6. Ünite Vücudumuzdaki Sistemler ve Sağlığı: 6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 195-196-197-198-199-200-201-202-203-204-205-206-207. Cevapları Adım Adım Yayınları
Peki günlük yaşamda beş duyu organının aynı anda kullanıldığı başka durumlara örnekler verebilir misiniz?
Cevap: Beş duyu organının aynı anda kullanıldığı durumlara yemek yemek, içecek içmek gibi örnekler verilebilir.
Diliniz ıslakken mi yoksa kuruyken mi küp şekerin tadını daha iyi algıladınız? Sizce bu durumun sebebi nedir?
Cevap: Dilimiz ıslakken küp şekerin tadını daha iyi algılarız. Çünkü tükürük şekerin daha hızlı erimesini sağlayarak tadını yoğunlaştırır.
Nezle olan birinin besinlerin kokusunu tam olarak algılayamamasının sebebi ne olabilir? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla tartışınız.
Cevap: Burnunun tıkalı olduğu için besinlerin kokusunu algılayamaz.
1. Hangi öğrenciler besinlerin tadını doğru, hangileri yanlış algıladı? Bu durumun sebebi nedir?
Cevap: Sadece gözleri bağlı olan öğrenciler besinlerin tadını doğru algılarken, gözleri bağlı, burunları tıkalı kişiler doğru algılayamadı.
2. Deney gözlemlerinize göre koku alma ve tat alma duyuları arasında nasıl bir ilişki vardır? Açıklayınız.
Cevap: Koku alma ve tat alma duyuları birbiriyle ilişkilidir. Sadece birini kullanarak besinin ne olduğunu bilemeyiz.
• Duyu organlarının sağlığının korunması için neler yapılmalıdır?
Cevap: Duyu organlarımızın sağlığı için temizliğine dikkat etmeli, yüksek ses ve ışıktan uzak durmalıyız.
A. Aşağıdaki tabloda verilen yapıların ait oldukları duyu organlarını tablodan “√ ” işaretiyle belirtiniz.
Cevap:
B. Aşağıda verilen dallanmış ağaç etkinliğindeki ifadeleri 1 numaralı kutucukta yazılı olandan başlayarak okuyunuz. Okuduğunuz ifadelerin doğru (D) veya yanlış (Y) olduğuna karar vererek doğru çıkışa ulaşınız.
Cevap: