8. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 22-23-24-28 Cevapları
8. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 22-23-24-28 Cevapları Hecce Yayıncılık bölümünde, ders kitabı sayfa 22-23-24-25-26-27-28 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Mevsimlerin Oluşumu Cevapları“, “Mevsimler Cevapları” ve “1. Bölüm Sonu Değerlendirmesi Etkinlik Cevapları” Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 8. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 22-23-24-28 Cevapları Hecce Yayıncılık soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.
Mevsimlerin Oluşumu Cevapları
1. Ünite Mevsimler ve İklim: Dünya’nın eksen eğikliği ve Güneş etrafındaki dolanımı, gezegenimizin farklı bölgelerinde mevsimlerin nasıl oluştuğunu temel kavramlarla açıklar ve bu astronomik olayın günlük yaşamımıza etkilerini gösterir.
İçindekiler
8. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 22 Cevapları Hecce Yayıncılık
Mevsim ne demektir? Mevsimlerin oluşumunu etkileyen faktörlerin neler olduğu hakkındaki görüşlerinizi söyleyiniz.
Cevap:
Mevsim: Yıl içinde belirli sıcaklık, yağış ve güneşlenme özelliklerine sahip dört dönemdir: ilkbahar, yaz, sonbahar ve kış.
Mevsimleri etkileyen faktörler:
Dünya’nın dönme ekseninin 23,5° eğik olması
Dünya’nın Güneş etrafındaki yıllık dolanma hareketi
Güneş ışınlarının Dünya’ya geliş açısının yıl boyunca değişmesi
Gündüz ve gece sürelerinin değişmesi
İhtiyacınız olan içeriğe aşağıdaki ana kaynaklardan ulaşabilirsiniz:
8. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 23 Cevapları Hecce Yayıncılık
Mevsimler Cevapları

Görsel 1.1’de doğal bir alanın farklı zamanlarda çekilmiş fotoğraflarını görüyorsunuz. Görsellerdeki farklılıkların sebebi hakkındaki fikirlerinizi söyleyiniz
Cevap: Aynı bölge yılın farklı zamanlarında farklı miktarda güneş ışığı alır. Bu nedenle sıcaklık, bitki örtüsü ve görüntü değişir; yani mevsimler ortaya çıkar. Fotoğraflardaki değişiklikler mevsim farklılıklarından kaynaklanır.
8. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 24 Cevapları Hecce Yayıncılık
1. Etkinlik

Dünya’nın Güneş Etrafındaki Dolanımını Modelliyorum
Amaç: Dünya üzerinde farklı yerlerde farklı mevsimlerin nasıl oluştuğunu gözlemlemek.
Araç Gereç: Dünya modeli, ışık kaynağı, termometre
(2 adet), bant.
Etkinliğin Yapılışı
¾ Etkinliğe başlamadan önce ortamın loş veya karanlık
olmasını sağlayınız.
¾ Dünya modelini masanın veya sıranın üzerine koyunuz.
¾ Işık kaynağını modele yaklaşık 60-70 cm uzaklıkta
olacak şekilde tutup yakınız.
¾ Dünya modelini yavaş yavaş döndürünüz.
¾ Ekvator ve kutuplardaki aydınlanma miktarlarını gözlemleyiniz.
¾ Dünya modelini döndürürken aynı anda ışık kaynağının etrafında da dolandırınız.
¾ Termometrelerden birini Dünya modelinde Türkiye’nin üzerine diğerini de Brezilya üzerine gelecek
şekilde bantlayınız.
¾ Işık kaynağını açıp 10 dakika bekleyiniz.
¾ Süre sonunda termometrelerdeki sıcaklık değerini aşağıya yazınız
Birinci termometre: 26 °C İkinci termometre: 20 °C
1. Dünya modelinin her tarafı eşit derecede ışık aldı mı? Söyleyiniz.
Cevap: Hayır, Dünya’nın her bölgesi eşit ışık almadı.
2. Kuzey ve güney kutup bölgelerinin aydınlanma durumları arasında gözlemlediğiniz farklar varsa söyleyiniz.
Cevap: Kutuplara gelen ışık açısı daha eğik olduğu için aydınlanma süresi ve ışık yoğunluğu daha azdır.
3. Dünya’nın ışık kaynağı etrafında dolanmasının sonucu ne olabilir?
Cevap: Yıl boyunca mevsimlerin oluşması ve gece–gündüz sürelerinin değişmesi.
4. Hangi termometrenin gösterdiği sıcaklık değerini daha az ölçtünüz?
Cevap: Güneş ışığını daha eğik alan, yani ışık kaynağına daha uzak konumdaki termometre daha az sıcaklık gösterir (örneğin kuzey yarım küre kış konumundaysa Türkiye’deki termometre).
5. Termometrelerin farklı sıcaklık değerleri göstermesinin nedeni nedir?
Cevap: Dünya’nın eksen eğikliği nedeniyle farklı bölgelerin ışık ışınlarını farklı açılarla alması, böylece aldıkları ısı miktarının farklı olmasıdır.
8. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 28 Cevapları Hecce Yayıncılık
Bölüm Sonu Değerlendirmesi
A. Aşağıdaki çerçevenin içine dönme eksenindeki eğikliği dikkate alarak Dünya’nın Güneş etrafındaki dolanımının modelini çiziniz.
Cevap:

B. Dünya’nın farklı bölgelerinde dört tane ülke belirleyiniz. Belirlediğiniz ülkelerde aynı zaman diliminde hangi mevsimlerin yaşandığını öğreniniz. Bu ülkeleri, yaşanan mevsimleri ve bu ülkelerde neden farklı mevsimlerin yaşandığını aşağıya yazınız.
Cevap:
1. Türkiye (Kuzey Yarımküre, Orta Kuşak) → Yaz mevsimi
Çünkü Haziran–Temmuz–Ağustos döneminde Kuzey Yarımküre Güneş’e daha eğik konumdadır ve daha fazla ışık alır.
2. Brezilya (Güney Yarımküre, Tropikal/Orta Kuşak) → Kış mevsimi
Çünkü aynı dönemde Güney Yarımküre Güneş’ten uzak eğik durumdadır ve daha az ışık alır.
3. Avustralya (Güney Yarımküre, Orta Kuşak) → Kış mevsimi
Çünkü Güney Yarımküre bu dönemde Güneş’e eğik değildir; güneş ışınları daha eğik açıyla geldiği için sıcaklıklar düşer.
4. Kanada (Kuzey Yarımküre, Yüksek Enlem) → Yaz mevsimi
Çünkü Kuzey Yarımküre Güneş’e dönük konumdadır; bu nedenle günler uzundur ve güneş ışınları daha dik açıyla gelir.











