1. Ünite: Doğal Sayılarla İşlemler 6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 12-15. Cevapları ATA Yayınları
Sevda, projesi için kartona, bir kenar uzunluğu 10 cm olan 10 adet kare çizdi. Kareleri keserek yan yana koydu ve bir dikdörtgen oluşturdu.
Sevda, oluşturduğu dikdörtgenin alanını, hesaplama yapmadan üslü sayı biçiminde nasıl yazabilir? Açıklayınız.
Cevap:
Karelerle oluşan dikdörtgenin uzun kenarı→ 10 . 10 = 100 cm
Kısa kenar→ 10 cm
Alan→ 10 . 100 = 1000 cm²
Üslü sayı ile gösterimi: 10³’tür Bu da 10 . 10 . 10 = 1000 olur.
✒ A4 kâğıdı, 1 adet dikdörtgen olduğu için 1’i not edelim.
✒ A4 kâğıdını yandaki gibi ikiye katlayalım.
✒ Kâğıdı açıp oluşan kat çizgisini renkli kalemle belirginleştirelim.
➥ En küçük dikdörtgenlerden kaç tane oluştu? Sayıp not ediniz.
Cevap: En küçük dikdörtgenlerden 2 dikdörtgen oluşmuştur.
✒ Katlanmış kâğıdı yandaki gibi tekrar ikiye katlayalım.
✒ Kâğıdı açıp oluşan kat çizgilerini renkli kalemle belirginleştirelim.
➥ En küçük dikdörtgenlerden kaç tane oluştu? Sayıp not ediniz.
Cevap: En küçük dikdörtgenlerden 4 tane dikdörtgen oluşmuştur.
➥ Not ettiğiniz sayıları, üslü ifade biçiminde yazarak bir sayı örüntüsü oluşturunuz.
Cevap: 2¹ → 2² şeklinde devam eder.
➥ Oluşturduğunuz örüntüye göre kâğıt 5 kez katlandığında elde edilecek en küçük dikdörtgenlerin sayısının üslü ifade biçiminde nasıl yazılabileceğini açıklayınız.
Cevap: 2¹ → 2² → 2³ → 2⁴ → 2⁵ şeklinde yazılır.
1. Üslü ifadelerin değerlerini bulunuz.
Cevap:
a) 2⁸ = 2 . 2 . 2 . 2 . 2 . 2 . 2 . 2 = 256
b) 3¹ = 3
c) 4³ = 4 . 4 . 4 = 64
ç) 5⁴ = 5 . 5 . 5 . 5 = 625
d) 6² = 6 . 6 = 36
e) 10² = 10 . 10 = 100
f) 1¹⁷ = 1
g) 146¹ = 146
2. Kutucuklardaki üslü ifadelerin değerleri toplamı kaçtır?
Cevap:
2⁶ = 2 . 2 . 2 . 2 . 2 . 2 = 64
3⁵ = 3 . 3 . 3 . 3 . 3 = 243
5³ = 5 . 5 . 5 = 125
125 + 243 + 64 = 432
3. Aşağıda verilen eşitliklerdeki sembollerin yerine yazılması gereken doğal sayıları bulunuz.
Cevap:
a) 6³ = n → 6 . 6 . 6 = 216
b) 1⁹ = ▲ → 1
c) 27¹ = ◆ → 27
ç) 0³ = ✦ → 0
d) 2² = H → 2 . 2 = 4
e) 5³ = ▼ → 5 . 5 . 5 = 125
f) 7² = ● → 7 . 7 = 49
g) 2⁹ = ❖ → 2 . 2 . 2 . 2 . 2 . 2 . 2 . 2 . 2 = 512
4. Kutucuklarda verilenlere göre ▲’in ifade ettiği doğal sayı ile ■’nin ifade ettiği doğal sayının toplamı kaçtır?
Cevap:
▲ = 2⁵ → 2 . 2 . 2 . 2 . 2 = 32
■ = 3³ → 3 . 3 . 3 = 27
5. Tahtada yazılı olan işlemlere göre ▲■ ifadesinin değeri kaçtır?
Cevap:
▲ = 2⁷ → 2 . 2 . 2 . 2 . 2 . 2 . 2 =130
■ = 1¹⁶ → 1
▲■ → 130¹ = 130
6. ■ = 52 ve ▲ = 25 olduğuna göre ▲’in ifade ettiği doğal sayı ile ■’nin ifade ettiği doğal sayının toplamı kaçtır?
Cevap:
■ = 5² → 5 . 5 = 125
▲ = 2⁵ → 2 . 2 . 2 . 2 . 2 = 32
çok güzel herkese tavsiye ediyorum eğitim öğretim yıllarında çok işime yaradı. Cevap için teşekkürler 🤗🤗🤗🌺😃 bir dahakine görüşürüz 😭😭😭😭
Allah tuttuğunu altın etsin hayatımı kurtardın yıllardır bu siteden ödev yapıyorum😭😭😭😭😭😭😭😭😭
Çok güzel bir site
Çok güzel bir site bayıldım. 1 değil 2 senedir bu siteden ödev yapıyorum