7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 56-59-60-61-62. Cevapları Özgün Yayıncılık bölümünde, ders kitabı sayfa 56-57-58-59-60-61-62 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Atatürk Neler Okudu, Nasıl Okurdu Metni Cevapları” sayfalarını hazırladık. Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 56-59-60-61-62. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.
İçindekiler
2. Tema: Milli Mücadele ve Atatürk 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 56-57-58-59-60-61-62. Cevapları Özgün Yayıncılık
Atatürk’ün okuma sevgisini yansıtan anılarından birini arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap:
– “Paşam!.. Tarihle uğraşıp kafanı yorma… 19 Mayıs’ta kitap okuyarak mı Samsun’a çıktın?”
Atatürk, Vasıf Çınar’ın bu çok samimi yakınmasına gülümseyerek şöyle karşılık verdi:
-“Ben çocukken fakirdim. İki kuruş elime geçince bunun bir kuruşunu kitaba verirdim. Eğer böyle olmasaydım, bu yaptıklarımın hiç birisini yapamazdım.” dedi.
a) Metinde geçen aşağıdaki kelimeleri anlamları ile eşleştiriniz.
Cevap:
b) Yukarıdaki kelimeleri, anlamlarına uygun kullanarak Atatürk’ün okuma sevgisiyle ilgili bir haber metni hazırlayınız. A4 kâğıdına hazırlayacağınız haberin içeriğine uygun bir başlık belirleyiniz. Yazdığınız haberi sınıf panosunda arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Ege Üniversitesinde yapılan araştırmaya göre Atatürk 57 yıllık yaşamı boyunca 3937 kitap bitirmiştir.
Aşağıdaki soruları, okuduğunuz metne göre cevaplayınız.
1. Atatürk, Türkiye Cumhuriyeti’ni kurduktan sonra okumalarını niçin artırmıştır?
Cevap: Atatürk kendisinin yeterli bilgilerle donatılmasını gerektiğini düşündüğü için okumalarını arttırmıştır.
2. Kitap okurken hangi amaçları gütmektesiniz? Atatürk hangi amaçlar doğrultusunda kitap okumuştur? Karşılaştırınız.
Cevap: Kitap okurken kelime dağarcığımın artması ve kendimi geliştirmeyi amaçlıyorum. Atatürk kitap okurken bilgilerle donanımlı olmak için kitap okumaktadır.
3. Atatürk hangi içerikteki eserleri daha çok tercih etmiştir?
Cevap: Atatürk türlü konular içeren eserleri tercih etse de en çok tarih, coğrafya, sosyoloji, hukuk, dil, ekonomi ve sanat alanlarında kitaplar tercih etmiştir.
4. Atatürk kitap okurken nasıl bir yöntem uygulamıştır?
Cevap: Atatürk kitap okurken yurt içinde bulunmayanları getirtiyor, yabancı dilde olanları Türkçe çevirisinden okuyordu.
Afet İnan’ın “O’nun dikkatle okuduğunu siz okuyacak olsanız işaretlemiş olduğu şekilleri bilmiş olsanız, kitabın bütün ilginç yönlerinin belirtildiği meydana çıkar.” cümlesinden yola çıkarak Atatürk’ün bir kitabı okurken kitapta nereleri işaretlediğini açıklayınız.
Not tutarak ya da işaretleme yaparak okumanın kişiye neler kazandıracağını arkadaşlarınızla konuşunuz.
Cevap: Atatürk kitap okurken ilginç bulduğu bilgileri işaretlemektedir. Not tutarak ya da işaretleme yaparak okumak kitabın ve içerisindeki bilgilerin hafızada kalmasını sağlar.
Aşağıdaki metinlerden hareketle soruları cevaplayınız.
Hangi yazarın metninde fiiller birinci tekil ve birinci çoğul şahıs eki almıştır? Bu metinde anlatım, kaçıncı kişi ağzından yapılmıştır?
Cevap: Yusuf Dursun’un metninde filler birinci tekil ve birinci çoğul şahıs eki almıştır. Bu metinde anlatım birinci çoğul şahıs ağzından yapılmıştır.
Hangi yazarın metninde fiiller üçüncü tekil şahıs eki almıştır? Bu metinde anlatım, kaçıncı kişi ağzından yapılmıştır?
Cevap: Fatma Aydar’ın metni üçüncü tekil şahıs eki almıştır. Bu metinde anlatım, üçüncü kişi ağzından yapılmıştır.
Bu metinlerde “açıklayıcı, öyküleyici, betimleyici, tartışmacı” anlatım biçimlerinden hangisi kullanılmıştır? Gerekçesiyle açıklayınız.
Cevap: Bu metinlerde öyküleyici anlatım biçimi kullanılmıştır. Çünkü anlatılanlar bir akış halinde; yer, zaman ve kişi öğeleri üzerine anlattığı için öyküleyici metindir.
Aşağıdaki dörtlüklerde hangi söz sanatlarının kullanıldığını bularak gerekçesiyle birlikte yazınız.
Cevap:
Tabloda yer alan fiilleri, belirtilen kip ve kişi ile örnekteki gibi çekimleyip yazınız.
Cevap:
Mustafa Kemal Atatürk’ün “Çocuklar geleceğimizin güvencesi, yaşama sevincimizdir. Bugünün çocuğunu, yarının büyüğü olarak yetiştirmek hepimizin insanlık görevidir.” ifadesinden yola çıkarak Atatürk’ün çocuklara yüklediği mana ve değeri arkadaşlarınızla konuşunuz.
Cevap: Atatürk çocuklara değer vermiş ve her zaman değerli görmüştür. Bunun en büyük sebebi bugünün çocuklarının yarının yetişkinleri olacağıdır. Bu nedenle de Atatürk çocuklara büyük mana yüklemiş ve değer vermiştir.
Mustafa Kemal Atatürk çocuk, genç ve yaşlı ayırt etmeden tüm Türk Milleti’ne aynı sevgiyi ve değeri beslemiştir. Fakat herkesin bildiği üzere her zaman gençlere daha fazla görev düştüğünü ve gençlere karşı büyük umudu olduğunu dile getirmiştir. Gençliğe hitabesi ve gençlere Türkiye Cumhuriyeti geleceğini emanet etmesi, bu değerin en büyük göstergesidir.
Atatürk’e göre gençlerin ilk görevi Türk Cumhuriyeti’ne sahip çıkmaktır. Gençler her daim çalışmalı, üretmeli ve verimli olmak zorundadır. Bir ülkenin geleceği onlara bağlıdır çünkü. Biz de Atatürk’ün emriyle bu ülke için elimizden ne geliyorsa yapmalıyız. Gençler, ilk olarak Türkiye Cumhuriyeti’nin varlığını ve birliğini bozmak isteyen düşmanlara fırsat vermemelidir.
Türk gençliğinin her zaman düşüncesi “Ya istiklal ya ölüm” olmalıdır ve bu motto ile hareket etmelidir. Gençler ülkemizin bağımsızlığını kaybetmemesi veya yok olmaması adına ülkeye canı pahasına sahip çıkmalıdır. Atatürk gibi her alanda her konu için demokrasiden yana olmalıyız. Onun ilke ve inkılaplarını hayatımızın merkezinde bulundurmalıyız. İyi veya kötü her olayda dayanışma içinde hareket etmeliyiz ki bu vatanı bölmek isteyenler, emellerine asla ulaşamasın.