6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 76-77-78-79-81. Cevapları
6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 76-77-78-79-81. Cevapları 1. Kitap bölümünde, ders kitabı sayfa 76-77-78-79-80-81 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Verileri Görselleştirme ve Özetleme Etkinlik Cevapları” Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 76-77-78-79-81. Cevapları MEB Yayınları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.
Verileri Görselleştirme ve Özetleme Cevapları
2. Tema: İstatiksel Araştırma Süreci: Verilerin görsel gösterimi, bilgilerin daha anlaşılır ve yorumlanabilir olmasını sağlar. Farklı gösterim yöntemleri, verilerin yapısına ve analiz amacına göre seçilmelidir.
İçindekiler
6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 76 Cevapları Birinci Kitap
Etkinlik 1: Yolcu Sayısı
Aşağıdaki sütun grafiğinde bu otobüsün belirli saat aralıklarında aynı duraktan aldığı toplam yolcu sayısına ait veriler gösterilmiştir.
İhtiyacınız olan içeriğe aşağıdaki ana kaynaklardan ulaşabilirsiniz:
6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 77 Cevapları Birinci Kitap
Verilenlere göre aşağıdaki soruları cevaplayınız.
a) Tablodaki veriler sütun grafiğinde doğru gösterilmiş midir? Açıklayınız.
Cevap: Tablodaki veriler doğru gösterilmiştir. Tabloda verilen kişi sayısı ile sütün grafiğinde gösterilen kişi sayısı eşittir.
b) Verilen sütun grafiğine bakılarak otobüsün durağa geliş saatlerinde tek seferde alınan yolcu sayısı bulunabilir mi? Açıklayınız.
Cevap: Verilen sütun grafiğine bakılarak otobüsün durağa geliş saatlerinde tek seferde alınan yolcu sayısı bulunamaz. Çünkü otobüs o saat aralığında iki sefer durağa gelmiştir.
c) Verilen sütun grafiğine bakılarak bu duraktan kaç kez aynı sayıda yolcu alındığı bulunabilir mi? Açıklayınız.
Cevap: Hayır, bulunamaz. Çünkü otobüsün durağa gelişi belli değildir.
ç) Tablodaki yolcu sayılarına ait veriler yukarıdaki soruların cevabını bulabileceğiniz farklı bir gösterimle özetlenebilir mi? Fikirlerinizi arkadaşlarınızla paylaşarak tartışınız.
Cevap: Özetlenemez. Çünkü otobüsün durağa geliş saatleri verişmemiştir.
6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 78 Cevapları Birinci Kitap
Etkinlik 2: Otel Odalarını Numaralandırma Sistemi
6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 79 Cevapları Birinci Kitap
Verilenlere göre aşağıdaki soruları cevaplayınız.
a) Ayşe Hanım, bu gösterimi neden tercih etmiştir?
Cevap: Katlarda bulunan odaların daha kolay bulunması için seçmiş olabilir.
b) Otel müdürü Fatih Bey ise oteldeki dolu odalarla ilgili verileri aşağıdaki tabloda göstermiştir.
Sizce Ayşe Hanım ve Fatih Bey’in gösterimleri arasında ne tür farklılıklar vardır? Siz hangi gösterimi tercih ederdiniz?
Cevap: Ben Ayşe Hanım’ın gösterimini tercih ederdim. Çünkü dolu odaların bulunduğu katları tespit edebilmektedir.
c) Siz de oteldeki boş odaların numaralarını tespit ediniz. Daha sonra Ayşe Hanım’ın tercih ettiği gösterimi kullanarak boş oda numaralarına ait verileri özetleyiniz.
Cevap:
6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 81 Cevapları Birinci Kitap
Örnek 1
Aşağıda bir kafiledeki kişilerin yaşlarına ait verilerin kök-yaprak gösterimi verilmiştir.
Buna göre aşağıdaki soruları cevaplayınız.
a) Kafiledeki kişilerin her birinin yaşını bulunuz. Kafileden seçilen iki kişinin yaşları farkı en fazla kaçtır?
Cevap: 8, 8, 8, 9, 9, 10, 14, 14, 21, 21, 23, 25, 25, 30, 30, 40, 40, 45, 45, 45, 48, 48
48 – 8 = 40’tır.
Etkinlik 3: Ziyaretçi Sayısı
Bir müzenin bir ay boyunca günlük ziyaretçi sayıları aşağıdaki gibidir:
78, 85, 132, 88, 76, 92, 83, 73, 80, 91, 75, 85, 88, 72, 120, 130, 90, 132, 125, 135, 130, 125, 78, 92, 120, 120, 105, 112, 123, 99
Buna göre aşağıdaki soruları cevaplayınız.
a) Ziyaretçi sayılarına ait verileri kök-yaprak gösterimi ile ifade ediniz. Bu verileri görselleştirirken istatistiksel yazılımlardan da yararlanabilirsiniz.
Cevap:
b) Bu veri setini temsil edebilecek bir değerin ne olabileceğini ve bu değerin nasıl bulunabileceği ile ilgili fikirlerinizi arkadaşlarınızla paylaşarak tartışınız.
Cevap: Bu sayılar aritmetik ortalama, ortanca ve tepe değerleri temsil eder.