5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 82-85-86-87-88. Cevapları
5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 82-85-86-87-88 Cevapları 1. Kitap bölümünde, ders kitabı sayfa 90-91-92-93-94-95 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Oğlu Hüseyin’den Emine Ana’ya Mektuplar Metni Cevapları” sayfalarını hazırladık. Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 82-85-86-87-88. Cevapları MEB Yayınları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.
Oğlu Hüseyin’den Emine Ana’ya Mektuplar Metni Cevapları
2. Tema Atatürk’ü Tanımak: Milli Mücadele döneminde yazılan mektuplar, askerlerin vatan sevgisi ve sorumluluk bilincini duygusal bir dille ifade etmesini sağlar. Bu mektuplar, zorlu savaş koşullarına rağmen milletin birlik ve beraberlik içinde nasıl mücadele ettiğini gösteren önemli tarihi belgelerdir.
Sonraki Sayfalar: 89-90-91-92-93-94
İçindekiler
5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 82 Cevapları MEB Yayınları
Keşif Yolculuğu
Milli Mücadele’de yer alan askerlerimizin vatan sevgileri, vatana karşı duydukları sorumluluk ve özgürlüğe olan inançları mektuplarına nasıl yansımıştır? Araştırmanızdan örnekler vererek düşüncelerinizi sınıfla paylaşınız.
Cevap: Askerlerimizin vatan sevgisi ve vatana karşı duydukları sorumluluk mektuplarında çok duygusal ve gurur verici bir teslimiyetle yansıtılmıştır.
İhtiyacınız olan içeriğe aşağıdaki ana kaynaklardan ulaşabilirsiniz:
5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 85 Cevapları Birinci Kitap
1. Etkinlik
a. Metnin başlığından ve görselinden hareketle içeriğini tahmin ediniz. Tahminlerinizi ve gerekçelerinizi aşağıya yazınız.
Cevap: Metinde Emine adındaki bir anneye asker oğlundan gelen mektup ve yaşanan olaylar anlatılmış olabilir.
b. Metnin içeriğiyle ilgili tahminleriniz doğru çıktı mı? Tahminlerinizin doğru çıkıp çıkmamasında gerekçelerinizin etkisini yazınız.
Cevap: Tahminlerim doğru çıktı. Metinde askere giden çocuğun annesine yazdığı mektup işlenmiştir.
2. Etkinlik
Metinden alınan aşağıdaki bölümde duraklamadan okunması gereken kelime veya kelime gruplarını örnekteki gibi belirleyiniz. Yaptığınız ayrıma dikkat ederek metni yeniden okuyunuz. Öğretmeninizin geri bildirimleriyle ayrımlarınızı gözden geçiriniz.
Cevap:
3. Etkinlik
Aşağıdaki soruların cevaplarını metinden hareketle defterinize yazınız.
1. Okuduğunuz mektup kime ve neden yazılmıştır?
Cevap: Mektup Hüseyin’den annesine yazılmıştır. İyi olduğunu bildirmek, ailesini özlediğini söylemek ve hal hatır sormak için yazılmıştır.
2. Hüseyin, hangi gerekçeyle cepheye gitme kararı almıştır?
Cevap: Hüseyin, kadınlar ve çocuklar vatansız kalmasın diye cepheye gitme kararı almıştır.
3. Hüseyin, annesine geçmişiyle ilgili neleri hatırlatmıştır?
Cevap: Hüseyin, annesine doğup büyüdüğü yerden düşman zulmü yüzünden dört çocukla yalnız başına gittiğini hatırlatmıştır.
4. Mektuptaki bilgilerden hareketle komutanların kişilik özellikleri hakkında neler söyleyebilirsiniz?
Cevap: Komutanlar, askerlerine karşı anlayışlı, sabırlı ve koruyucu kişilerdir. Onların moralini yüksek tutmak için ilgilenir, hem bir lider hem de bir baba gibi davranırlar.
5. Sizce Hüseyin nasıl biridir? Mektupta yazdıklarından ve yaşantılarından örneklerle açıklayınız.
Cevap: Hüseyin, vatanını her şeyin üstünde tutan, fedakâr ve duyarlı bir askerdir. Zor şartlara rağmen annesini teselli etmeye çalışması, onun güçlü ve yürekli bir insan olduğunu gösterir.
6. Mektupta anlatılan olaylara dayanarak o dönemin koşulları hakkında neler söylenebilir?
Cevap: O dönemde halk yoksulluk, soğuk ve savaşın zorluklarıyla mücadele etmektedir. Buna rağmen insanlar vatan sevgisiyle birlik olmuş, umutlarını kaybetmeden direniş göstermiştir.
5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 86 Cevapları Birinci Kitap
4. Etkinlik
a. Okuduğunuz metinden alınan aşağıdaki cümleleri inceleyiniz.
• “Üst baş perişan hepsinde ama hepsinin yüreği vatan aşkıyla çarpar.” cümlesinde altı çizili “ama” kelimesi düşüncenin yönünü değiştirme işleviyle kullanılmıştır.
• “Hepsinin gözleri ışıl ışıl, imanı tam. Ve her istasyonda gözü yaşlı analar, babalar, evlatlar…” cümlesinde altı çizili “ve” kelimesi ekleme işleviyle kullanılmıştır.
b. Okuduğunuz metindeki cümlelerde bulunan altı çizili geçiş ve bağlantı ifadelerini aşağıda verilen işlevleriyle eşleştiriniz.
Cevap:
c. Siz de metinden bu tür ifadelerin kullanıldığı cümleleri bulup işlevlerini belirterek aşağıya yazınız.
Cevap:
Üst baş perişan hepsinde ama hepsinin yüreği vatan aşkıyla çarpar.
→ ama kelimesi zıtlık bildirir.
Hepsinin gözleri ışıl ışıl, imanı tam. Ve her istasyonda gözü yaşlı analar, babalar, evlatlar…
→ ve kelimesi ekleme anlamı taşır.
Ya cephede savaşacak ya da cepheye yardım edecekti.
→ ya … ya da ifadesi seçenek belirtme anlamı taşır.
Çok şey yaşandı, kısacası herkes savaşın yükünü hissetti.
→ kısacası kelimesi özetleme anlamı taşır.
ç. Aşağıdaki metinde altı çizili geçiş ve bağlantı ifadelerini verilen anlamlarla eşleştiriniz.
Cevap:
d. Siz de içinde geçiş ve bağlantı ifadelerini kullandığınız üç cümle yazınız.
Cevap:
- Hava çok soğuktu ama biz yine de dışarıda oyun oynadık.
- Hem ders çalıştım hem de anneme ev işlerinde yardım ettim.
- Akşam yemeğinde ya makarna yiyeceğiz ya da çorba.
5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 87 Cevapları Birinci Kitap
Konuşalım
5. Etkinlik
a. Aşağıdaki görseli inceleyiniz ve metni okuyunuz.
b. Öğretmeninizin size tanıyacağı süre zarfında yukarıda verilen metindeki karşılıklı konuşmanın devamını bir arkadaşınızla kurgulayınız. Kurguladığınız karşılıklı konuşmayı arkadaşınızla aşağıdaki yönergeler doğrultusunda sınıfta canlandırınız.
c. Karşılıklı konuşmanızı yukarıdaki yönergelere uygun bir şekilde gerçekleştirdiğinizi düşünüyor musunuz?
Cevap: Evet, yönergelere uygun gerçekleştirdiğimi düşünüyorum.
ç. Anlatımınızda güçlü ve gelişmeye açık yönlerinizi belirleyiniz. Öğretmeninizin geri bildirimleriyle bu yönlerinizi sonraki etkinliklerde geliştirmeye çalışınız.
5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 88 Cevapları MEB Yayınları
7. Etkinlik
a. Aşağıdaki yarım bırakılmış ifadeleri inceleyiniz. Bunların bir anlam bütünlüğüne sahip olup olmadığını arkadaşlarınızla tartışınız. Bu ifadeleri anlam bütünlüğü sağlayacak şekilde bağlamdan hareketle tamamlayınız.
Cevap:
Milletimiz vatanını her durumda korumasını görev bilmiştir.
Türk milleti, azim ve kararlılıkla yıllar süren mücadelesini zaferle sonuçlandırmıştır.
Vatan sevgisi bir milletin en güçlü bağlayıcı duygusudur.
Bayrağımızın gökyüzünde dalgalanması bağımsız olduğumuzun simgesidir
Çalışkan bireyler olarak vatanımıza borcumuzu çok çalışarak ve üretken olarak öderiz.
c. Cümleleri tamamlamak için yazdığınız kelimeler bir varlığı mı yoksa “işi, oluşu, hareketi” mi karşılıyor? Gerekçeleriyle açıklayınız.
Cevap: Yazdığım kelimeler “işi, oluşu, hareketi” karşılamaktadır.
Çünkü bu kelimeler bir şeyin yapıldığını veya gerçekleştiğini bildiriyor.
Örneğin “korumasını”, “sonuçlandırmıştır”, “öderiz” gibi kelimeler bir eylemi (yani işi) anlatmaktadır.
7. Etkinlik
a. Karekodu okutarak metni dikkatlice dinleyiniz.
b. Dinlediğiniz hikâyeden hareketle kadınların Millî Mücadele’ye ne gibi katkıları olduğunu önceki bilgilerinizden de yararlanarak söyleyiniz.
Cevap: Kadınlar Milli Mücadelede askerlere yiyecekler yapmış, kıyafetler dikmiş, cepheye mermi, kıyafet ve benzeri ihtiyaçları taşıyarak destek olmuşlardır.
c. Aşağıdaki görselleri inceleyiniz. Dinlediğiniz metnin içeriğiyle uyumlu olan görseli işaretleyiniz.
Cevap:
ç. İşaretlediğiniz görselin dinlediğiniz metnin içeriğiyle ilişkisini nasıl kurdunuz? Açıklayınız.
Cevap: Metinde cepheye bebeğiyle yardım götüren Kastamonulu Şerife Bacı anlatılmaktadır. Görsel de yardım götüren kadınlar gösterilmiştir.
Sonraki Sayfalar: 89-90-91-92-93-94