2. Tema: Atatürk’ü Tanımak 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 96-97-98-99. Cevapları MEB Yayınları
Diğer Sayfalar
Oğlu Hüseyin’den Emine Ana’ya Mektuplar- 1 Cevapları Sayfa 90-91-92-93-94-95
a. Okuduğunuz metinden alınan aşağıdaki paragrafı inceleyiniz. Altı çizili kelimeleri isim ya da fiil olarak sınıflandırıp ilgili kutulara yazınız.
Cevap:
İsimler: ağabey, çocuk, ana, kadın, düşman, uşak, göz.
Fiiler: çıkmak, ağlamak, gelmek, üzülmek, kalmak, dolmak, gitmek, bilmek, sürmek.
b. Fiiller kutusuna yazdığınız kelimeleri inceleyerek bu kelimelerin ortak özelliklerinin neler olduğunu düşününüz. Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Bu kelimelerin ortak özelliği iş ve hareket bildirmeleridir.
a. Karekodu okutarak metni dikkatlice dinleyiniz.
b. Dinlediğiniz hikâyeden hareketle kadınların Millî Mücadele’ye ne gibi katkıları olduğunu önceki bilgilerinizden de yararlanarak söyleyiniz.
Cevap: Kadınlar Milli Mücadelede askerlere yiyecekler yapmış, kıyafetler dikmiş, cepheye mermi, kıyafet ve benzeri ihtiyaçları taşıyarak destek olmuşlardır.
c. Aşağıdaki görselleri inceleyiniz. Dinlediğiniz metnin içeriğiyle uyumlu olan görseli işaretleyiniz.
Cevap:
ç. İşaretlediğiniz görselin dinlediğiniz metnin içeriğiyle ilişkisini nasıl kurdunuz? Açıklayınız.
Cevap: Metinde cepheye bebeğiyle yardım götüren Kastamonulu Şerife Bacı anlatılmaktadır. Görsel de yardım götüren kadınlar gösterilmiştir.
Aşağıda bir metnin serim, düğüm, çözüm bölümleri verilmiştir. Bu bölümler neden bu şekilde adlandırılmıştır? Bölümleri okuyup inceleyerek fikirlerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız. Ardından paragrafların karşısında bulunan soruları sözlü olarak cevaplayınız.
Cevap: Metinlerin serim, düğüm, çözüm şeklinde ayrılmasının nedeni metnin anlatımını kolaylaştırmak, serim bölümünde içerik ve kahramanları anlatmak, düğüm bölümünde okuyucuyu merak ettirmek ve çözümde olayı açığa çıkarmak amaçlanır.
a. Aşağıda verilen yönergelerden hareketle bir paragraf yazınız.
Cevap:
Zehra öğretmen öğrencileri için Anıtkabir’e bir gezi düzenlemişti. Cuma günü konuyu sınıfta öğrencilere açarak gelmek isteyenlerin ailesi ile görüşüp izin almasını istedi. Haberi alan öğrenciler sevinçten havalara uçmuştu. Hepsi dört gözle çıkış saatini ve eve gitmeyi bekliyordu. Gün sonunda hepsi koşarak dağıldılar. Ali babasına durumu anlatınca babası Doktor Alper Bey hemen kabul etmiş ve bu habere çok sevinmişti. Zehra, Ayşe ninesinden izin alırken çekimserdi ancak hiç beklediği gibi olmamıştı. Ayşe ninesi göz yaşları içinde anılarını anlatmış ve iznini vermişti. 20 öğrencinin hepsi bu şekilde izin almışlardı. Gidilecek gün gelip çattığında herkes otobüse bindi ve yola çıkıldı. Anıtkabir’e varıldığında çocuklara her yer ayrıntısıyla gezdirilmiş ve tüm bilgiler verilmişti. Zehra öğretmen çocuklardan eve dönünce gördüğü ve öğrendikleri her şeyi yazmalarını istedi.
b. Yazınızı tema sonundaki “Yazma Becerisi Öz Değerlendirme Ölçeği”ni kullanarak değerlendiriniz. Gelişmeye açık yönlerinizi belirleyiniz. Sonraki etkinliklerde bu yönlerinizi geliştirmeye çalışınız.
Atatürk’ün eğitime verdiği önemle ilgili erişim olanaklarınızı da göz önünde bulundurarak gelecek derse kadar uygun kaynaklardan belgesel, kısa film, çizgi film vb. materyallere yönelik bir araştırma yapınız. Araştırmaya başlamadan önce hangi bilgi kaynaklarını ve materyalleri kullanabileceğinizi ve bunlara nasıl ulaşabileceğinizi belirleyiniz.
Diğer Sayfalar
Oğlu Hüseyin’den Emine Ana’ya Mektuplar- 1 Cevapları Sayfa 90-91-92-93-94-95