Anasayfa Kitap Cevapları
Son Düzenleme: 1 Aralık 2024 - Yazar: Aysel Alpay

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 184-185-186. Cevapları Hecce Yayıncılık

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 184-185-186. Cevapları Hecce Yayıncılık bölümünde, ders kitabı sayfa 184-185-186 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Kurtla Köpek Dinleme Metni Cevapları” sayfalarını hazırladık. Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 184-185-186. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.


Kurtla Köpek Dinleme Metni Cevapları

5. TEMA: Vatandaşlık: 8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 184-185-186. Cevapları Ferman Yayınları


8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 184 Cevapları Hecce Yayıncılık

Hazırlık Çalışmaları

Özgürlük sizce nedir? Haklar ve özgürlük arasında sizce nasıl bir ilişki vardır? Düşüncelerinizi söyleyiniz.
Cevap: Özgürlük kişilerin kimsenin baskısı altında olmadan, hür bir şekilde yaşayıp, düşüncelerini ifade edebilmesidir. Kişi haklarına kolaylıkla ulaşabiliyorsa özgürdür. Örneğin; yaşama, barınma, beslenme, inanç özgürlüğü, düşünce özgürlüğü gibi haklarımız sağlanıyorsa özgür bir toplumu oluştururuz.


Dinlediğiniz metindeki anlamını bilmediğiniz kelime ya da kelime gruplarını aşağıya yazınız. Metindeki anlamını bilmediğiniz kelime ya da kelime gruplarının anlamını metnin bağlamından hareketle tahmin ediniz. Tahminlerinizin doğruluğunu TDK Güncel Türkçe Sözlük’ten kontrol ediniz. Anlamını öğrendiğiniz yeni kelime/kelime gruplarını sözlüğünüze yazınız. Öğrendiğiniz kelimeleri birer cümlede kullanınız.
Cevap:

Kelime/Kelime Grubu: Çiroz
Cümlem: Diyet yaptığı için çiroza dönmeyi bekliyordu.

Kelime/Kelime Grubu: Semiz
Cümlem: Semiz bir köpeğe bile yetmez bu yemekler.

Kelime/Kelime Grubu: Sefil
Cümlem: Sefil bir durumda dışarıda bekliyorum.

Kelime/Kelime Grubu: Perişan
Cümlem: Ders çalışmaktan perişan olduk.

Kelime/Kelime Grubu: Hürriyet
Cümlem: İnsanın sahip olduğu en güzel şey hürriyettir.

Kelime/Kelime Grubu: Hürmet
Cümlem: Büyüklerine karşı her zaman hürmet ve saygı içinde olmalıyız.

Kelime/Kelime Grubu: Saltanat
Cümlem: Saltanat babadan oğula geçen yönetim sistemidir.


8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 185 Cevapları Hecce Yayıncılık

3.Etkinlik

Aşağıdaki soruları dinlediğiniz metne göre cevaplayınız.

1. Metinde geçen “fülûsuahmere muhtaç” kelime grubunun anlamını araştırarak bu kelime grubunu cümle içinde kullanınız.
Cevap: Metinde geçen “fülûsuahmere muhtaç” hiç parası olmayan, peş parasız anlamına gelir.

2. Kurt, köpekle karşılaştığında ne düşünmüş?
Cevap: Kurt, köpekle karşılaştığında onu parçalamak istemiş, sonra köpeğin onu koruyacağını düşünerek vazgeçmiştir.

3. Köpeğin boynunda neden yara varmış?
Cevap: Boynuna tasma takıldığından dolayı yara varmış.

4. Kurt, köpeğin teklifini neden geri çevirmiş?
Cevap: Hürriyetinden vazgeçmediği için köpeğin teklifini geri çevirmiştir.

5. Siz kurdun yerinde olsaydınız ne yapardınız?
Cevap: Bende kurdun yerinde olsaydım hürriyetimden vazgeçmezdim.


4.Etkinlik

Dinlediğiniz metnin konusunu ve ana fikrini aşağıya yazınız.

Metnin Konusu: Kurtla köpeğin rahat bir yaşam için yaptığı konuşmalar.

Metnin Ana Fikri: Hürriyettir.


5.Etkinlik

Aşağıdaki cümleleri okuyunuz. Cümlelerden anlatım bozukluğu olanları işaretleyiniz.
Cevap:

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 185 Cevapları Hecce Yayıncılık


8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 186 Cevapları Hecce Yayıncılık

6.Etkinlik

Sınıfınızda “özgürlük” konulu bir konuşma yapınız. Konuşmanızda yaratıcı konuşma stratejisini uygulayınız. Bu stratejiyi uygulayabilmek için sizden önce konuşan arkadaşlarınızın anlattıklarını dikkatlice dinleyiniz. Arkadaşlarınızın anlattıklarından yararlanarak konuyla ilgili olay, durum veya kişilere yeni bir bakış açısıyla bakılmasını sağlayınız. Konuşmanızda okuduğunuz, izlediğiniz veya gözlemlediğiniz olaylardan örnekler verebilirsiniz. Konuşmalarınızda yabancı dillerden alınmış, dilimize henüz yerleşmemiş kelimelerin Türkçelerini kullanmaya özen gösteriniz.
Cevap:

Özgürlüğü tanımlamak zordur çünkü herkes için farklı bir anlam ifade eder. Özgürlük, insanların düşüncelerini özgürce ifade edebilmesi, düşüncelerini uygulayabilmesi, inançlarına saygı duyulması, eşitlik ve adaletin sağlanması ile alakalıdır. Özgürlük, insanların potansiyellerini keşfedebilmeleri ve kendi hayatlarını şekillendirebilmeleri için gereklidir.

Ancak özgürlük, sorumlulukla birlikte gelir. İnsanlar özgürlüklerini kullanırken başkalarının haklarına saygı göstermeleri önemlidir. Özgürlüğün sınırları, başkalarının özgürlük alanına zarar verdiği noktaya kadardır. Bu dengeyi sağlamak, halkımızın huzurlu ve adil bir şekilde yaşamasını sağlar.


7.Etkinlik

Aşağıya “Kurtla Köpek” adlı metnin konusu ve ana fikrinden hareketle mizahi ögeler kullanarak hikâye edici bir metin yazınız. Yazdığınız metne uygun bir başlık bulunuz. Yazdığınız metni gözden geçirirken yazım ve noktalama hatalarıyla anlatım bozukluklarını düzeltiniz. Yazdığınız metni sınıfta arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap:

Bekçi Köpeği ve Sokak Köpeği

Bir fabrikanın bahçesinde, güvenliği sağlamak için çalışan bir bekçi köpeği yaşarmış. Adı Fido olan bu köpek, fabrikadaki herkesin dostu olmuştu. Bir gün, fabrika bahçesine yakın bir sokaktan geçen bir sokak köpeği, adı Boncuk olan Fido ile karşılaşmış.

Boncuk, Fido’nun koruduğu fabrikanın etrafında özgürce dolaşmak istediğini söyledi. “Fido, sen burada hep aynı yerde duruyor ve fabrikayı koruyorsun. Hiç dışarıya çıkmayı düşünmez misin?” diye sordu. Fido, üzgün bir şekilde cevapladı: “Benim görevim bu fabrikayı korumak, Boncuk. Burada olduğum sürece fabrikanın güvenliği sağlanıyor. Dışarıda olursam, kim bilir ne tür tehlikelerle karşılaşırım?”

Boncuk düşündü ve sonra dedi ki: “Ama Fido, sen sürekli zincire bağlısın ve hareket etme özgürlüğün yok. Ben ise dışarıda özgürce koşup oynayabiliyorum. Rüzgarı, güneşi ve doğayı hissediyorum. Her gün yeni maceralar yaşıyorum.” Fido, Boncuk’un söylediklerine hak verdi ancak endişelerini de dile getirdi. “Evet, Boncuk, senin dediğin gibi dışarıda özgürsün. Ama aynı zamanda tehlikelere maruz kalabiliyorsun. Arabalar, kötü niyetli insanlar veya açlık gibi zorluklarla karşılaşabilirsin.”

Boncuk düşündü ve sonra Fido’ya şöyle dedi: “Fido, belki de gerçek özgürlük, güvende olmanın yanında zorlukları da göze alabilmekte yatıyor olabilir. Sadece burada durarak hayatını koruyor olabilirsin ama ben her gün yeni şeyler keşfetmek ve özgür hissetmek istiyorum.”

Her ne kadar ikisi de birbirlerinin tam tersini söyleyip birbirlerini ikna edememiş olsalar bile günün sonunda Fido ve Boncuk arasında güzel bir dostluk başladı. Fido, Boncuk’un maceralarını dinlerken, Boncuk da Fido’nun güvenliği sağlama görevine saygı duydu.



Yorumlar
Sizde Yorum Yazın




Forum Ders Cevapları Copyright © 2019-2025
Gizlilik Politikası İletişim S.S.S/ Sitemap