8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 162-166-167-168-169. Cevapları
8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 162-166-167-168-169. Cevapları Hecce Yayıncılık bölümünde, ders kitabı sayfa 162-163-164-165-166-167-168-169 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Selim’i Anarım Metni Cevapları” sayfalarını hazırladık. Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 162-166-167-168-169. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.
Selim’i Anarım Metni Cevapları
5. Tema Vatandaşlık: Emek, insanın bir iş için harcadığı çaba ve zamanı ifade eder. “Selim’i Anarken” metninde, Selim’in tarlasını nasıl güzelleştirdiği gösterilerek emeğin her şeyi dönüştürebileceği vurgulanmaktadır.
İçindekiler
8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 162 Cevapları Hecce Yayıncılık
Hazırlık Çalışması
“Emek” kelimesi size neler çağrıştırıyor? Düşüncelerinizi söyleyiniz.
Cevap: Emek kelimesi bende bir iş için uğraşmayı, o işe mesai harcamayı çağrıştırıyor.
• Metinde anlatılan olay nedir?
Cevap: Selim’in tarlasına yaptığı bakım ve tarlayı incelemeye gelmeleri anlatılmaktadır.
• Metindeki kahramanlar kimlerdir?
Cevap: Selim, avukat, yargı, tutanak yazıcısı, bürodaki çocuk, selimin karısı ve tapu memuru metindeki kahramanlardır.
• Metinde anlatılan olay ne zaman, nerede geçmektedir?
Cevap: Olay avukatın bürosunda ve Selim’in tarlasında geçiyor. Olayın tarihi ayın 17’sinde diye geçmektedir.
• Metnin serim, düğüm ve çözüm bölümünde neler anlatılmaktadır?
Cevap: Selim’in avukatın yanına gitmesi çiçekler götürmesi ve tarlasından bahsetmesi. Avukat, hakim ve memurların Selim’in bahçesini incelemeye gitmeleri ve yıllar sonra avukatın Selim’le karşılaşarak her zaman onu andığını söylemesi anlatılmaktadır.
İhtiyacınız olan içeriğe aşağıdaki ana kaynaklardan ulaşabilirsiniz:
8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 166 Cevapları Hecce Yayıncılık
1.Etkinlik
Aşağıda, metinde geçen bazı kelimelerin heceleri karışık bir şekilde verilmiştir. Kelimeleri bulunuz ve kelimelerin anlamlarını tahmin ediniz. Tahminlerinizi TDK Güncel Türkçe Sözlük’ten kontrol ediniz.
Cevap:
1. boy / şeb → şebboy
Tahminim: Güzel koku, parfüm (eski bir koku türü).
2. şik / e → eşik
Tahminim: Kapı girişinde bulunan basamak ya da geçiş yeri.
3. mer / kat → katmer
Tahminim: Kat kat olmuş şey; ayrıca yağlı-şerbetli bir hamur/tatlı çeşidi.
4. di / da / bağ → bağdadi
Tahminim: Ahşap çıtalarla yapılmış bölme duvar; bağdadi yapım tekniği.
5. sır / na → nasır
Tahminim: Deride oluşan sertleşmiş tabaka.
6. maç / ğırt / sı → sığırtmaç
Tahminim: Bağırma, yüksek ses çıkarma.
7. yet / he → heyet
Tahminim: Bir amaç için bir araya gelmiş kişiler topluluğu.

2.Etkinlik
Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.
1. Selim, ilk gelişinde avukatın iş yerini neden sevmemiştir?
Cevap: Kapalı, karanlık ve boğuk bir yer olduğu için sevmemiştir.
2. Selim, tarlayı almadan önce tarla ne hâldeydi?
Cevap: Tarla çok kötü balçık ve su basmış halde, kimsesiz, hiç bir şey ekilmemiş ve köpek bile bağlasan durmaz haldeymiş.
3. Karısıyla birlikte çalışan Selim, tarlada ne gibi değişiklikler yapmıştır?
Cevap: Dam, ahır, arabalık ve samanlık yapmıştır. Hendekler kazılmış ve her yer çiçeklendirilmiştir.
4. Avukat, Selim’in tarlasını ney benzetmiştir? Neden?
Cevap: Avukat Selim’in tarlasını kınaya benzetmiştir.
5. Avukat niçin Selim’i anmaktadır?
Cevap: İşlenmeyen tarlaları gördüğünde Selim olsaydı buraya çok güzel bakardı diye Selim’i anmıştır.
3.Etkinlik
Okuduğunuz metnin konusunu ve ana fikrini aşağıya yazınız.
Metnin Konusu: Selim’in tarlasına yaptığı işler.
Metnin Ana Fikri: Her şeyin emekle güzelleşeceğini anlatıyor.
8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 167 Cevapları Hecce Yayıncılık
4.Etkinlik
Okuduğunuz “Selim’i Anarken” adlı metindeki hikâye unsurlarını belirleyerek aşağıya yazınız.
Yer: Selim’in tarlası ve avukatın bürosu
Zaman: Tapu için tarlaya bakmaya geldikleri tarih ayın 17’si
Kişiler/Varlıklar: Selim, karısı, avukat, yargıç ve memurlar.
Olay Örgüsü:
- Selim’in elinde çiçeklerle avukatın yanına gitmesi
- Avukatla büroda ettikleri sohbet
- Avukat, yargıç ve diğer memurların tapu işleri için Selim’in tarlasına gitmeleri
- Tarla incelendikten sonra oturup ayran içmeleri ve sohbetleri
- Avukatın yıllar sonra Selim’le karşılaşması ve onu her zaman andığını anlatması
5.Etkinlik
Gerçek Unsurlar:
- Hukukla ilgili terimler
- Şehir adları
- Köy adları
- İtalyan domates fidesi
- Tarımla ilgili terimler
Kurgusal Unsurlar:
- Karakterler
- Olaylar.
8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 168 Cevapları Hecce Yayıncılık
Aşağıda metinde geçen deyimler verilmiştir. Deyimlerin karşılarında verilen anlamlardan doğru olanı işaretleyiniz ve deyimleri kendi cümlelerinizde kullanınız.
Cevap:

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 169 Cevapları Hecce Yayıncılık
7.Etkinlik
Sınıfınızda “emek”, “tembellik” ve “çalışkanlık” kelimelerinin size çağrıştırdıklarıyla ilgili bir konuşma yapınız. Konuşmanızda eleştirel konuşma stratejisini uygulayınız. Konuşmanızda ele aldığınız konuyu olumlu ya da olumsuz yanlarıyla, tarafsız bir bakış açısıyla değerlendirerek farklı fikirler ve yaklaşımlar üretiniz. Konuşmalarınızda uygun geçiş ve bağlantı ifadeleri kullanmaya özen gösteriniz.
Cevap:
Emek, tembellik ve çalışkanlık hayatımızı doğrudan etkileyen önemli kavramlardır. Emek, hedeflerimize ulaşmamızı sağlayan temel güçtür; çalışkanlık ise bu emeği düzenli ve kararlı bir şekilde sürdürmemize yardımcı olur. Buna karşılık tembellik, gelişimimizi yavaşlatır ve fırsatları kaçırmamıza neden olur.
Bununla birlikte, eleştirel bir bakışla değerlendirildiğinde her konuda denge önemlidir. Sürekli çalışmak kadar dinlenmek de gereklidir. Ancak genel olarak bakıldığında, başarıya giden yolun emeğe ve çalışkanlığa dayandığı, tembelliğin ise ilerlemeyi engellediği açıkça görülür.
8.Etkinlik
Aşağıya “serbest yazma” yöntemini kullanarak seçeceğiniz bir konuda masal yazınız. Metni yazarken yazım kurallarına uymaya özen gösteriniz. Bu amaçla yazım kılavuzundan yararlanabilirsiniz. Metninizi gözden geçirirken varsa metninizdeki yazım, noktalama hatalarını ve anlatım bozukluklarını düzeltiniz. Yazdığınız metni sınıfta arkadaşlarınıza okuyunuz.
Cevap:
Birlikten Doğan Güç
Bir zamanlar büyük bir ormanda Aslan, Kurt, Sincap, Fare, Kaplumbağa, Fil ve Zürafa yaşarmış. Ormanın huzuru, hayvanları sürekli rahatsız eden bir avcı yüzünden bozulmuş. Hayvanlar, kendilerini korumak için bir araya gelip çözüm aramaya başlamışlar.
Önce yeni bir kral seçmeyi düşünmüşler ancak kısa sürede her birinin farklı bir yeteneği olduğunu fark etmişler. Aslan cesaretiyle, Kurt hızıyla, Sincap zekâsıyla, Fare çevikliğiyle, Kaplumbağa sabrıyla, Fil gücüyle ve Zürafa uzun boyuyla ormana yardım edebilirmiş.
Bu yüzden en doğru kararın birlikte çalışmak olduğuna karar vermişler. Her hayvan kendi yeteneğini kullanarak avcının tuzaklarını bozmuş, hareketlerini izlemiş ve ormanı korumuş.
Sonunda avcı ormanı terk etmiş ve hayvanlar, tek bir lider yerine dayanışmanın onları daha güçlü kıldığını anlamışlar. Böylece ormanda yeniden huzur sağlanmış.












