Anasayfa Kitap Cevapları
5 Şubat 2024, 20:20 - Aysel Alpay Yazdı

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 52-56-57-58-59. Cevapları Ferman Yayıncılık

Kızıl Renkli Komşumuz Metni Cevapları

2. Tema Doğa ve Evren: 8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 52-53-54-55-56-57-58-59. Cevapları Ferman Yayınları


8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 52 Cevapları Ferman Yayıncılık

HAZIRLIK ÇALIŞMASI

“Uzay” kavramı ile ilgili bir araştırma yapınız. Yaptığınız araştırmadan yararlanarak gök bilimi hakkındaki bilgilerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Uzay var olan her şeyi içine alan sonsuz bir boşluktur. Uzayda yer çekimi yoktur.


8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 56 Cevapları Ferman Yayıncılık

1. ETKİNLİK

Okuduğunuz metindeki anlamını bilmediğiniz kelime ya da kelime gruplarını aşağıya yazınız. Metindeki anlamını bilmediğiniz kelime ya da kelime gruplarının anlamını metnin bağlamından hareketle tahmin ediniz. Tahminlerinizin doğruluğunu TDK Güncel Türkçe Sözlükten kontrol ediniz. Anlamını öğrendiğiniz yeni kelime/kelime gruplarını sözlüğünüze yazınız. Öğrendiğiniz kelimeleri birer cümlede kullanınız.
Cevap:

Kelime/Kelime Grubu: Devasa
Tahminî Anlamı: Çok büyük olan.
Cümlem: Gökyüzüne bakan devasa bir pencere yapılmıştı.

Kelime/Kelime Grubu: Karbondioksit
Tahminî Anlamı: Gaz.
Cümlem: Karbondioksit oranının fazla olduğu alanlarda oksijen miktarı azalır.

Kelime/Kelime Grubu: Atmosfer
Tahminî Anlamı: Gök cisminin etrafını saran ve gaz ile buhardan oluşan tabaka.
Cümlem: Dünyamızı çepeçevre saran koruyucu zırha atmosfer denir.

Kelime/Kelime Grubu: Yörünge
Tahminî Anlamı: İzlenen yol.
Cümlem: Güneş kendi yörüngesinde akıp gidiyor.

Kelime/Kelime Grubu: Saptamak
Tahminî Anlamı: Belirginleştirmek.
Cümlem: Konuyla ilgili son saptamaları da yaptı.

Kelime/Kelime Grubu: Pekiştirme
Tahminî Anlamı: Tekrarlamak
Cümlem: Konuları pekiştirmek için daha çok çalıştı.

Kelime/Kelime Grubu: Koşul
Tahminî Anlamı: Şart
Cümlem: Öğretmenimiz sınıfta koşul- sonuç ilişkisini anlattı.


2. ETKİNLİK

Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.

1. Avrupa ve Amerika’daki Mars tutkusu nasıl başlamıştır?
Cevap: Bu olay Schiaparelli’nin Mars üzerinde gördüğü vadi sistemini yanlış yorumlaması ile başlamıştır.

Sonraki Ödev:  İnsanların Keyif İçin Avlanmasını Doğru Buluyor Musunuz? Niçin?

2. Mars’a yapılan ilk uçuş sonrasında gezegen hakkında hangi bilgilere ulaşılmıştır?
Cevap: Yapılan ilk uçuş sonrasında gezegenin yüzeyindeki devasa çarpışma izlerine, güneş sisteminin
en büyük yanardağlarına, en karmaşık ve uzun kanyonlara ulaşılmıştır.


3. Mars’ta canlıların yaşayıp yaşamadığını tespit etmek için nasıl bir araştırma yapılmıştır?
Cevap: Toprağı ve atmosferi araştırılmıştır.


4. Bilim insanları, neden Mars’ta yaşam olabileceğini düşünmüş?
Cevap: Şiparelli gezegenin yüzeyindeki vadi sistemini görmesiyle Mars’ta yaşam olabileceğini düşünmüştür.


5. 18. yüzyılın sonlarında Mars ile ilgili ortaya atılan varsayımlar nelerdir?
Cevap: Mars’ta bulunan akıllı canlıların olduğu ve bu canlıların kanallar yaptığı varsayımları düşünülmüştür.


8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 57 Cevapları Ferman Yayıncılık

3. ETKİNLİK

Okuduğunuz metnin konusunu ve ana fikrini aşağıya yazınız.

Metnin Konusu: Mars’ın varlığını tahmin etmek ve onunla ilgili araştırmalar yapmaktan bahsedilmiştir.

Metnin Ana Fikri: Mars’ta yaşam.


4. ETKİNLİK

Okuduğunuz metinde yazar düşünceyi geliştirme yollarından (tanımlama, örneklendirme, tanık gösterme, karşılaştırma, sayısal verilerden yararlanma, benzetme) hangisini ya da hangilerini kullanmıştır? Nedenleriyle birlikte yazınız.
Cevap:

  • Gezegene ulaşmak için yapılan uçuşlar, 1960 yılında başladı. (Sayısal verilerden yararlanma)
  • Bu tarihten sonra, Mars uçuşları sürdü. Gezegenin yörüngesine giren ilk başarılı uzay aracı, Mariner 9’dur. (Örneklendirme)
  • Pathfinder’la yapılan araştırmalar, Mars’la ilgili bildiklerimizi pekiştirdi. Bu aracın yaptığı gözlemler, öncekilere göre çok daha duyarlıydı. (Karşılaştırma)

5. ETKİNLİK

Aşağıdaki fotoğrafları inceleyiniz. Fotoğraflarla ilgili soruları cevaplayınız.

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 57 Cevapları

1. Fotoğraflarda neler görüyorsunuz?
Cevap: Galaksi, astronot ve kara delik görüyorum.


2. Fotoğrafları gördüğünüzde neler düşündünüz?
Cevap: Uzayın çok yönlü bir yer olduğunu ve büyüklüğünü düşündüm.


3. Fotoğrafların sizi etkileyen yönleri nelerdir?
Cevap: Galaksiler ve insanların uzaya ulaşabilmesi beni etkiliyor.


8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 58 Cevapları Ferman Yayıncılık

6. ETKİNLİK

Aşağıdaki tabloyu inceleyiniz. Tabloyla ilgili verilen soruları cevaplayınız.

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 58 Cevapları

1. Dünya’nın Güneş’e olan uzaklığı kaç milyon kilometredir?
Cevap: 150 milyon kilometredir.


2. Uydusu olmayan gezegenler hangileridir?
Cevap: Mars, Venüs ve Merkür’dür.


3. Güneş’e en uzak olan gezegen hangisidir?
Cevap: Güneş’e en uzak gezegen Neptün’dür.


4. 5’ten az uydusu olan gezegenleri yazınız.
Cevap: Dünya’dır. Dünya’nın sadece bir uydusu bulunur o da Ay’dır.

Sonraki Ödev:  Kültürümüzde Misafire İkramda Bulunmak Sizce Neden Önemlidir?

5. Uydusu en fazla olan gezegen hangisidir?
Cevap: Uydusu en fazla olan gezegen Satürn’dür.


8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 59 Cevapları Ferman Yayıncılık

7. ETKİNLİK

Sınıfınızda “uzay” konulu bir konuşma yapınız. Konuşmanızda güdümlü konuşma stratejisini uygulayınız.
Cevap:

Merhaba! Bugün sizlere uzay hakkında heyecan verici bir konuşma yapmak istiyorum. Uzay, insanlığın büyüklükleri ve gizemleri keşfetme arzusunu ateşleyen bir alan olmuştur. Düşünsenize, evrende milyarlarca galaksi ve her birinde milyonlarca yıldız bulunuyor. Bu sayısız potansiyele sahip olan uzay, insanlık için sonsuz bir keşif kaynağıdır.

Uzay, sadece astronotlar için değil, hepimiz için de inanılmaz derecede ilginçtir. Gökyüzüne baktığımızda, gece gökyüzünde parlayan yıldızları, ayı ve diğer gezegenleri görürüz. Ancak gerçek, bu gördüklerimizin sadece buz dağının görünen kısmı olduğudur. Başka yaşam formları ya da belki de başka bir gezegende benzer bir dünya…


8. ETKİNLİK

Aşağıdaki yönergelere uyarak “uzay” kavramıyla ilgili bilgilendirici bir metin yazınız.

• Yazacağınız metnin konusunu belirleyerek aşağıya yazınız.
Cevap: Metnin konusu Uzay ve uzay araştırmalarıdır.


• Yazacağınız metnin ana fikrini belirleyerek aşağıya yazınız.
Cevap: Dünya dışındaki yaşam formlarına uzay sayesinde bulabileceğimizi düşünmek.


• Belirlediğiniz konu ve ana fikre göre yazacağınız metnin giriş, gelişme ve sonuç bölümlerinin taslağını aşağıya yazınız.
Cevap:

UZAY

Uzay, insanlık için sonsuz keşiflerin alanıdır. Gökyüzünde parlayan yıldızlar, uçsuz bucaksız galaksiler ve gizemli gezegenler, hayal gücümüzü zorlar ve bizi büyüler. Uzayın derinliklerinde yatan sırlar, bilim insanlarının merakını kamçılar ve yeni keşiflere ilham verir.

İnsanoğlu uzayla olan ilişkisini tarih boyunca kurmuştur. İlk adımlar, Yuri Gagarin ve Neil Armstrong gibi cesur astronotlar tarafından atılmıştır. Bu kahramanların öncülüğünde gerçekleştirilen uzay yolculukları, insanlığın sınırlarını aşma arzusunu temsil eder. Bu yolculuklar sayesinde Dünya dışındaki yaşam formları hakkında daha fazla bilgi sahibi olabileceğimize inanırız.


• Yazdığınız metni görsel, tablo ve grafiklerle zenginleştiriniz.
Cevap:

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 59 Cevapları Ferman Yayıncılık

Sizde Yorum Yazın


Forum Ders Cevapları Copyright © 2019-2023
Gizlilik Politikası İletişim S.S.S/ Sitemap