Anasayfa Kitap Cevapları
26 Mart 2024, 17:53 - Aysel Alpay Yazdı

3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 217-218-219-220-221. Cevapları Sonuç Yayınları

Sahildeki Yumurtalar Cevapları

6.TEMA Doğa ve Evrem: 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 217-218-219-220-221. Cevapları Etkin Sonuç Yayıncılık


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 217 Cevapları Sonuç Yayınları

HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

1. Su kaplumbağaları hakkında neler biliyorsunuz?
Cevap:  Suda yaşadıklarını beslendiklerini ve güneşlendiklerini biliyorum.

2. Kaplumbağaların üzerindeki kabuk ne işe yarar?
Cevap: Onları korur.

3. Hangi hayvanlar hem suda hem karada yaşayabilir?
Cevap: Timsah, su samuru, su kaplumbağası ve penguen hem suda hem karada yaşayabilir.


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 218 Cevapları Sonuç Yayınları

1. ETKİNLİK

Görselleri inceleyelim. Metnin konusunu tahmin ederek yazalım.
Cevap: Su kaplumbağalarının yaşamını anlatıyor olabilir.


2. ETKİNLİK

Sahildeki Yumurtalar” adlı metni dikkatle dinleyin. Öğretmeniniz bazı yerlerde metni dinletmeye ara verecek ve metnin devamı ile ilgili tahminlerde bulunmanızı isteyecek. Tahminlerinizi aşağıdaki boşluklara yazın.

1.Tahminim: Çocuk kaplumbağaya bakmaya gitmiştir.

2.Tahminim: Onu suya götürmesini istemiş olabilir.

3. Tahminim: Yumurtaları güvenli bir yere götürmüş olabilir.

Sonraki Ödev:  İstiklal Marşımızın Yazarı Mehmet Akif Ersoy’a Bir Mektup Yazınız.

3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 219 Cevapları Sonuç Yayınları

3. ETKİNLİK

Aşağıdaki kelime ve kelime gruplarının anlamlarını tahmin edelim.

Sahil: Deniz kıyısı.

Kumsal: Denizlerin yanında olan kumlu alan.

Çelme takmak: Düşürmeye çalışmak.

Kızak: İterek, kaydırarak hareket ettirilen tekerleksiz araç.

Kuluçkaya yatmak: Yumurtaların üstüne yatmak.

İnci: Değerli taş.


4. ETKİNLİK

Dinledim, anladım, soruları cevaplıyorum.

1- Su kaplumbağası, yumurtalarını nereye bıraktı?
Cevap: Su kaplumbağası yumurtalarını kumun içine bırakı.

2- Kaplumbağa nasıl ters döndü?
Cevap: Çakal ve sansar onu ters döndürdü.

3- Kaplumbağayı kim kurtardı? Nasıl?
Cevap: Sahile gelen çocuk onu denizin içine sürükleyerek bıraktı ve dalgalar sayesinde ters döndü.

4- Kaplumbağa çocuğa ne dedi?
Cevap: Çocuğa teşekkür etti ve yumurtalarını korumasını istedi.

5- Elinde bir sepetle sahile dönen çocuk ne yaptı?
Cevap: Yumurtaları kumun içinden alıp sakladı.


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 220 Cevapları Sonuç Yayınları

6- Sahile gelen sansarla çakal ne yaptı?
Cevap: Kaplumbağayı bulamadı ve yumurtaları bulmak için bütün sahili kazdılar.

7- Çocuğun balıklarını alanlar kimlermiş?
Cevap: Çocuğun balıklarını alanlar çakal ve sansarmış.

8- Çocuk, yumurtaları nereye koydu?
Cevap: Çocuk yumurtaları sahilin diğer tarafında kırlangıç kuşlarının altına koydu.

9- Sansarla çakal, yavruları korkutmak isteyince neyle karşılaştılar?
Cevap: Kırlangıç kuşlarının onları taşlamasıyla karşılaşmışlardır.

10- Uzak denizlerden dönen anne kaplumbağa, yavrularını sapasağlam görünce ne yaptı?
Cevap: Çok mutlu oldu ve çocuğa teşekkür etti.

Sonraki Ödev:  Nasrettin Hoca İle İlgili Bildiklerinizi Anlatınız.

Arkadaşlar, sansarla çakalın yaptıklarını doğru buluyor musunuz? Orada olsaydınız onlara neler söylerdiniz, nasıl bir ders verirdiniz?
Cevap: Hayır, yaptıklarını doğru bulmuyorum. Orada olsaydım yaptıklarının yanlış olduğunu söyler aynı durumda onların da olabileceğini anlatarak ders verirdim.

Çocuğun yaptığını doğru buluyor musunuz? Çocuğun yerinde siz olsaydınız ne yapardınız? Kaplumbağaya nasıl yardım ederdiniz?
Cevap: Evet, çocuğun yaptığını doğru buluyorum. Bende onun yerinde olsam kaplumbağaya yardım ederdim. Kaplumbağayı ve yumurtalarını başka bir yere taşıyarak yardım ederdim.


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 221 Cevapları Sonuç Yayınları

5. ETKİNLİK

Hayvanları korumak ve onların yaşamlarını devam ettirmelerini sağlamak niçin önemlidir? Bu konudaki duygu ve düşüncelerini aşağıya yazabilir misin?
Cevap: Onların neslinin devamlılığı için onları korumak ve yaşamlarını devam ettirmelerini sağlamak önemlidir. Onları her zaman korumalı ve sahip çıkmalıyız.


6. ETKİNLİK

b. Aşağıdaki cümlelerin uygun yerlerinde konuşma çizgisi kullanalım.
Cevap:

Bir süre sonra kaplumbağa suyun yüzeyinde göründü.
– Teşekkür ederim, size borcumu nasıl ödeyebilirim, diye sordu.
– Ne borcu? Benim yerimde kim olsa aynı şeyi yapardı, dedi çocuk.

Sizde Yorum Yazın


Forum Ders Cevapları Copyright © 2019-2023
Gizlilik Politikası İletişim S.S.S/ Sitemap