6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 99-100-101-102-103. Cevapları
6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 99-100-101-102-103. Cevapları 1. Kitap bölümünde, ders kitabı sayfa 99-100-101-102-103 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Sonuç ve Yorumları Tartışma Cevapları” Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 99-100-101-102-103. Cevapları MEB Yayınları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.
Sonuç ve Yorumları Tartışma Cevapları -1
2. Tema: İstatiksel Araştırma Süreci: Verilerin analizi ve yorumlanması, doğru sonuçlara ulaşmak için düzenli tablolar ve nesnel sorular kullanmayı gerektirir. Kişisel verilerin korunması ve erişilebilirlik gibi konularda ise bilinçli ve duyarlı yaklaşımlar toplumsal fayda sağlar.
Sonraki Sayfalar: 104-105-106-107
Sonraki Sayfalar: 108-109-110-111-112-113
İçindekiler
6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 99 Cevapları Birinci Kitap
Etkinlik 1: Bir Bütün Olarak Gösterilen Veriler
Bir ortaokuldaki öğrencilere “En çok hangi spor dalını seviyorsunuz?” sorusu sorulmuştur. Kız ve erkek öğrencilerden alınan cevaplara göre iki ayrı sıklık tablosu oluşturulmuştur.
a) Bu tablolardan yalnız birine bakarak bu ortaokulda en çok sevilen spor dalı ile ilgili yorum yapılabilir mi? Fikirlerinizi arkadaşlarınızla paylaşarak yazınız.
Cevap: Tablolardan birine bakarak yorum yapılamaz. Çünkü iki farklı cinsiyetin değerleri bulunduğundan iki farklı grafik gereklidir.
b) Bu araştırma ile ilgili güvenilir ve doğru yorum yapabilmek için verilen tablolardan yararlanarak bir tablo oluşturunuz ve tabloyu isimlendiriniz.
Cevap:
c) Oluşturduğunuz tabloya göre bu ortaokulda en çok ve en az sevilen spor dalları hangileridir?
Cevap: Bu ortaokulda en çok sevilen spor dalı yüzme, en az sevilen spor dalı ise jimnastiktir.
ç) Oluşturduğunuz tabloya göre bu ortaokulda sevilen spor dalları ile ilgili verileri daha kolay görebildiniz mi? Düşüncelerinizi yazınız.
Cevap: Evet, tablo sayesinde sevilen spor dallarını ve öğrenci sayılarını daha kolay görebildim. Veriler düzenli olduğu için karşılaştırma yapmak da daha kolay oldu.
İhtiyacınız olan içeriğe aşağıdaki ana kaynaklardan ulaşabilirsiniz:
6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 100 Cevapları Birinci Kitap
Etkinlik 2: Kişisel Verilerin Gizliliği
Birçoğumuz interneti kullanırken oyun oynar, sosyal medyada paylaşımlar yapar ve çeşitli uygulamalardan yararlanırız. Ancak bunları yaparken farkında olmadan kendimizle ilgili pek çok bilgiyi paylaşırız. Bu tür bilgilere “kişisel veri” denir.
Adımız, yaşımız, telefon numaramız, fotoğraflarımız, okulumuz, hatta hangi oyunları sevdiğimiz gibi bilgiler bizim kişisel verilerimizdir. Bu verileri ele geçiren kişiler bize özel reklamlar gösterebilir, oyun önerileri yapabilir veya bu bilgileri kötü amaçlarla kullanabilir. Bu nedenle kişisel verilerimizi mutlaka korumalıyız.
Bilinçli bir internet kullanıcısı olarak hem kendimizi hem de bilgilerimizi güvende tutmamız gerekir. Ülkemizde, kişisel verilerin korunması ve bu konuda farkındalık oluşturulması amacıyla hizmet veren kurum Kişisel Verileri Koruma Kurumu (KVKK)’dur. Kişisel verilerimizin güvende olmadığını düşündüğümüz durumlarda, bu kuruma internet üzerinden başvurarak yardım isteyebiliriz.
Aşağıdaki tablo, KVKK’ya 2024 yılında yapılan başvuruların konularına göre sayısını göstermektedir:
İhbar ve Şikâyetlerin İlgili Olduğu Konu Başvuru Sayısı
Kişisel verilerin veri sorumlusu tarafından hukuka aykırı olarak işlenmesi 4495
İzinsiz SMS / Arama 1389
Kişisel verilerin üçüncü kişilerle hukuka aykırı olarak paylaşılması 1550
İlgili kişilerin taleplerinin veri sorumlusu tarafından yerine getirilmemesi 372
Verilerin silinmemesi, yok edilmemesi veya anonim hâle getirilmemesi 244
Yurt dışına kişisel veri aktarılmaması talepleri 111
Aydınlatma yükümlülüğünün yerine getirilmemesi 58
Unutulma hakkı kapsamındaki talepler 56
TOPLAM: 8275Tablo: Konularına Göre İhbar ve Şikayet Dilekçelerinin Sayısı (Genel ağdan alınmıştır)
Buna göre aşağıdaki soruları cevaplayınız.
a) Tabloya bakarak en çok ihlalin yapıldığı alan ile ilgili yorumlarınızı arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: En çok ihlaller kişisel verilerin sorumlusu tarafından hukuka aykırı olarak işlenmesi yönünde.
b) Tabloya göre kişisel verilerin korunması için nelere dikkat edilmelidir? Fikirlerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Özel bilgilerimizi güvenilir olmayan hiç bir kimseyle paylaşmamalıyız. KVKK hakkında daha bilgi sahibi olarak haklarımızı ve sorumluluklarımızı öğrenmeliyiz.
6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 101 Cevapları Birinci Kitap
Etkinlik 3: Erişilebilirlik
Erişilebilirlik; engelli veya engelsiz bireylerin bir ortam veya hizmete kolayca, bağımsız bir şekilde ulaşabilmesi ve bunları kullanabilmesi anlamına gelir. Fiziksel erişilebilirlik ise bireylerin bina, açık alan, toplu taşıma araçları gibi ortamlara engelsiz bir şekilde
ulaşabilmesini kapsar.Bazı kurum ve duyarlı kuruluşlar sahip oldukları ortamları engellerden arındıracak düzenlemeler yaparak hayatı herkes için kolaylaştırmaya çalışmaktadır. T.C. Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı bu tür düzenlemelerin yapıldığı yerlere Erişilebilirlik Belgesi vererek toplumda bu anlamda bir duyarlılık oluşturmaktadır. T.C. Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı tarafından Erişilebilirlik Belgesi verilen yerlerin türüne göre dağılımı tabloda verilmiştir
(Genel ağdan alınmıştır.)
Bu tablodaki verilere göre aşağıdaki soruları cevaplayınız.
a) Erişilebilirlik Belgesi alan yerlerin sayısı yıllara göre nasıl değişmiştir?
Cevap: Erişilebilirlik belgesi yıllara göre artış göstermiştir.
b) Erişilebilirlik belgesi en fazla hangi alanda verilmiştir?
Cevap: En fazla Toplu Taşıma Aracı alanında verilmiştir.
c) Engelli veya engelsiz bireylerin erişilebilirlik sorunu yaşadığı durumlarla karşılaştınız mı? Bu durumlarla karşılaştığınızda nasıl bir yol izlersiniz? Bir örnekle açıklayınız.
Cevap: Kaldırımlarda engelliler için rampa olmadığı için araba yolundan giden tekerlekli sandalyeli bireyler görmüştüm. Bu durum karşısında gerekli yerlere bildirerek düzeltilmesini isterim.
6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 102 Cevapları Birinci Kitap
Etkinlik 4: Uygun Araştırma Sorusu
Aşağıdaki tabloda araştırma soruları verilmiştir. Verilen araştırma sorularını inceleyerek bunların yanlı (taraflı) araştırma sorusu olup olmama durumlarını belirleyiniz ve örnekteki gibi işaretleyiniz.
Buna göre aşağıdaki soruları cevaplayınız.
a) İşaretlediğiniz sorulardan yanlı olanların ortak özelliğine dair fikirlerinizi yazınız.
Cevap: Yanlı olanlar nesnel ifadeleri değil öznel ifadeleri barındırır.
b) İşaretlediğiniz sorulardan yanlı olmayanların ortak özelliğine dair fikirlerinizi yazınız.
Cevap: Bunlar herkes tarafından kabul edilir ve hisler karışmaz.
6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 103 Cevapları Birinci Kitap
Etkinlik 5: Yanlı Anket Sorusu
Aşağıdaki anket sorularını okuyunuz.
a) Bu soruları yanlı ya da yanlı değil seçeneklerinden uygun olanı işaretleyerek değerlendiriniz.
Cevap:
b) Yanlı olduğunu belirlediğiniz araştırma sorularının yanlılık sebeplerini açıklayınız.
Cevap: “Şekerli yiyecekler” sorusunda “çokluk” ifadesi belirtilerek bir soru sorulmuştur. Bu nedenle yanlı sorudur.
“Eğlenceli olan animasyon filmler” sorusunda da “çokluk” ifadesi kullanılmış ve yönlendirici bir sorudur. Bunun için aynı kategoriye girer.
Örnek 1
Yukarıda verilen anket sorularındaki yanlılığı gidermek için soruları daha uygun şekilde nasıl sorabiliriz? Cevaplarınızı soruların altlarındaki kısımlara yazınız.
Cevap:
1. Cep telefonu kullanımı hakkında ne düşünüyorsunuz?
2. Sıcak bir günde hangi etkinliği tercih edersiniz: denize girmek mi, dağlarda yürüyüş yapmak mı?
Sonraki Sayfalar: 104-105-106-107
Sonraki Sayfalar: 108-109-110-111-112-113