3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 157-158-160-161-162-163-164. Cevapları MEB Yayınları bölümünde, ders kitabı sayfa 157-158-160-161-162-163-164 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Ayçiçeği ve Papatya Metni Cevapları” sayfalarını hazırladık. Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 157-158-160-161-162-163-164. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.
İçindekiler
5. Tema: Kişisel Gelişim 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 157-158-160-161-162-163-164. Cevapları MEB Yayınları
1) 5. temada yer alan metinlerin başlıklarını ve görsellerini inceleyiniz. Bu temada neler öğreneceğinizi tahmin ediniz.
Cevap: Bu temada kişisel gelişim için bilmemiz gerekenleri öğreneceğimizi düşünüyorum.
2) Kendinizi geliştirmek için neler yapabilirsiniz? Düşüncelerinizi maddeler hâlinde yazınız.
Cevap: Kendimizi geliştirmek için, planlı çalışabilir, kitap okuyabilir, spor yapabilir, farklı diller öğrenebilir ve günlük tutabiliriz.
Dostluk kavramının anlamını araştırınız. Araştırma sonuçlarını arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Dostluk kavramı insanların birbirlerine karşılık beklemeden gösterdikleri sevgi ve saygıdır.
1. Aşağıdaki sözcük ve sözcük grubunun metindeki anlamlarını TDK Türkçe Sözlük’ten bulunuz. Sözcükleri cümle içinde kullanınız.
İhmal etmek: Bu aralar kurslara gitmeyi ihmal ettim.
Olgunlaşmak: Ağaçtaki elmalar olgunlaşıp yere düşmüşlerdi.
Yüzleşmek: Öğretmen yüzleşmemiz için bizi yanına çağırdı.
2. “Ahenk” sözcüğü aşağıdaki cümlelerin hangisinde metindeki anlamıyla kullanılmıştır? Kutuları “X” ile işaretleyiniz.
Cevap:
3. Aşağıda dilimize yabancı dillerden geçmiş sözcükler verilmiştir. Bu sözcükleri Türkçe karşılıkları ile eşleştiriniz.
Cevap:
Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.
1. Metindeki kahramanları bularak yazınız.
Cevap: Ayçiçeği, papatya, serçe.
2. Bulduğunuz kahramanların kişilik özelliklerini yazınız.
Cevap:
Ayçiçeği: Merhametli
Papatya: Bencil, vefasız
Serçe: Arabulucu, merhametli
3. Ayçiçeği niçin üzülmüştür?
Cevap: Papatya onu umursamadığı için üzülmüştür.
4. Serçe, üzülen ayçiçeğini teselli etmek için ona neler söylemiştir?
Cevap: Serçe ayçiçeğini teselli etmek için papatyanın şımarıklığını üstünden atarak dostunu hatırlayacağını söylemiştir.
5. Papatyanın gerçeklerle yüzleşmesini sağlayan olay nedir?
Cevap: Papatyanın gerçeklerle yüzleşmesini sağlayan yapraklarının koparılıp atılmasıdır.
6. Metnin konusu ve ana düşüncesini yazınız.
Metnin konusu: Papatyanın, ilgi görüp ayçiçeğini unutması ve sonra pişman olması anlatılmaktadır.
Metnin ana düşüncesi: Dostluk
7. Okuduğunuz metnin türü nedir? Niçin?
Cevap: Türü masal/fabldır. Çünkü bitkiler konuşturulmuş ve olağanüstü olaylar yaşanmıştır.
1. Aşağıdaki cümleleri okuyunuz. Altı çizili sözcüklerin eş seslisini kullanarak yeni bir cümle yazınız.
Cevap:
Kendime bir yer buldum.→ Kedim önündeki mamaları tek seferde yer.
Kız ona el sallıyordu.→ Çocuk gurbet elde özlem içindeydi.
2. Metinde tırnak işaretinin kullanıldığı cümlelerin altını çiziniz. Tırnak işaretinin kullanılma sebebini aşağıdaki boşluğa yazınız.
Cevap: “Gerçek dost sevdiğini gözünde değil yüreğinde büyütür.” cümlesi tırnak içerisine alınmıştır. Tırnak içerisine alınmasının sebebi konuşma cümlesinin belirtilmesidir.
Siz serçenin yerinde olsaydınız iki arkadaşın yaşadığı problemin çözümü için neler yapardınız? Düşüncelerinizi desteklemek için örnekler verirken dilimize yabancı dilden girmiş sözcüklerin Türkçelerini de kullanmaya özen göstererek sınıfta arkadaşlarınızla tartışınız.
Cevap: Ben serçenin yerinde olsaydım papatyayı uyarır ona arkadaşını tamamen kaybetmeden hatasını anlaması gerektiğini söylerdim.
İstediğiniz konuyu seçerek kısa bir masal yazınız.
Cevap:
Bir gün Huzur Ormanı sakinleri ormanlar kralı aslanın çok yaşlandığını ve onun yerine başka bir kral seçmeleri gerektiğini konuşup bir oylama yapmaya karar vermiş. Ama aday seçerken sorun yaşamışlar. Çünkü herkes kral olmak istediği için tartışmalar çıkıyormuş. Ne yapacaklarını bilemeyen orman halkı yaşlı aslanın yanına giderek ondan fikir almak istemişler. Bunun üzerine aslan onlara:
-”Hepinizin kendine göre çok iyi yetenekleri ben sizin yerinizde olsam yönetimi tek bir kişiye vermezdim ve hep birlikte çalışmayı seçerdim.” demiş. Bu fikir herkesin hoşuna gitmiş ve herkes kendine bir görev üstlenerek ormanı huzur içinde yönetmişler.
Üç Dost
Bir evde yaşayan üç afacan varmış. Bu afacanlardan ikisi köpek birisi de kediymiş. Köpeklerin ismi Lodos ve Toros, kedinin ismi ise Pamukmuş. Bu şirin afacanlar, sahipleri işe gittiğinde tüm gün evin içinde oynarlarmış. Sahipleri Ali’nin işe gittiği bir gün yaramaz Lodos arkadaşlarına “Ben birazdan evdeki en sevdiğim mamanın kavanozunu açacağım ve içindeki mamayı yiyeceğim, Ali’ye de sizin yediğinizi söyleyeceğim” demiş. Toros hemen karşı çıkmış “Yaptığın çok yanlış Lodos, kendi yaptığın hareketlerin sonucuna katlanmalısın”, Pamuk da aynı kararlılıkla “bu kabul edilebilir bir şey değil” demiş. Kavanozu açıp tüm mamayı yemiş Lodos.
Akşam eve gelen Ali mama kavanozunda mama kalmadığını fark etmiş. Hemen dönüp afacanlara bu mamayı kimin bitirdiğini sormuş. Toros ve Pamuk hiç sesini çıkarmamış Lodos ise “bu ikisi yedi” demiş umursamaz bir tavırla. Arkadaşları Lodos’un söylediklerini yalanlamamış ve üçü de akşam mama yememe cezası almışlar. Arkadaşlarının kendisinin yerine ceza aldığını gören Lodos yaptığından çok utanmış ve özür dilemiş. “Beni ele vermediğiniz için çok teşekkür ederim” demiş. Pamuk ve Toros arkadaşlarının yanlış yaptığını anlamalarına sevinmiş ve “biz dostumuzu şikayet etmeyiz” demişler. Lodos bu olaydan çok büyük bir ders çıkarmış ve bir daha asla arkadaşları ile ilgili yalan söylememiş.