2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 164-167-168. Cevapları
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 164-167-168. Cevapları 1. Kitap bölümünde, ders kitabı sayfa 163-164-165-166-167-168-169 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Dil Mirası Koruyucusu Metni Etkinlik Cevapları” Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 164-167-168. Cevapları MEB Yayınları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.
Dil Mirası Koruyucusu Metni Cevapları
4. Tema: Okuma Serüvenimiz: Dilimizi doğru kullanmak ve yeni kelimeler öğrenmek, iletişim becerilerimizi geliştirir. Kelime hazinemiz zenginleştikçe düşüncelerimizi daha etkili ifade edebiliriz.
İçindekiler
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 164 Cevapları Birinci Kitap
Başlığı ve görselleri inceleyip metnin konusunu ve metinde geçen olayları tahmin ediniz.
Cevap: Metnin konusu dilimizi doğru kullanmanın önemi olabilir.
Metni, noktalama işaretlerine dikkat ederek önce sessiz sonra sesli okuyunuz. Anlamını bilmediğiniz sözcüklerin altını çiziniz.
Cevap:
- seğirmek
- hışırdamak
- ilham
- Atasözü
- Kütüphane
- Dil mirası
- Kelime Toplayıcısı
İhtiyacınız olan içeriğe aşağıdaki ana kaynaklardan ulaşabilirsiniz:
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 167 Cevapları Birinci Kitap
Metnin konusunu yazınız. Okuma öncesi yaptığınız tahmin ile metnin konusunu karşılaştırınız.
Cevap: Metnin konusu yeni kelimeleri öğrenmeyi ve kullanmayı seven çocuğun bir serüveni anlatılmıştır. Tahminim yanlıştır.
Sözlük Özgürlüktür
Koyu yazılmış sözcüklerin anlamını cümlelerden hareketle tahmin ediniz. Sözcüklerin sözlük anlamını yazarak tahmininizle karşılaştırınız.
Cevap:
seğirmek
Tahminim: Titremek.
Sözlük Anlamı: Vücudun herhangi bir yerinin titremesi
hışırdamak
Tahminim: Sürtünme sesi.
Sözlük Anlamı: Kumaş gibi malzemelerin birbirine sürtünmesi sonucu çıkan ses.
ilham
Tahminim: Fikir vermek.
Sözlük Anlamı: Kişinin içine doğan düşünce.
atasözü
Tahminim: Büyüklerin söylediği, öğüt veren kısa söz.
Sözlük Anlamı: Uzun gözlemlere, deneyimlere dayanılarak söylenmiş, ders verici nitelikte kısa ve özlü söz.
kütüphane
Tahminim: Kitapların bulunduğu yer.
Sözlük Anlamı: Kitapların saklandığı, okunduğu ve ödünç verildiği yer.
dil mirası
Tahminim: Geçmişten kalan kelimeler ve sözler.
Sözlük Anlamı: Geçmiş kuşaklardan günümüze kalan, korunması gereken dilsel değerler (kelimeler, deyimler, atasözleri vb.).
kelime toplayıcısı
Tahminim: Yeni kelimeleri toplayan kişi.
Sözlük Anlamı: Duyduğu veya okuduğu yeni kelimeleri defterine not eden, kelimeleri öğrenip saklayan kişi.
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 168 Cevapları Birinci Kitap
Yeni öğrendiğiniz sözcüklerle cümleler yazınız.
1. seğirmek:
Heyecanlanınca sağ gözüm hafifçe seğirmeye başladı.
2. hışırdamak:
Ağaçlardan hışırtılar duydum.
3.ilham:
Ablam benim ilham kaynağım.
4. Atasözü:
Öğretmenimiz bugün “Damlaya damlaya göl olur.” atasözünün anlamını açıkladı.
5. Kütüphane:
Her hafta sonu arkadaşlarımla birlikte kütüphaneye gidip kitap okuyoruz.
6. Dil mirası:
Atalarımızdan kalan dil mirasını korumak hepimizin görevidir.
7. Kelime toplayıcısı:
Ben de bir kelime toplayıcısı gibi duyduğum yeni kelimeleri defterime yazıyorum.
Okurken belirlediğiniz sözcüklerin anlamını www.sozluk.gov.tr adresinden araştırıp sözlük defterinize yazınız.
Cevap:
- Seğirmek: Vücudun bir yerinin istemsiz olarak hafifçe oynaması.
- Hışırdamak: Kuru yaprak, kâğıt gibi şeylerin birbirine sürtünürken ses çıkarması.
- İlham: İçe doğan düşünce, esin.
- Atasözü: Deneyimlere dayanan, öğüt verici kısa ve özlü söz.
- Kütüphane: Kitapların saklandığı ve okunduğu yer.
- Dil mirası: Geçmişten günümüze aktarılan dil değerleri.
- Kelime toplayıcısı: Duyduğu yeni kelimeleri defterine yazan kişi.
Metinle ilgili soruları cevaplayınız.
1. Çocuk neden telaşla eve gidiyor?
Cevap: Çocuk yeni bir kelime duyduğu için telaşla eve gidiyor.
2. Çocuğun hatırlamakta zorluk çektiği kelime nedir?
Cevap: Hatırlamakta zorluk çektiği kelime ”seğirmek”tir.
3. Çocuğun masadaki defterinin adı nedir?
Cevap: Çocuğun masadaki defterinin adı ”Kelime toplayıcısı”
4. Çocuk rüyasında neler görüyor?
Cevap: Çocuk, rüyasında çevresindeki her şeyin kelimelerden oluştuğunu, ağaç dallarında harflerin hışırdadığını, bulutların atasözlerine dönüştüğünü, göllerde kelimelerin zıpladığını görüyor.
5. Çocuğun hikâyesindeki ana karakterin adı nedir?
Cevap: Ana karakterin adı Dil Mirası Koruyucusu’dur.
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 169 Cevapları Birinci Kitap
Metin ile ilgili soruların doğru cevaplarını takip ediniz. Ulaştığınız mesleğin özelliklerini anlatınız.
Cevap: Metindeki çocuk yeni kelimeler öğrenip hikayeler yazdığı için yazar olmuştur.
Kelimeleri doğru kullanır, yazdıklarıyla insanlara duygu ve düşüncelerini aktarır.










