Okuma, yazma ve eğitime verilen değerlerin bölgeden gölgeye değişiklik gösteriyor olmasından dolayı. Örneğin, bazı bölgelerde kızların eğitim alması gereksiz bulunmaktadır.
Bazı bölgelerde okul sayısı ve öğretmen sayısı oldukça azdır. Eğitim için gerekli olan şartların yetersizliği yüzünden bu bölgelerde okuma ve yazma oranları diğer bölgelere göre çok daha düşüktür. Aynı zamanda eğitime verilen değer ve önem de okuma yazma oranı hususunda oldukça etkilidir. “Kız çocukları okumaz” düşüncesine sahip olan kişiler de okuma ve yazma oranının düşük olmasına neden olan başlıca sebepler arasında yer almaktadır. Kısacası bölgeden bölgeye değişiklik gösteren okuma yazma oranı, kişilerin görüşleri ve savundukları düşüncelere bağlı olarak değişiklik göstermektedir.
Ülkenin farklı bölümlerinde farklı kültürel faaliyetler ve düşünceler vardır. Her bölgenin yaşayış biçimi aynı değildir. Bir kesim okumaya o kadar önem vermezken diğer kesim yaşlansa bile okumaya devam etmektedir.