6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 88-89-90-91-92-93. Cevapları

6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 88-89-90-91-92-93. Cevapları 1. Kitap bölümünde, ders kitabı sayfa 88-89-90-91-92-93 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Sonuçları Yorumlama Etkinlik Cevapları” Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 88-89-90-91-92-93. Cevapları MEB Yayınları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.


Sonuçları Yorumlama Cevapları

2. Tema: İstatiksel Araştırma Süreci: Verilerin dağılımını anlamak için aritmetik ortalama, ortanca ve tepe değeri gibi merkezi eğilim ölçüleri kullanılır. Veriler arasındaki fark fazla olduğunda aritmetik ortalama, benzer değerler tekrarlandığında ise tepe değeri tercih edilir.

Sonraki Sayfalar: 94-95-96-97

Performans Ödevi: 98


6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 88 Cevapları Birinci Kitap

Etkinlik 1: Verilerin Değişebilirliği

Türkiye’nin 1927, 1940, 1960, 1980, 2000 ve 2012 yıllarındaki kırsal ve kentsel nüfus verileri ile ilgili bilgiler aşağıda sunulmuştur.

6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 88 Cevapları Birinci Kitap

Tablodaki verilere göre aşağıdaki soruları cevaplayınız.

a) Belirtilen yıllarda Türkiye’nin kırsal ve kentsel nüfusundaki değişimi açıklayınız.
Cevap: Belirtilen yıllarda kırsal nüfus gittikçe azalmış, kentsel nüfus artmıştır.


b) Kırsal ve kentsel nüfus değişiminin nedenlerine dair düşüncelerinizi yazınız ve arkadaşlarınızla paylaşarak tartışınız.
Cevap: Teknolojinin gelişmesi ve Cumhuriyet’in kurulmasıyla kentteki imkanların iyileşmesi, sağlık, eğitim, barınma, iş gibi imkanların artması kent yaşamına olan talebi arttırırken kırsal yaşama olan talep azalmıştır.


Farklı bir sayfa mı arıyorsunuz?

İhtiyacınız olan içeriğe aşağıdaki ana kaynaklardan ulaşabilirsiniz:

6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 89 Cevapları Birinci Kitap

Etkinlik 2: Veri Seti Yorumlama

6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 89 Cevapları Birinci Kitap

Buna göre aşağıdaki soruları cevaplayınız.

a) Tabloya göre okunan toplam sayfa sayısının en büyük ve en küçük değeri kaçtır? Toplam sayfa sayısına ait verilerin uç noktaları arasındaki farkı nasıl yorumlarsınız?
Cevap: En büyük değeri 600, en küçük değeri 60’tır. Bunların farkları 540’tır.


b) Okunan kitap sayısının ortalaması nedir?
Cevap: 1 + 2 + 2 + 3 +1 + 2 +2 + 1 + 4 = 18
18 ÷ 9 = 2

Aritmetik ortalaması 2’dir.


c) Okunan kitap sayılarının ortancası nedir? Bu sonuç, öğrencilerin okuma alışkanlıkları hakkında ne gibi bilgiler sunar?
Cevap: Kitap sayısını büyükten küçüğe sıralayarak ortanca değeri buluruz.

1, 1, 1, 2, 2, 2, 2, 3, 4
Ortanca değer 2’dir.


ç) Hangi kitap türü en fazla tercih edilmiştir? Bu türde okunan toplam kitap sayısı ve sayfa sayısı kaçtır?
Cevap: Hikaye türündeki kitap en çok tercih edilmiştir. Toplam kitap sayısı 4’tür ve 230 sayfadır.


6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 90 Cevapları Birinci Kitap

Etkinlik 3: Teknofest

6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 90-91 Cevapları Birinci Kitap


6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 91 Cevapları Birinci Kitap

Sonuçları Yorumlama

Her bir kategoriye ait veri grubunun aritmetik ortalama, ortanca ve tepe değeri aşağıdaki tabloda gösterilmiştir.

Buna göre aşağıdaki soruları cevaplayınız.

a) Kök-yaprak gösterimlerindeki bilgileri ve verilerin dağılımını inceleyiniz. Hangi kategorideki verilerin merkezini ifade etmek için aritmetik ortalamanın kullanılabileceğini açıklayınız.
Cevap: 3. kategoriyi seçmeliyiz çünkü açıklığı en fazla değer bu kategoridedir.


b) Hangi durumlarda aritmetik ortalama yerine ortancayı veya tepe değeri kullanmak daha mantıklıdır?
Cevap: Sayıların birbirine çok yakın olması veya sayıların birbirini çok kez tekrar etmesi durumunda kullanmak daha mantıklıdır.


c) Küçükten büyüğe sıralanmış verilerin merkezini temsil eden sayının tespitinde ilk ve son sıralardaki verilerin nasıl bir etkisi olabilir? Sizce hangi durumlarda bu uç değerlerin etkisi en fazla olur?
Cevap: İlk ve son terim arasındaki fark fazlaysa aritmetik ortalama kullanılması daha mantıklıdır.


6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 92 Cevapları Birinci Kitap

Etkinlik 4: Harçlıklarım Ve Harcamalarım

6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 92-93 Cevapları Birinci Kitap


6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 93 Cevapları Birinci Kitap

Sınıfınızı 5-6 kişilik gruplara ayırarak tabloya göre aşağıdaki soruları cevaplayınız.

a) Anka ve Duha’nın harcadığı günlük para miktarının aritmetik ortalamasını ayrı ayrı bulunuz. Anka ve Duha’nın harcadıkları günlük para miktarlarından oluşan veri setini oluşturarak bu veri setlerinin hangi merkezî eğilim ölçüsü ile temsil edileceğini grup arkadaşlarınızla tartışınız. Daha sonra ortak fikirlerinizi yazıp, diğer gruplarla paylaşarak tartışınız.
Cevap:

Anka: 15, 20, 30, 30, 40, 50
Aritmetik Ortalama: 15 + 20 +30 + 30 + 40 + 50 =185
185 ÷ 6 = 30 (Anka’nın aritmetik ortalaması) Merkezi eğilim olarak tepe değeri seçilebilir çünkü açıklık azdır.

Duha: 5, 5, 10, 20, 30, 70, 70
Aritmetik Oratlama: 5 + 5 + 10 + 20 + 30 + 70 + 70 = 210
210 ÷ 7 = 30 (Duha’nın aritmetik ortalaması) Açıklık çok fazla bu yüzden merkezi eğilim olarak aritmetik ortalama seçilmelidir.


b) Anka ve Duha’nın biriktirdiği günlük para miktarının aritmetik ortalamasını ayrı ayrı bulunuz. Anka ve Duha’nın biriktirdikleri günlük para miktarlarından oluşan veri setini oluşturarak bu veri setlerinin hangi merkezî eğilim ölçüsü ile temsil edileceğini grup arkadaşlarınızla tartışınız. Daha sonra ortak fikirlerinizi yazıp, diğer gruplarla paylaşarak tartışınız.
Cevap:

Anka’nın Parası: 50, 60, 70, 70, 80, 85
Aritmetik Ortalama: 50 + 60 + 70 + 70 + 80 + 85 = 415
415 ÷ 6 = 69 (tam bölünmez)
Merkezi eğilim olarak tepe değeri seçilebilir çünkü açıklık azdır.

Duha’nın Parası: 30, 30, 70, 80, 90, 95, 95
Aritmetik Ortalama: 30 + 30 + 70 + 80 + 90 + 95 + 95 = 490
490 ÷ 7 = 70
Açıklık çok fazla bu yüzden merkezi eğilim olarak aritmetik ortalama seçilmelidir.


Örnek 1

Aşağıda 6-A sınıfındaki kız ve erkek öğrencilerin matematik dersinden aldığı notlar verilmiştir.

Kız: 30, 100, 90, 50, 45, 40, 90, 55, 100, 60
Erkek: 65, 70, 65, 60, 70, 60, 70, 70, 65, 65

Bu sınıftaki öğrenci notlarının oluşturduğu veri setlerinin dağılımını inceleyiniz. Bu veri setleri hangi eğilim ölçüsü ile temsil edilebilir?
Cevap:

Kız: 30, 40, 45, 50, 55, 60, 90, 90, 100, 100
Açıklık fazla olduğu için aritmetik ortalama alınması gerekir.

Erkek: 60, 60, 65, 65, 65, 65, 70, 75, 75
Sayılar birbirine çok yakın yani açıklık azdır. Bu nedenle tepe değer seçilmelidir.


Sonraki Sayfalar: 94-95-96-97

Performans Ödevi: 98


Sonraki Ödevler