1. Tema: Oyun Dünyası 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 43-44-45-47. Cevapları MEB Yayınları
Bir İp Bul, Oyuna Başla! Metni-1 Cevapları Sayfa 38-39-40-41-42
Bir İp Bul, Oyuna Başla! Metni-3 Cevapları Sayfa 48-49-50-51
a. Ailenizle ev dışında yaptığınız etkinlikleri aşağıdaki alanlara yazınız.
Cevap:
b. Yazdığınız etkinliklerden en çok keyif aldığınız etkinliği belirleyiniz. Bu etkinlikte ilgili aşağıdaki soruları cevaplayınız.
1. Hangi sıklıkla bu etkinliği yapıyorsunuz?
Cevap: Yılda bir sefer bu etkinliği yapıyoruz.
2. Etkinlikte neler yaparsınız?
Cevap: Etkinlikte şehir dışına veya yurt dışına çıkıyoruz, gezilecek yerlere gidiyoruz, oranın kültürüne ait yemekleri tadıyoruz, denize giriyoruz.
3. Bu etkinlikte özel bir görev veya sorumluluğunuz oluyor mu? oluyorsa kısaca açıklayınız.
Cevap: Bu etkinliğe çıkarken kendi bavulumu hazırlamada görevli oluyorum.
4. Bu etkinliği yaparken ne tür duygular hissediyorsunuz?
Cevap: Bu etkinliği yaparken mutlu ve heyecanlı hissediyorum.
5. Bu etkinliği diğerlerinden daha fazla sevmenizin sebebi nedir?
Cevap: Bu etkinliği diğerlerinden daha fazla sevmemin nedeni yeni yerler, yeni tatlar ve insanlarla tanışmaktır.
c. Yukarıda yazdıklarınızı da kullanarak ailenizle geçirdiğiniz özel bir günü anlatan konuşma yapınız.
Cevap: Ailemle yaptığımız tatillerden en unutulmazı geçen sene mısır tatilimizdi. Bu tatilde en merak ettiğim hayvan olan develeri gördüm ve üstüne binme fırsatı yakaladım. Filmlere konu olan o piramitleri gördüm ve bol bol resim çekilmiştim.
ç. Konuşma sürecinize yönelik aşağıdaki soruları cevaplayınız ve yönergeleri uygulayınız. Bunlardan hareketle güçlü ve zayıf yönlerinizi belirleyiniz.
Konuşmanızı yaparken en çok nerede zorlandınız?
Cevap: Konuşmamı yaparken en çok beden dilimi kullanmakta zorlandım.
Konuşurken neler hissettiniz? Bunlar konuşma sürecinizi etkiledi mi?
Cevap: Konuşurken tatili tekrar özlediğimi ve gitmek istediğimi hissettim. Bunlar konuşma sürecimi etkilemedi.
Sizce öğretmeniniz konuşmanızda en çok neyi beğenmiş olabilir?
Bir sonraki konuşmanızda neleri düzenlemeniz gerektiğini not ediniz.
Cevap: Bir sonraki konuşmamda beden dilim üzerinde çalışmam gerekiyor.
Yaptığınız konuşmayla ilgili öğretmeninizin de geri bildirimlerini alınız.
a. Aşağıdaki görseli inceleyerek görselle ilgili kavramları işaretleyiniz.
Cevap:
b. İşaretlediğiniz kavramları neden seçtiğinizi görseldeki ayrıntılardan örnekler vererek açıklayınız.
Cevap: Bu kavramlardan iletişimi seçmemin nedeni iletişimsiz oyun oynanmayacağından dolayı, iş birliği takım oyunu olabileceğini düşündüğüm için, dostluğu oyunlar dostlar arasında oynandığı için, oyun severliği resimdeki çocukların oyunu keyifle oynadıklarını gördüğüm için, öz güveni resimdeki ilk kızın özgüvenle topun peşinden koştuğu için ve saygıyı oyun saygı içerisinde oynandığı için seçtim.
a. Aşağıda virgülün farklı amaçlarla kullanıldığı cümleler verilmiştir. Bu cümlelerde yay ayraç içindeki virgüllerin hangi amaçla kullanıldığını belirleyiniz. Virgülün aynı amaçla kullanıldığı cümleleri gruplandırınız. Gruplarınızı oluşturan cümlelerin numaralarını, virgülün kullanım amacını ve örneklerden hareketle oluşturabileceğiniz kuralı tablolardaki uygun alanlara yazınız.
1. Grup
Cümle numaraları: 2, 4
Kullanım amacı: Cümledeki karışıklığı önlemek için kullanılır.
Kural: Eş görevli sözcük gruplarını ayırmak.
2. Grup
Cümleler: 5
Kullanım Amacı: Cümledeki anlam bozukluğunu önlemek.
Kural: Sıralı cümleleri ayırmak.
3. Grup
Cümleler: 1, 7, 9
Kullanım Amacı: Hitap edilen kişiyi vurgulamak.
Kural: Hitap ve seslenme sözcüklerinden sonra kullanılır.
4. Grup
Cümleler: 3, 6, 8
Kullanım Amacı: Anlamı güçlendirmek.
Kural: Tekrarlanan kelimeler arasına konur.
b. Aşağıdaki alana virgülün kullanımı ile ilgili oluşturduğunuz her bir kural için birer örnek yazınız.
1. Kural için örneğim: Marketten bir süt, bir ekmek, bir su ve bal almasını söyledim.
2. Kural için örneğim: Bu eğitim onun kendisini geliştirmesini, sosyal çevreye sahip olmasını sağlayacak.
3. Kural için örneğim: Canım ailem, bu sene sınavı kazanacağıma hepinize söz veriyorum.
a. Aşağıdaki metinden büyük harflerin kullanım alanlarından bazılarının örnekleri verilmiştir. Metni inceleyiniz ev büyük harflerin benzer kullanımlarını gruplandırınız.
Cevap:
b. Oluşturduğunuz gruplardan hareketle büyük harflerin kullanımıyla ilgili kurallar oluşturup aşağıya yazınız.
Cevap:
c. Aşağıda verilen cümleleri büyük harflerin kullanımına dikkat ederek ve noktalama işaretlerini uygun yerlere koyarak yeniden yazınız.
Cevap:
aslı ceren ve mehmet körebe oynuyor
→ Aslı, Ceren ve Mehmet körebe oynuyor.
okulumuzda 21 haziran salı günü akıl oyunları turnuvası başlıyor
→ Okulumuzda 21 Haziran Salı günü akıl oyunları turnuvası başlıyor.
aysel köpeği fındıkla sahilde oynuyordu
→ Aysel, köpeği Fındık’la sahilde oynuyordu.
çocuk oyunları şenliği için azerbaycan cumhuriyetine gidiyoruz
→ Çocuk oyunları şenliği için Azeyban Cumhuriyeti’ne gidiyoruz.
okulumuza gelen doktor ahmet bey oyunların çocuklar için önemini anlattı
→ Okulumuza gelen Doktor Ahmet Bey, oyunların çocuklar için önemini anlattı.
Bir İp Bul, Oyuna Başla! Metni-1 Cevapları Sayfa 38-39-40-41-42
Bir İp Bul, Oyuna Başla! Metni-3 Cevapları Sayfa 48-49-50-51
Ödevime çok yardımcı oldu 🙂 Elinize sağlık
Atatürk konulu bir metin yazamadım diye burdan bakıp bir kaç kelimeyi değiştirerek yazacam. Burdaki örnek uzun zaten birazını yazmayacam galiba.
Biraz örnek aldım sağ ol
Çok teşekkür ediyorum
Çok işime yaradı forum sınıf kullanın.
Çok yardımcı oldu teşekkür ederim