3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 111-112-113. Cevapları MEB Yayınları bölümünde, ders kitabı sayfa 111-112-113 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “4. Ünite Değerlendirme Soruları Cevapları” sayfalarını hazırladık. Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 111-112-113. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.
İçindekiler
4. Ünite: Maddeyi Tanıyalım 3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 111-112-113. Cevapları MEB Yayınları
1. Aşağıdaki görselleri inceleyiniz. Soruları cevaplayınız.
a. Görselleri verilen maddeleri niteleyen özellikler nelerdir? Örnekteki gibi yazınız.
Cevap:
b. Görselleri verilen maddelerin özelliklerini nasıl algılarsınız?
Cevap: Görselleri verilen maddelerin özelliklerini duyu organlarımızla bakıp, dokunup, koklayarak anlarız.
2. Bir yüzeyin pürüzlü veya pürüzsüz hâle getirilmesinin amacı nedir? Bir örnekle açıklayınız.
Cevap: Bir yüzeyin üzerindeki hareket artması için pürüzlü, azalması için pürüzsüz hale getirilebilir. Örneğin yollar pürüzsüz olursa bisiklet daha hızlı ilerler ama pürüzlü olursa hareketi yavaşlar.
3. Aşağıdaki görselleri uygun ifadelerle çizgi çizerek eşleştiriniz.
Cevap:
4. Aşağıdaki güvenlik sembollerinin anlamlarını ilgili noktalı alanlara yazınız.
Cevap:
5. Cam bardak ve sulu boya kullanarak deney yapacak olan Kerem ve arkadaşları, hangi güvenlik önlemlerini almalıdırlar?
Cevap: Koruyucu gözlük, eldiven ve maske kullanımı gibi güvenlik önlemleri almaları gerekir.
6. Ayşe, Ali ve Fatma, arkadaşları Gamze için sürpriz bir doğum günü partisi hazırlamak istiyorlar. Bunun için aralarında görev paylaşımı yapıyorlar. Ayşe katı olan yiyecek ve malzemeleri, Fatma sıvı içecekleri, Ali içinde gaz olan maddeleri getirecektir. Verilen bilgiye göre görseldeki malzemeleri kimlerin getireceğini boş kutulara yazınız.
Cevap:
Camlar dışarıyı görmemiz için şeffaf ve pürüzsüz yapıya sahiptirler. Ağaç gövdesi ise daha pürüzlüdür. Bu durumu dokunarak tenimizle anlayabiliriz.