5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 42-43-44-45. Cevapları

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 42-43-44-45. Cevapları MEB Yayınları bölümünde, ders kitabı sayfa 42-43-44-45 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Bir İp Bul, Oyuna Başla! Metni-2 Cevapları” sayfalarını hazırladık. Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 42-43-44-45. Cevapları 1-kitap soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.


Bir İp Bul, Oyuna Başla! Metni-2 Cevapları

1. Tema Oyun Dünyası: Aile içi etkileşim ve paylaşılan deneyimler üzerinden, anlatım, dinleme ve noktalama işaretleri gibi temel dil becerilerini geliştirmeyi ve bu becerileri yaratıcı etkinliklerle pekiştirmeyi hedefler.


Önceki Sayfalar: 37-40-41

Sonraki Sayfalar: 46-47-48


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 42 Cevapları Birinci Kitap

5. Etkinlik

a. Ailenizle ev dışında yaptığınız etkinlikleri aşağıdaki alanlara yazınız.
Cevap:

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 43 Cevapları MEB Yayınları


b. Yazdığınız etkinliklerden en çok keyif aldığınız etkinliği belirleyiniz. Bu etkinlikte ilgili aşağıdaki soruları cevaplayınız.

1. Hangi sıklıkla bu etkinliği yapıyorsunuz?
Cevap: Yılda bir sefer bu etkinliği yapıyoruz.


2. Etkinlikte neler yaparsınız?
Cevap: Etkinlikte şehir dışına veya yurt dışına çıkıyoruz, gezilecek yerlere gidiyoruz, oranın kültürüne ait yemekleri tadıyoruz, denize giriyoruz.


3. Bu etkinlikte özel bir görev veya sorumluluğunuz oluyor mu? oluyorsa kısaca açıklayınız.
Cevap: Bu etkinliğe çıkarken kendi bavulumu hazırlamada görevli oluyorum.


4. Bu etkinliği yaparken ne tür duygular hissediyorsunuz?
Cevap: Bu etkinliği yaparken mutlu ve heyecanlı hissediyorum.


5. Bu etkinliği diğerlerinden daha fazla sevmenizin sebebi nedir?
Cevap: Bu etkinliği diğerlerinden daha fazla sevmemin nedeni yeni yerler, yeni tatlar ve insanlarla tanışmaktır.


c. Ailenizle geçirdiğiniz özel bir günü anlatan konuşma yapınız. Konuşmanıza başlamadan önce yukarıya yazdıklarınızı da kullanarak kısa bir hazırlık yapınız.
Cevap: Ailemle yaptığımız tatillerden en unutulmazı geçen sene mısır tatilimizdi. Bu tatilde en merak ettiğim hayvan olan develeri gördüm ve üstüne binme fırsatı yakaladım. Filmlere konu olan o piramitleri gördüm ve bol bol resim çekilmiştim.


ç. Konuşma sürecinize yönelik aşağıdaki soruları cevaplayınız ve yönergeleri uygulayınız. Bunlardan hareketle güçlü ve zayıf yönlerinizi belirleyiniz.

Konuşmanızı yaparken en çok nerede zorlandınız?
Cevap: Konuşmamı yaparken en çok beden dilimi kullanmakta zorlandım.


Konuşurken neler hissettiniz? Bunlar konuşma sürecinizi etkiledi mi?
Cevap: Konuşurken tatili tekrar özlediğimi ve gitmek istediğimi hissettim. Bunlar konuşma sürecimi etkilemedi.


Sizce öğretmeniniz konuşmanızda en çok neyi beğenmiş olabilir?
Cevap: Anlatımımın samimi ve detaylı olmasını beğenmiş olabilir.


Bir sonraki konuşmanızda neleri düzenlemeniz gerektiğini not ediniz.
Cevap: Bir sonraki konuşmamda beden dilim üzerinde çalışmam gerekiyor.


Yaptığınız konuşmayla ilgili öğretmeninizin de geri bildirimlerini alınız.
Cevap: İçerik güzel ama beden dilimi ve göz kontağını geliştirmem gerektiğini söyledi.


Farklı bir sayfa mı arıyorsunuz?

İhtiyacınız olan içeriğe aşağıdaki ana kaynaklardan ulaşabilirsiniz:

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 43 Cevapları MEB Yayınları

6. Etkinlik

a. Aşağıdaki cümlelerde yer alan yay ayraç içindeki virgüllerin hangi amaçla kullanıldığını belirleyiniz. Virgülün aynı amaçla kullanıldığı cümleleri gruplandırarak tabloyu doldurunuz.

1. Kıymetli dostlarım( , ) öncelikle hepinize bir müjde vermek istiyorum.
2. Elbette ortada bir buz( , ) sargı bezi( , ) sedye( , ) ambulans falan yoktu.
3. Okumak( , ) okumak( , ) sürekli okumak istiyorum son zamanlarda.
4. Kedibeşiği( , ) ayatori( , ) ip oyunu adlarından birini tercih edebilirsiniz.
5. Oyun çocuğun hayal gücünü( , ) zihinsel ve duygusal gelişimini( , ) sosyal becerilerini destekler.
6. Düşünmek( , ) düşünmek( , ) yine düşünmek gerek bu ülkenin nasıl kurulduğunu.
7. Canım annem( , ) sen benim hem ebeveynim hem de en iyi oyun arkadaşım oldun.
8. Hep bilgisayar( , ) hep bilgisayar( , ) hep bilgisayar… Biraz da arkadaşlarınla oyna.
9. Sayın Okul Müdürüm( , )
Cevap:

Virgülün Kullanım Amacı:
1. Ünlem, seslenme ve hitap ifadelerinden sonra gelir. 1, 7, 9
2. Aynı cümle içinde, anlam bakımından eş değer olan kelimeleri veya kelime gruplarını birbirinden ayırmak için kullanılır. 2, 4, 5
3. Anlam vurgusu yapmak için tekrarlanan kelimeleri veya kelime gruplarını birbirinden ayırmak için kullanılır. 3, 6, 8

Öncelikle zekâ oyunları turnuvamıza katılımınız için size teşekkür etmek istiyorum.

1. Grup:

Cümle Numarası: 1, 7, 9
Kullanım amacı: Ünlem, seslenme ve hitap ifadelerinden sonra kullanılmıştır.
Kural: Bir cümlede kişi veya kuruma seslenildiğinde, bu seslenme ifadesinden sonra virgül konulur.

2. Grup

Cümle Numarası: 2, 4, 5
Kullanım amacı: Anlam bakımından eş değer olan kelimeleri veya kelime gruplarını birbirinden ayırmak için kullanılmıştır.
Kural: Cümle içinde “ve”, “ile”, “ya da” gibi bağlaçlarla bağlanabilecek olan ve aynı görevi yapan kelimeler, tamlamalar veya cümleler arasına virgül konulur. Bu kullanıma “dizilme virgülü” de denir.

3. Grup

Cümle Numarası: 3, 6, 8
Kullanım amacı: Anlam vurgusu yapmak için tekrarlanan kelimeleri veya kelime gruplarını birbirinden ayırmak için kullanılmıştır.
Kural: Bir kelimenin veya kelime grubunun anlamını vurgulamak, etkisini artırmak amacıyla peş peşe tekrarlanması durumunda, bu tekrar edilen ifadeler virgülle ayrılır.


b. Aşağıdaki alana virgülün kullanımı ile ilgili oluşturduğunuz her bir kural için birer örnek yazınız.
Cevap:

1. Kural için örneğim: Marketten bir süt, bir ekmek, bir su ve bal almasını söyledim.

2. Kural için örneğim: Bu eğitim onun kendisini geliştirmesini, sosyal çevreye sahip olmasını  sağlayacak.

3. Kural için örneğim: Canım ailem, bu sene sınavı kazanacağıma hepinize söz veriyorum.


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 44 Cevapları MEB Yayınları

7. Etkinlik

Nokta ve virgülle ilgili aşağıda verilen görevi “istasyon tekniği” ile yönergeler doğrultusunda yapınız.

Nokta ve virgülün işlevleriyle ilgili üç istasyonda üç ayrı çalışma yapılacaktır.
İstediğiniz noktalama işaretiyle ilgili çalışmalara katkıda bulunabilirsiniz.

Afiş İstasyonu
1. istasyonda nokta ve virgülün işlevleriyle ilgili örnektekine benzer bir afiş tasarlanacaktır.
Cevap:

Afiş İstasyonu

Broşür İstasyonu
2. istasyonda nokta ve virgülün işlevleriyle ilgili örnektekine benzer bir broşür hazırlanacaktır.
Cevap:

Broşür İstasyonu

Slogan İstasyonu
3. istasyonda nokta ve virgülün işlevleriyle ilgili örnekteki gibi özgün sloganlar üretilecektir.
Cevap:

  • Nokta cümlenin son sözü!
  • Virgül koy, anlam kaybolmasın!
  • Nokta dur der, virgül nefes aldırır!
  • Anlamı koru, nokta ve virgülü doğru kullan!
  • Nokta ile bitir, virgülle ayır!

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 45 Cevapları MEB Yayınları

8. Etkinlik

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 45 Cevapları

a. Aşağıdaki metinden büyük harflerin kullanım alanlarından bazılarının örnekleri verilmiştir. Metni inceleyiniz ev büyük harflerin benzer kullanımlarını gruplandırınız.
Cevap:

  • Özel gün ve tarihler: Bugün 9 Haziran 2024 Pazar.
  • Hayvanlara verilen isimler: Sabah yaramaz kedim Boncuk’un ve geveze kuşum Maviş’in sesleriyle uyandım.
  • Cümleye başlarken: Hayatımda ilk kez bir ödül alacağım için duyduğum heyecan sanki onlara da geçmişti.
  • Özel isimler: Yarışmayı tüm Türkiye’nin öğretmeni Şehit Şenay Aybüke Yalçın Öğretmenim için yazdığım şiirle kazanmıştım.
  • Şehir ve Ülke isimleri: Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’ndeki bir limanda yaşananları anlatan türküyü onun sesinden dinlerken törendeki herkesin gönlü titredi.
  • Ünvan: Ödülümü verirken Vali Bey’in gözleri doldu, elleri titredi.

b. Oluşturduğunuz gruplardan hareketle büyük harflerin kullanımıyla ilgili kurallar oluşturup aşağıya yazınız.
Cevap:

  • Cümleye başlarken büyük harfle başlanır.
  • Özel gün ve tarihler büyük harfle yazılır.
  • Özel isimler büyük harfle yazılır.
  • Unvanlar büyük harfle yazılır.
  • Şehir ve ülke isimleri büyük harfle yazılır.
  • Hayvan isimleri büyük harfle yazılır.

c. Aşağıda verilen cümleleri büyük harflerin kullanımına dikkat ederek ve noktalama işaretlerini uygun yerlere koyarak yeniden yazınız.
Cevap:

aslı ceren ve mehmet körebe oynuyor
→ Aslı, Ceren ve Mehmet körebe oynuyor.

okulumuzda 21 haziran salı günü akıl oyunları turnuvası başlıyor
→ Okulumuzda 21 Haziran Salı günü akıl oyunları turnuvası başlıyor.

aysel köpeği fındıkla sahilde oynuyordu
→ Aysel, köpeği Fındık’la sahilde oynuyordu.

çocuk oyunları şenliği için azerbaycan cumhuriyetine gidiyoruz
→ Çocuk oyunları şenliği için Azeyban Cumhuriyeti’ne gidiyoruz.

okulumuza gelen doktor ahmet bey oyunların çocuklar için önemini anlattı
→ Okulumuza gelen Doktor Ahmet Bey, oyunların çocuklar için önemini anlattı.


Önceki Sayfalar: 37-40-41

Sonraki Sayfalar: 46-47-48


Sonraki Ödevler