3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 164-168-169-170-171-172-173. Cevapları İlke Yayıncılık bölümünde, ders kitabı sayfa 164-165-166-167-168-169-170-171-172-173 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Gönüllü Trafik Polisi Metni Cevapları” Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 164-168-169-170-171-172-173. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.
İçindekiler
5. TEMA: Vatandaşlık 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 164-165-166-167-168-169-170-171-172-173. Cevapları İlke Yayıncılık
1. Trafikte gözlemlediğiniz hatalı davranışlar hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.
Cevap: Trafikte yayalar ve sürücüler birçok hatalı davranış yapıyor. Bunlar ışıklı trafik işaretlerine ve tabelalarda ki uyarılara uymama gibi hatalardır.
2. Trafikte hatalı bir davranış gördüğünüzde nasıl tepki verirsiniz? Açıklayınız.
Cevap: Hatalı kişiye güzel bir şekilde uyararak tepki veririm.
3. Okuyacağınız metnin görsellerini inceleyip konusunu tahmin ediniz.
Cevap: Trafikte gönüllü bir şekilde araçlara yardım eden bir çocuğu anlatıyor olabilir.
a. Metinde geçen aşağıdaki kelimelerin ve kelime gruplarının anlamları hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz. Ardından bu kelimelerin ve kelime gruplarının anlamlarını sözlükten bulup öğreniniz ve sözlük defterinize yazınız.
komut
Anlamı: Buyruk verme.
park yeri
Anlamı: Motorlu veya motorsuz taşıtların park alanı.
kavşak
Anlamı: Birbiriyle kesişen yol
refüj
Anlamı: Kaldırım.
ihlal
Anlamı: Zarar verme.
kabahat
Anlamı: Hata.
b. Aşağıdaki cümleleri, bu kelimelerden ve kelime gruplarından uygun olanı noktalı yerlere yazarak tamamlayınız.
Cevap:
• Bir engeli olmayan sürücülerin, engelli park yerini kullanmaları doğru değil.
• Kuralları ihlal eden yaya ve sürücülere para cezaları kesiliyor.
• Kavşaktaki trafik ışıkları bozuk olduğu için kaza meydana gelmiş.
• Kabahat, yaya geçidini ihlal eden sürücüdeydi.
• Trafik polisinin komutlarına göre hareket etmemiz gerektiğini biliyorduk.
• Önce sola, sonra sağa, sonra tekrar sola baktım; yolun boş olduğundan emin olunca refüje kadar hızlıca yürüdüm.
c. Aşağıdaki kelime gruplarını anlamlarıyla eşleştiriniz. Eşleştiremediğiniz kelime grubunun anlamını sözlükten bulup noktalı yere yazınız.
Cevap:
a. Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.
1. Çocuğun gözüne neden uyku girmedi?
Cevap: Çocuğun gözüne uyku girmemiş çünkü trafik polisi olma sırası ondaymış.
2. Geç vakit uykuya dalan çocuk, rüyasında ne gördü?
Cevap: Geç vakit uykuya dalan çocuk rüyasında kendisini sağa sola komutlar verirken bulmuş.
3. Çocuk nerede görev yapacaktı?
Cevap: Okulun önündeki yaya geçidinde görev yapacaktı.
4. Çocuk, yaya geçidini ihlal eden sürücüyü nasıl uyardı?
Cevap: Çocuk yaya geçidini ihlal eden sürücüyü ”Yaya geçidini ihlal ettiniz ve yayaların can güvenliğini tehlikeye attınız.” diyerek uyarmıştır.
5. Küçük bir çocuğa neden az kalsın araba çarpıyordu?
Cevap: Küçük çocuğun annesi sohbete dalıp çocuğuna dikkat etmediği için az kalsın araba çarpıyordu.
b. Siz de defterinize metinle ilgili iki soru yazınız. Yazdığınız soruları arkadaşlarınıza sorunuz.
Soru: Çocuğa çarpmadan ani fren yapan sürücü çocuğun annesine ne dedi?
Cevap: Sürücü çocuğun annesine “Hanımefendi, izin verirseniz çocuğu doktora götüreyim.” dedi.
Soru: Hatalı kadın sürücüye nasıl çıkışmıştır?
Cevap: Kadın sürücüye ”Önüne baksana be adam, az kalsın yavrumu ezecektin.” diye çıkışmıştır.
a. Metnin konusunu ve ana fikrini aşağıya yazınız.
Metnin Konusu: Gönüllü trafik polisi olan çocuğun gördüğü hataları anlatıyor.
Metnin Ana Fikri: Trafik kurallarına uymamız gerektiği.
Metindeki çocuk gibi gönüllü trafik polisi olsaydınız trafikte yaşanan sorunlar karşısındaki tavrınız ne olurdu? Metinde anlatılan sorunlara nasıl çözüm bulurdunuz? Anlatınız.
Cevap: Güzel bir dille hataları uyarır ve cezalandırırdım.
a. Aşağıdaki trafik işaretlerinin anlamları hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.
Cevap:
b. Aşağıdaki metni okuyup her bir cümleyi görsellerdeki trafik işaretlerinden uygun olanıyla ilişkilendiriniz. İlişkilendirdiğiniz trafik işaretlerinin numaralarını, cümlelerin başındaki kutucuğa yazınız.
Cevap:
a. Görsellerdeki hatalı davranışları belirleyip noktalı yerlere yazınız.
Cevap:
b. Görsellerdeki hatalı davranışların sonuçları hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.
Cevap: Bu davranışlar sonucunda can ve mal kaybına sebebiyet verebilir.
Aşağıda verilen cümleler gerçek ögeler içeriyorsa “ ”, hayalî ögeler içeriyorsa “ ” takip ederek çıkışa ulaşınız. Ulaştığınız rakamı işaretleyiniz.
Cevap:
Günlük tutmaya devam ediyor musunuz? Trafikte gözlemlediğiniz hatalı davranışları hatırlayınız. Konuyla ilgili duygu ve düşüncelerinizi günlüğünüze yazar gibi aşağıya yazınız.
Cevap:
Bugün okulumuzla trafik etkinliği yaptık. Amacımız trafikteki hataları gözlemlemekti. Maalesef o kadar bilinçsiz kullanım var ki… Yayalar yeşil ışığı beklemeden akan trafiğin içinden geçmeye çalışıyor. Sürücüler sinyal vermeden ani dönüşler yapıyor. Tabela ve ışıklı işaretleri görmezden geliyorlar ve trafikte kazaya sebebiyet verecek bir çok yanlış hareket yapıyorlar.
Aşağıda büyük harflerin kullanıldıkları yerlerle ilgili verilen kurallar ile bu kurallarla ilgili örnek cümleleri eşleştiriniz. Eşleştiremediğiniz kuralı örnekleyen bir cümleyi noktalı yere yazınız.
Cevap:
Vecihi Hürkuş ve Nuri Demirağ hakkında bilgi edininiz.
Cevap: Nuri Demirağ ilk demiryolu mütahitlerimizdendir. Vecihi Hürkuş ise havacılık mühendisidir.
Bir yerden bir yere yaya olarak gitmemiz gerektiği zaman bildiğimiz en güvenli yolu kullanmamız şart. Bu güvenli yol trafik işaretlerinin, ışıklı trafik cihazlarının, yaya üst, alt ve kaldırımların aynı zamanda trafik polisinin olduğu yerlerden oluşmaktadır.