1. TEMA ERDEMLER: 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 10-11-12-13-14-15-16-17-18-19-20-21-22. Cevapları Etkin Sonuç Yayıncılık
1. Metnin başlığı ve görselleri size neler çağrıştırıyor?
Cevap: Metnin başlığı ve görselleri bana arkadaşlığı ve sınıftaki arkadaşlar arasında geçen olayları çağrıştırmaktadır.
2. Arkadaşlar arasında yardımlaşmak niçin önemlidir?
Cevap: Arkadaşlar arasındaki yardımlaşmak aradaki bağın, birlikteliğin, güvenin ve sevginin artması ve pekişmesi için önemlidir.
“Arkadaş” denince aklımıza gelenleri yazalım.
Şimdi de yukarıdaki etkinlikte bulduğumuz kelimeleri içeren cümleler kuralım.
Okudum, anladım, soruları cevaplıyorum.
1. Sınıfa yeni gelen öğrenci kimdi?
Cevap: Sınıfa yeni gelen öğrenci ‘ Zerrin’dir.
2. Zerrin niçin çekingen, içine kapanık ve sessiz bir kızdı?
Cevap: Zerrin, küçükken çocuk felci geçirip sağ bacağı engelli kaldığı için içine kapanık ve sessiz bir kızmış.
3. Öğretmen, Zerrin sınıfa gitmeden önce öğrencilere neler söyledi?
Cevap: Öğretmen, Zerrin sınıfa gitmeden önce ona destek olunmasını ve engelli olmanın utanılacak bir şey olmadığını söylemiştir.
4. Zerrin, öğretmenin sorduğu problemi nerede çözdü?
Cevap: Zerrin, öğretmenin sorduğu problemi tahtada çözdü.
5. Zerrin, soruyu çözünce öğrenciler nasıl bir tepki verdiler?
Cevap: Zerrin, soruyu çözünce öğrenciler Zerrin’i alkışlamışlar.
6. Zerrin’de ne zaman büyük değişiklikler oldu?
Cevap: Zerrin’de arkadaşları onu alkışladıktan sonra büyük değişiklikler oldu.
Zerrin gibi bir arkadaşın olsaydı ona neler söylemek isterdin. Duygu ve düşüncelerimizi noktalı yerlere yazalım.
Cevap: Zerrin gibi bir arkadaşım olsa onunla diğer arkadaşlarım gibi vakit geçirir, diğer arkadaşlarıma nasıl davranırsam ona öyle davranırdım. Zerrin’e güçlü olmasını, engellerini aşmasını ve hayata küsmemesini söylerdim.
Metnin hikâye haritasını tamamlayalım.
ARKADAŞ
Metinde Geçen Kişiler: Zerrin, öğrenciler, öğretmen.
Yer: Sınıf.
Olay: Engelli olan Zerrin’e öğretmeninin ve arkadaşlarının desteği.
Aşağıdaki cümlelerde altı çizili kelimelerin yerine, verilen kelimelerden eş anlamlılarını seçelim. Kelimelerin yerine eş anlamlılarını getirerek cümleleri tekrar yazalım.
Cevap:
hasret – surat – mektep
1. Okul çıkışın da ilk önce evine o gidiyordu.
→ Atatürk, hayatı boyunca bir çok mektepte okumuş.
2. Yüzünde tatlı bir gülümseme vardı.
→ Suratında tatlı bir gülümseme vardı.
Noktanın kullanıldığı yerlerle ilgili verilen bilgileri okuyalım. Bu bilgileri örnek cümlelerle eşleştirelim.
Aşağıdaki cümleleri resimlerdeki çocuklardan hangisi söylemiştir? Cümlelerle resimleri eşleştirelim.
Cevap:
Kitabın ön kapağında neler yer almaktadır?
Cevap: Kitabın ön kapağında kitabın ismi, sınıf numarası ve kitabın içerisinden resimler yer alır.
“İçindekiler” bölümünde hangi metnin hangi sayfada olduğuyla ilgili örnekler veriniz.
Cevap: Arkadaş metni sayfa 10’dan başlar.
Sözlükte hangi kelimeler geçmektedir?
Cevap: Sözlükte kitapta kullanılan tüm kelimeler geçer.
“Hediye Seçimi” metninin sayfa numarası kaçtır?
Cevap: Hediye Seçimi metni sayfa 30’da yer alır.
Arkadaş adlı bir hikaye okuduk. Hikaye gerçek ya da tasarlanmış olayları anlatan yazı türüdür. Haydi Arkadaş metni ile aşağıdaki metni karşılaştıralım.
Cevap:
Arkadaş: Hikaye paragraf şeklinde yazılmıştır. Düz yazıdır.
Arkadaş Sevgisi: Bu yazı şiir halinde ve bir düzen içerisinde yazılmıştır.
Engelli insanların hayatıyla ilgili bir hikaye yazalım. Hikayemizde aşağıda verilen kelimeleri de kullanalım.
Okula erken gittiğim bir gün öğretmenimizi yeni bir kız ve ailesiyle konuşurken gördüm. Onlara bakarak sınıfıma geçtikten sonra kız çocuğu ve öğretmenimiz el ele sınıfa geldiler. Kızın çantasını beraber sıraya bırakıp tekrar çıktılar. Öğretmenimiz neden elini tutuyordu ki? Kafamda sorularla arkadaşlarımı bekledim. Sınıf dolunca arkadaşlarıma da gördüklerimi anlattım. Herkes merakla öğretmeni bekliyordu. Beş dakika sonra öğretmenimiz sınıfa tek başına girdi. ”Günaydın çocuklar. Bugün sınıfımıza yeni bir kişi katılacak adı Buse. Buse görme engelli bir çocuk ona karşı hassas ve kibar olmanızı istiyorum.” dedi.
Öğretmenin sözlerinden sonra büyük bir üzüntü kapladı içimi. Buse arkadaşımıza çok üzülmüştüm ama ona yardımcı olacağıma da söz verdim. Daha sonra Buse sınıfa girdi. Öğretmen ilk defa söylüyormuş gibi Buse’yi tanıttı ve yerine oturttu. Teneffüs zili çalar çalmaz Buse’nin yanına gittim kendimi tanıttım ve her zorlukta yanında olacağımı söyledim. Bunu duyunca çok sevindi. Buse’nin yanından ayrılarak tüm arkadaşlarımı topladım ve öğretmenimize benzer bir konuşma yaparak hepsinden Buse’ye karşı anlayışlı olmalarına dair söz aldım.
1. “Anne” konulu bir şarkı öğreniniz.
Cevap:
Anne Sevgisi
Sıcağın sinmiş bana,
Seni severim ana,
Sensin bana kan veren,
Sensin bana can veren.
Küçükken yudum yudum,
Sütlerinle uyudum.
Kulağıma ninniler,
Neler söyledin neler,
Beni büyüttün ana.
2. Annenizin bir gün içinde neler yaptığını gözlemleyiniz.
Cevap: Annem sabah erkenden kalkarak ev ahalisine kahvaltı hazırlar. Kahvaltıdan sonra bulaşıkları beraber toplarız ve o yıkar. Evi toplarlar, çamaşırları yıkayıp serer ve benim ödevlerimi yapmamla ilgilenir.
Güler yüzden bahsetmişsiniz. Günümüzün en büyük eksikliği bu sanırsam samimiyetsiz günaydınlar. Hayatımızda ne olursa olsun güler yüzlülüğümüzü kaybetmemeliyiz. Mutsuzluğumuzu başka insanlara da bulaştırmamalıyız.
Bu hesapta çözemedim bit çok soru olduğunda burdan yardım alıyoruz tam olarak ablamda öyle ikimiz hep bu hesaptan çözüyoruz hemde anlıyotuz ablamın adı ece benim adım büra bişe yapacam zaman anlamadım konulara bakıp anlıyoru bu hesabı tercih ediyorum.
Forum Ders Cevapları, Ders Kitabı Cevapları Sitemizde Yer Alan Konular İlkokul, ilköğretim, Ortaokul, 2.Sınıf, 3.Sınıf, 4.Sınıf, 5.Sınıf, 6. Sınıf, 7. Sınıf, 8.Sınıf, Din Kültürü, Fen Bilimleri, Hayat Bilgisi, Matematik, Sosyal Bilgiler, Trafik Güvenliği, Türkçe, Ders Kitabı, Sayfa Cevapları, Gibi Konulardan Oluşmaktadır. Yayınlardan Bazıları, Özgün, Aydın, MEB, Koza, GÜN, Sevgi, Semih Ofset, Yayınları, Ekoyay, Tutku, Gizem, Tuna, SDR Dikey, ATA, ADA, Anadol, Adım Adım, E-Kare, Dizin, Anıttepe, Lisans, Yargı, Berkay, Dersdestek, Bir-Yay, Sonuç, FCM, Yayıncılık, Anka Yayınevi.