8. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 57-58-59-60. Cevapları

8. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 57-58-59-60. Cevapları Sonuç Yayınları bölümünde, ders kitabı sayfa 57-58-59-60 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “1. Ünite Değerlendirme Soruları Etkinlik Cevapları-2” Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 8. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 57-58-59-60. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.


1. Ünite Değerlendirme Soruları Etkinlik Cevapları -2

1. Ünite Üslü İfadeler: Matematiksel problemlerde üslü ifadeler, geometrik hesaplamalar ve mantıksal çıkarımlar kullanarak çözümler üretebiliriz. Dikdörtgen alanlarından üçgen yüksekliklerine, terazi tartımlarından en küçük ortak katlara kadar birçok konu, matematiksel düşünce becerisini geliştirir.

Önceki Sayfalar: 52-53-54-55-56


8. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 57 Cevapları Sonuç Yayınları

21. Kenar uzunlukları 4³ cm ve 5⁴ cm olan ABCD dikdörtgeninin alanının %20’si kadar alana sahip olan KLM üçgeninde [KN] ⟂ [LM] dir. Buna göre [LM] uzunluğu kaç santimetredir?
A) 10²  B) 10³  C) 2×10³  D) 5×10³

8. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 57 Cevapları

Cevap:
Dikdörtgenin alanı = 4³×5⁴ = 2⁶×5⁴
%20’si = 1/5 × (2⁶×5⁴) = 2⁶×5³
Üçgenin alanı = (KN×LM)/2
→ 2⁶×5³ = (2⁴×LM)/2
LM = 2⁷×5³ / 2⁴ = 2³×5³ = 10³
Sonuç: B)


22. Dikdörtgen şeklindeki 5 kağıt ortalarından bir çizgi çizilerek ikiye bölünüyor. Üzerlerindeki üslü ifadeler aşağıdaki gibidir:

Verilen kağıt çiftleri:

  1. (–16)⁴  | –16
  2. (–1/2)⁻⁸ | 4⁸
  3. (–2)⁴  | –2⁷
  4. –1/2⁵  | (–16)²
  5. (–2)⁻⁵  | (–1/2)⁷

Bu kağıtlar aşağıdaki şekilde yerleştirilmiştir. Daha sonra kağıtların tamamı üzerlerindeki üslü ifadeler uç uca gelecek biçimde düzenlenmiştir.

Buna göre mor renkli bölme yerine hangi kağıt yerleştirilmelidir?
A) (–16)⁴  | –16
B) (–1/2)⁻⁸ | 4⁸
C) (–2)⁴  | –2⁷
D) (–2)⁻⁵  | (–1/2)⁷

Cevap:

8. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 57 Cevapları Sonuç Yayınları

Yerleştirilen ilk kağıt:
(–1/2)⁻⁸ | 4⁸

Bu kağıtta sağdaki ifade 4⁸ = (–2)¹⁶’dır.
Yani sıradaki kâğıdın solundaki ifade de (–2)¹⁶ olmalı.

Kağıt 3’te: (–2)⁴ | –2⁷
Ama burada sol taraf (–2)⁴, sağ taraf (–2)⁷, yani 4 ve 7 arasında fark 3.
Ancak (–2)¹⁶ eşleşmesiyle devam edecek bir kağıt bulunmuyor, çünkü 16’ya uygun başka ifade yok.

Kağıt 5: (–2)⁻⁵ | (–1/2)⁷
Bu durumda sol taraf (–2)⁻⁵, yani (–1/2)⁵’e eşittir.
Mor kutunun solundaki kısımda (–1/2)ⁿ tarzı bir ifade olmalı.

Kağıt 2’ye bakalım: (–1/2)⁻⁸ | 4⁸
Mor kutu, bu kağıtla bağlanacak şekilde devam ediyorsa, mor kutunun sol tarafında (–1/2)⁷, sağ tarafında (–2)⁻⁵ olmalıdır.
Bu tam olarak seçenek D’deki kağıttır:
(–2)⁻⁵ | (–1/2)⁷

Doğru cevap: D şıkkı


Farklı bir sayfa mı arıyorsunuz?

İhtiyacınız olan içeriğe aşağıdaki ana kaynaklardan ulaşabilirsiniz:

8. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 58 Cevapları Sonuç Yayınları

23. Bir manav, ürünlerini yukarıdaki eşit kollu terazide tartarak satmaktadır. Manav, eşit kollu terazinin sol kefesine tartılacak sebze ve meyveleri, sağ kefesine ise görseldeki kütleleri yerleştirmektedir.

Manavda;
I. 5 kg domates
II. 15 kg patlıcan
III. 11 kg havuç
IV. 16 kg biber
bulunmaktadır.

Buna göre manav verilen kütlelerle numaralanmış ürünlerin kaç tanesini tek seferde tartarak satabilir?

A) 1 B) 2 C) 3 D) 4

Cevap:
Eşit kollu terazideki ağırlıklar 2⁰, 2¹, 2² ve 2³ kg’dır.
Toplam: 1 + 2 + 4 + 8 = 15 kg.

  • Domates (5 kg): 2⁰ + 2² = 1 + 4 = 5   tartılabilir.
  • Patlıcan (15 kg): 2⁰ + 2¹ + 2² + 2³ = 15  tartılabilir.
  • Havuç (11 kg): 2⁰ + 2¹ + 2³ = 1 + 2 + 8 = 11  tartılabilir.
  • Biber (16 kg): 15’ten fazla olduğu için tartılamaz. ❌

Sonuç: 3 ürün tek seferde tartılabilir.
Doğru cevap: C) 3


24. Bir internet sitesinden dört farklı ürün beğenen Ahmet Bey’in beğendiği ürünlerin fiyatlarının ve kargo ücretinin TL biriminde çözümlemesi aşağıda verilmiştir.

Ahmet Bey kargo dahil ödediği ürünler için 200 TL ödeme yapmıştır. Buna göre Ahmet Bey’in satın almadığı ürün aşağıdakilerden hangisidir?

A) Resim Defteri B) Pastel Boya C) Kurşun Kalem D) Kuru Boya

Cevap:
Kargo: 6,40 6,40
Resim Defteri: 8×10¹ + 9×10⁰ + 7×10⁻¹ + 5×10⁻² = 80 + 9 + 0,7 + 0,05 = 89,75 TL
Pastel Boya: 1×10² + 1×10¹ + 9×10⁰ + 2×10⁻¹ = 100 + 10 + 9 + 0,2 = 119,2 TL
Kurşun Kalem: 2×10¹ + 4×10⁰ + 2×10⁻¹ + 5×10⁻² = 20 + 4 + 0,2 + 0,05 = 24,25 TL
Kuru Boya: 5×10¹ + 1×10⁻¹ + 5×10⁻² = 50 + 0,1 + 0,05 = 50,15 TL

Toplam ödeme = 200 TL (kargo dahil)

Yani ürünlerin toplamı = 200 − 6,40 = 193,6 TL

Olasılıkları deneyelim:

Resim Defteri + Kurşun Kalem + Kuru Boya
= 89,75 + 24,25 + 50,15 = 164,15 TL

Pastel Boya + Kurşun Kalem + Kuru Boya
= 119,2 + 24,25 + 50,15 = 193,6 TL ✔️

Sonuç:
Ahmet Bey bu üç ürünü almıştır:
Pastel Boya + Kurşun Kalem + Kuru Boya

Bu durumda satın almadığı ürün: A) Resim Defteri olur.


8. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 59 Cevapları Sonuç Yayınları

25. Yukarıda verilen kare dik prizma biçimindeki kolonya kutuları herhangi bir yüzü üzerinde üst üste konularak, hiç boşluk kalmadan yüksekliği 130 cm’den az olan bir rafa yerleştirilecektir.

8. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 59 Cevapları

Her kutu: 10 cm × 6 cm × 6 cm.

Buna göre aynı rafa yandaki kolonya kutularından en fazla kaç adedi üst üste yerleştirilebilir?

A) 10 B) 12 C) 15 D) 18

Cevap:
Kutular 10 cm ya da 6 cm yüksekliğinde durabilir.
Ama yükseklik 130 cm’den az olmalıdır.

130’dan küçük en büyük 6 ve 10’un ortak katı 120 cm’dir.
120 ÷ 8 = 15 (kutular 8 cm yüzeyde dik konulabilir).

Sonuç: En fazla 15 kutu yerleştirilebilir.
Doğru cevap: C) 15


8. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 60 Cevapları Sonuç Yayınları

26. Bir yolun her iki tarafına aynı hizada ve eşit aralıklarla direkler dikilmiştir. Karşılıklı direkler arasına ipler gerilerek bu ipler üzerine reklam afişleri asılacaktır.

8. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 60 Cevapları

Yol uzunluğu 3 km’dir.
Direk aralıkları 25 m ve 40 m’dir.

Buna göre yol boyunca kaç adet reklam afişi takılabilir?

A) 14 B) 15 C) 16 D) 17

Cevap:
Ekok(25, 40) = 200 m
Her 200 m’de bir karşılıklı direk bulunur.

3 km = 3000 m
3000 ÷ 200 = 15 aralık

Başlangıçtaki ilk direk de sayılır: 15 + 1 = 16

Sonuç: 16 afiş takılır.
Doğru cevap: C) 16


27. Sena, dikdörtgen şeklindeki bir kartona kenar uzunlukları 3 cm ve 5 cm olan kare şeklindeki sarı ve mavi renkli etiketleri, üst üste gelmeyecek ve aralarında boşluk kalmayacak şekilde sıra halinde yapıştırıyor.

8. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 60 Cevapları Sonuç Yayınları

Kartondaki “?” ile belirtilen kenarın uzunluğu, 50 cm’den fazladır.

Buna göre bu kartona yapıştırılan sarı etiketlerin sayısı, mavi etiketlerin sayısından en az kaç fazladır?

A) 6 B) 8 C) 12 D) 15

Cevap:
Ekok(3, 5) = 15 cm
Her 15 cm’de bir düzen tekrar eder.

50 cm’den büyük ve 15’in katı olan en küçük uzunluk 60 cm’dir.

60 ÷ 5 = 12 mavi etiket
60 ÷ 3 = 20 sarı etiket

Fark: 20 – 12 = 8

Sonuç: Sarı etiketler 8 tane fazladır.
Doğru cevap: B) 8


Önceki Sayfalar: 52-53-54-55-56


Sonraki Ödevler