6. ÜNİTE 1. BÖLÜM: UZUNLUK ÖLÇME: 3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 202-205-206-207. Cevapları MEB Yayınları
Aşağıdaki anahtar sözcükleri yandaki bulmacada bulup üzerlerini boyayınız
Cevap:
Hangi suluk daha uzundur? Pelin ile Atakan sulukların uzunluklarını nasıl ölçebilirler? Düşünelim.
Cevap: Mavi suluk daha uzundur. Pelin ile Atakan cetvel ya da metre ile uzunluklarını ölçebilirler.
Aşağıdaki tabloda verilen nesnelerin uzunluklarını standart olmayan uygun ölçme araçları (kulaç, adım, karış, ip, tel, vb.) ile ölçelim. Ölçme sonuçlarını tablodaki ilgili alana yazalım.
Cevap:
Murat kaç tane 1 cm’lik uzunluk çizmiş olabilir? Düşünelim.
Cevap:60 cm’lik bir uzunluk çizmiş olabilir.
Oluşturduğunuz bu ölçme aracı 100 cm uzunluğundadır. Bu uzunluğu metre cinsinden nasıl ifade edersiniz?
Cevap: 1 metre 100 cm’dir. Yani 100 cm uzunluğundaki ölçme aracı 1 metredir.
1. Aşağıdaki uzunluk ölçme birimlerini istenen birime çevirelim.
Cevap:
1 m = 100 cm
100 cm = 1 m
5 m = 500 cm
600 cm = 6 m
1 m 25 cm = 125 cm
725 cm = 7 m 25 cm
4 m 50 cm = 450 cm
576 cm = 5 m 76 cm
Bulmacayı cevapladığınız için teşekkürler. Bulmacayı bulmak aslında çok kolay. Girişten değilde çıkıştan girişe doğru ilerlersek sonuca daha çabuk ulaşırız. Bu taktiği bana ablam öğretmişti.