi keşfetmek için neler yapmalıyız?
Cevap: Yazara göre kendimize neye ilgi duyduğumuzu sorup  kağıda dökmemiz gerekir.

c) Öz güven duygusunun yetersiz olması insanın günlük yaşamını nasıl etkileyebilir? Örneklerle açıklayınız. 
Cevap: Özgüven duygusunun yetersiz olması insanın günlük yaşamını olumsuz etkileyebilir. Örneğin okulda şiir okuma programında özgüvensiz olan bir çocuk okuyacaklarını unuttuğu için arkadaşları ona gülebilir ve bu o çocuğu daha çok üzebilir.


Farklı bir sayfa mı arıyorsunuz?

İhtiyacınız olan içeriğe aşağıdaki ana kaynaklardan ulaşabilirsiniz:

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 175 Cevapları Birinci Kitap

2. a) . Okuduğunuz metnin bölümlerini belirleyerek cümlelerdeki boşlukları doldurunuz.
Cevap:

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 175 Cevapları

Okuduğunuz metinde giriş bölümünde öz güven kavramı tanıtılmıştır.

Okuduğunuz metinde özgüvenin nasıl geliştirileceği ve yeteneklerin nasıl keşfedileceği anlatan paragrafları gelişme bölümüdür.

Okuduğunuz metinde sonuç bölümünde öz güvenin insan yaşamındaki önemi vurgulanmış, öz güvenli olmanın gerekliliği öğüdü verilmiştir.


b) Metnin bölümleri arasındaki geçişler uygun bir şekilde yapılmış mıdır? Bölümler arasında düşünce akışı tutarlı mıdır? Söyleyiniz.
Cevap: Metnin bölümleri arasındaki geçişler uygun biçimde yapılmıştır. Bölümler arasında düşünce akışı tutarlıdır. Her bölüm bir öncekini tamamlayarak ilerlemektedir.


3. Metinden alınan aşağıdaki cümlelerde yazar hangi düşünceyi geliştirme yollarından yararlanılmıştır? Boş bırakılan yerlere yazınız.
Cevap:

“Örneğin Lionel Messi kendisini futbolda değil de teniste geliştirmeye çalışsaydı acaba neler olurdu?” cümlesinde örnekleme kullanılmıştır.

“Tıpkı parçaları zamanla tamamlanan bir yapboz gibi.” cümlesinde benzetme  kullanılmıştır.

“Öz güven, insanın kendini olduğu gibi kabul edebilmesi ve çevresine bunu yansıtabilmesidir.” cümlesinde tanımlama kullanılmıştır.


4. a). Metnin anahtar kelimelerini yazınız.
Cevap: öz güven, yetenek, kendini tanıma, kabul etme, geliştirme, iç ses, başarı


b) Aşağıdaki görselin metnin anahtar kelimelerinden hangisini ifade ettiğini sebebiyle açıklayınız.
Cevap: Görseldeki çocuk kendinden emin bir şekilde durmaktadır. Bu nedenle görsel, “öz güven” anahtar kelimesini ifade etmektedir. Çünkü çocuk duruşu, bakışı ve gülümsemesiyle kendine güven duyduğunu göstermektedir.


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 176 Cevapları MEB Yayınları

5. a) Bir okul programında şiir okuyacağınızı düşünün. Çok heyecanlandınız ve başaramayacağınızı hissettiniz. Öğretmeniniz de sizi yüreklendirmek için güzel bir konuşma yaptı. Öğretmeninizin sizinle konuşmasının ardından yaşanabilecekleri anlatan bir konuşma yapınız.
Cevap: Öncesinde cesaret edip katılamayacağım programda öğretmenimin beni cesaretlendirmesi sonucunda kendime geldim ve istersem her şeyi başarabileceğime inandım. Ardından bütün olumsuzlukları bir kenara bırakarak programa özgüvenli bir şekilde katıldım ve herkes tarafından tebrik alkışları aldım.


b) Öğretmeninizin geri bildirimleriyle güçlü ve gelişmeye açık yönlerinizi belirleyiniz.
Cevap: Öğretmenim güçlü yönümün azmim olduğunu, gelişmem gereken yönümün ise daha yavaş ve düzgün konuşmak olduğunu söyledi.


Karekodu okutarak metni dikkatlice dinleyiniz.



 

6. Aşağıdaki soruları dinlediğiniz metinden hareketle sözlü olarak cevaplayınız.

a) Ebru, yolculuğa çıkarken ne tür bir sorunla karşılaştı?
Cevap: Ebru, yolculuğa çıkarken uçağı rötar yapmış ve havaalanında beklemek zorunda kalmıştır.


b) Negatif duygularını fark eden Ebru ne yaptı?
Cevap: Negatif duygularını fark eden Ebru derin bir nefes alarak, yürüyüş yapıp, müzik dinleyerek kendini sakinleştirmeye çalıştı.


c) Ebru’nun olumlu düşüncelerle dolu olmayı tercih etmesi, yolculuğunun geri kalanını nasıl etkiledi?
Cevap: Ebru’nun olumlu düşüncelerle dolu olmayı tercih etmesi, yolculuğunun geri kalanını keyifle geçmesini sağladı.


ç) Ebru’nun yerinde siz olsaydınız uçağın rötar yaptığı süre boyunca nasıl hissederdiniz ve duygularınızla nasıl başa çıkardınız?
Cevap: Ebru’nun yerinde olsaydım bende sinirlenir ve üzülürdüm ancak Ebru gibi yaparak kendimi sakinleştirmek için kitap okurdum.


7. a) Duygularınızı nasıl yönetiyorsunuz?
Cevap: Duygularımı sakinliğimi koruyarak, yürüyüş yaparak yönetiyorum.


b) Aşağıdaki yönergeleri inceleyiniz. Yönergelerden hareketle oluşturduğunuz karakterin Duygu şehrinde geçirdiği bir günü anlatan bir hikâyeyi defterinize yazınız.
Cevap: Sena bir gün Duygu Şehri’ne yolculuk yapmaya karar vermiş. Yolculuğu için bir harita hazırlamış ve sırasıyla şehrin mahallelerini gezmeyi düşünmüş.

İlk olarak Öfke Mahallesi’ne gitmiş. Buradaki herkes hırsla ve öfkeyle tepkiler veriyormuş. İnsanlar öfkeleri yüzünden yorgun ve üzgün görünüyormuş.

Sonra Korku Mahallesi’ne geçmiş. Buradaki herkes kendi düşüncelerinden bile korkuyormuş.

Tiksinme Mahallesi’nde ise insanlar gördükleri her şeyden tiksiniyormuş. Sena, onların yaşamının ne kadar zor olduğunu düşünmeden edememiş.

Ardından Şaşkınlık ve Üzüntü Mahalleleri’ni gezmiş. Oradaki insanlar da duygularının içinde kaybolmuş gibiymiş.

En son Mutluluk Mahallesi’ne gitmiş. Burada her şey çok güzelmiş. Herkes mutlu olmak için küçük sebepler arıyormuş. Sena, asıl yaşaması gereken yerin burası olduğuna karar vermiş. Ailesini de ikna edip buraya taşınmışlar. O günden sonra hep mutlu yaşamışlar.


c) Yazdığınız hikâyeyi içerik, yazım ve noktalama yönünden gözden geçiriniz.
Cevap: Hikayemin içeriği, Duygu Şehri’ni tanıtan, duyguların insanlar üzerindeki etkisini gösteren anlamlı bir olay örgüsüne sahiptir. Başlangıç, gelişme ve sonuç bölümleri düzenlidir.

Yazım yönünden, büyük harf kullanımı ve kelimeler doğru yazılmıştır.

Noktalama yönünden, cümlelerin sonunda nokta ve virgüller doğru yerlerde kullanılmış, metin akıcı ve anlaşılırdır.


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 177 Cevapları MEB Yayınları

Okuma Becerisi Öz Değerlendirme Ölçeği

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 177 Cevapları

Geliştirmek istediğim becerilerim:

  1. Vurgu ve tonlamayı daha etkili kullanmak.
  2. Bilmediğim kelimelerin anlamını tahmin etme becerimi geliştirmek.
  3. Daha akıcı ve duygulu okumak.

Yazma Becerisi Öz Değerlendirme Ölçeği

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 177 Cevapları

Geliştirmek istediğim becerilerim:

  1. Cümlelerimi daha kısa ve etkili kurmak.
  2. Betimlemeleri daha canlı hâle getirmek.
  3. Yazımda noktalama işaretlerine daha çok dikkat etmek.

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 178 Cevapları MEB Yayınları

Konuşma Becerisi Öz Değerlendirme Ölçeği

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 178 Cevapları

Geliştirmek istediğim becerilerim:

  1. Ses tonumu durumlara göre ayarlama
  2. Beden dilimi etkin kullanma
  3. Akıcı bir tonda konuşma
  4. Gereksiz kelimelerden kaçınma

Dinleme/İzleme Becerisi Öz Değerlendirme Ölçeği

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 178 Cevapları

Geliştirmek istediğim becerilerim:

  1. Dinlerken daha fazla not almak.
  2. Tahminlerimi metinle karşılaştırmayı alışkanlık haline getirmek.
  3. Dikkatimi uzun süre koruyabilmek.

Sonraki Ödevler