1. Tema: Oyun Dünyası 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 48-49-50-51. Cevapları MEB Yayınları
Bir İp Bul, Oyuna Başla! Metni-1 Cevapları Sayfa 38-39-40-41-42
Bir İp Bul, Oyuna Başla! Metni-2 Cevapları Sayfa 43-44-45-46-47
a. Arkadaşlarınızla oynarken en çok eğlendiğiniz geleneksel oyun hangisidir? Söyleyiniz.
Cevap: Arkadaşlarımla oynarken en çok beş taş, çizgi ve saklambaç oyununu oynarken eğleniyorum.
b. Karekodu okutarak çoklu ortamı izleyiniz.
c. İzlediğiniz çoklu ortamda oyunlarla ilgili verilen bilgileri aşağıdaki yönergeler doğrultusunda sınıflandırınız.
Çoklu ortamdaki bilgilerden nelerin sınıflandırılabileceğinizi belirleyiniz.
Bilgileri örnekteki gibi sınıflandırıp aşağıdaki tabloya yazınız.
Yaptığınız sınıflandırmaya örnekteki gibi başlık koyunuz.
Cevap:
ç. Yaptığınız sınıflandırmayı da kullanarak farklı coğrafyalarda benzer oyunların oynanmasıyla ilgili bir konuşma yapınız.
Cevap: Oyunlar evrenseldir ve dünyanın her yerinde hemen hemen aynı oyunlar oynanır. Farklı coğrafyalarda oynanan oyunların benzesede farklı olmasının sebebi her çocuğun oyunlara kendisinden yeni özellikler ekleyerek daha eğlenceli hale getirmesinden kaynaklanır.
d. Aşağıdaki soruları izlediğiniz çoklu ortamdan hareketle cevaplayınız.
İzlediğiniz çoklu ortamdaki karşılaştırılabilir unsurlar neler olabilir? Söyleyiniz.
Cevap: Çoklu ortamda karşılaştırılabilecek en önemli unsurlar oyunların farklılıkları, ülkeler ve oyunculardır.
Çoklu ortamda tanıtılan iki oyun seçiniz. Seçtiğiniz oyunların benzerlik ve farklılıkları nelerdir? Yazınız.
Cevap: Ben Özbekistan’da oynanan Karmoça ile Türkiye’deki mendil kapmaca oyunlarını seçtim. Bu oyundaki en önemli benzerlik hıza dayalı bir oyun olmasıdır. Farklılık ise oyunda kullanılan malzemelerdir.
Karşılaştırdığınız oyunlardan hangisini beğendiniz? Nedenleriyle söyleyiniz.
Cevap: Karşılaştırdığım oyundan en çok mendil kapmacayı sevdim çünkü diğer oyunu bilmiyorum ve biraz farklı duruyor.
e. İzlediğiniz çoklu ortamdan alınan aşağıdaki görselleri inceleyip görsellerle ilgili soruları cevaplayınız.
Görsellerde alt yazı kullanılmasının amacı nedir? Bu tür çoklu ortamlarda alt yazı kullanılmasının başka hangi faydaları olabilir? Yazınız.
Cevap: Görsellerde alt yazı kullanılmasının amacı işitme engelli bireylerin videodan yararlanmasıdır.
İzlediğiniz çoklu ortamda yukarıdaki görsel ve benzerleri hangi görevi yerine getirmektedir? Bu tür bir görselin olmaması bir eksiklik oluşturur mu? Neden?
Cevap: Verilmek istene mesajın anlamını desteklemek için görseller kullanılmaktadır.
f. İzlediğiniz çoklu ortamdan yazı, ses, müzik, video, görsel gibi unsurlardan birini çıkarmanız gerekseydi hangisini çıkarırdınız? Neden? Yazınız.
Cevap: Çoklu ortamdan yazıyı çıkarırdım. Çünkü anlatılanları dinlemek ve görmek yeterli gelmektedir.
g. Tema sonunda yer alan “Dinleme/İzleme Becerisi Öz Değerlendirme Ölçeği”ni kullanarak dinleme/izleme sürecindeki güçlü ve gelişmeye açık yönlerinizi tespit ediniz. Sonraki etkinliklerde bu yönlerinizi geliştirmeye çalışınız.
ğ. Karekodu okutarak “Oyun Dünyamız” adlı etkileşimli içeriği yönergeler doğrultusunda tamamlayınız.
Cevap:
a. Aşağıdaki elektronik postayı inceleyiniz. Elektronik postada bulunan “Kime” bölümüne kendi elektronik posta adreslerinizi yazınız.
Cevap:
b. Arkadaşınız Hatice’den gelen bu elektronik postaya aşağıdaki yönergeleri göz önünde bulundurarak bir cevap yazınız.
Cevap:
c. Yazdığınız e postayı arkadaşınıza göndermeden önce oluşturduğunuz metnin oyunu tanıtması ve iletişim sürecini devam ettirmesi açısından kontrol ediniz. Varsa gerekli düzenlemeleri yapınız. Oyunu tanıtması ve iletişim sürecini devam ettirmesi açısından kontrol ediniz. Varsa gerekli düzenlemeleri yapınız.
ç. Yazınızı arkadaşlarınızla paylaşınız.
d. Yazma sürecinizi tema sonundaki ” Yazma Becerisi Öz Değerlendirme Ölçeği”ni kullanarak değerlendiriniz.
Geleneksel çocuk oyunlarını ve bunların kültürümüzdeki önemini araştırınız. Edindiğiniz bilgileri defterinize yazınız.
Cevap: Bu geleneksel çocuk oyunları, çocukların toplumsal – kültürel değerlerini benimsemelerini ve gelecek nesillere aktarılmasını sağlamaktadır.
Geleneksel çocuk oyunları:
Bir İp Bul, Oyuna Başla! Metni-1 Cevapları Sayfa 38-39-40-41-42
Bir İp Bul, Oyuna Başla! Metni-2 Cevapları Sayfa 43-44-45-46-47
Uzun yazı yazma konusunda iyi olmadığım için burdan bakıp aynısını geçirmek zorunda kaldım. Azda olsa kelimleri değiştirerek yazmaya çalıştım.
Bence Türkçe önemli bir kitap İnsanlar Türkçeyi sevmeli
bence çok güzel fakat 9. Etkinlikte şiir diyor burda paragraf yazmışlar. onun dışında güzel. Yardımcı olduğunuz için teşekkür ederim 🙂
Selam ben Zeynep hep buradan bakıp yazıyorum Google den bazen araştırdığımda çıkmıyor ben de buradan yapıyorum ama iyi bence başka bir kitaplarda da böyle böyle cevap anahtarları yapmalısınız sevgilerinizle Zeynep ben 🍓strawberry🍓