6. ÜNİTE: 2. BÖLÜM: ÇEVRE ÖLÇME 3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 215-216-217-218-219-221. Cevapları MEB Yayınları
Buna göre çocuklar tahtanın neresini süslemişlerdir? Düşünelim
Cevap: Çevresini süslemişlerdir.
Aşağıdaki nesnelerin çevrelerini belirleyerek renkli kalemle çizelim
Cevap:
Çiftçi Halil’in aldığı tel eksik ya da fazla gelmiş olabilir mi? Neden? Düşünelim.
Cevap: Olabilir çünkü kaba bir hesaplama yapmıştır. Çevrisini metre ile ölçmesi gerekir.
Aşağıdaki tabloda verilen nesnelerin çevre uzunluklarını önce standart olmayan ölçme birimleriyle ölçelim. Sonra bu nesnelerin çevresini standart ölçme birimleriyle ölçelim. Ölçüm sonuçlarını ilgili alana yazalım.
Cevap:
Bu pankartın çevre uzunluğunu nasıl bulabiliriz? Düşünelim
Cevap: Kenarlarını tek tek ölçüp toplayarak buluruz.
1. Aşağıdaki şekillerin çevre uzunluklarını birim cinsinden hesaplayıp noktalı yerlere yazalım. ( Bir kenar uzunluğu bir birimdir.)
Cevap:
2. Aşağıdaki şekillerin çevre uzunluklarını hesaplayalım. Bulduğumuz sonuçları şekillerin altındaki noktalı yerlere yazalım.
Cevap:
Çok güzel bir site. Çok faydasını gördüm. Ödevlerimde çok yardımcı oldu. Siteyi herkese tavsiye ederim. Hem doğru cevaplar hem pratik.
Forum Ders Cevapları, Ders Kitabı Cevapları Sitemizde Yer Alan Konular İlkokul, ilköğretim, Ortaokul, 2.Sınıf, 3.Sınıf, 4.Sınıf, 5.Sınıf, 6. Sınıf, 7. Sınıf, 8.Sınıf, Din Kültürü, Fen Bilimleri, Hayat Bilgisi, Matematik, Sosyal Bilgiler, Trafik Güvenliği, Türkçe, Ders Kitabı, Sayfa Cevapları, Gibi Konulardan Oluşmaktadır. Yayınlardan Bazıları, Özgün, Aydın, MEB, Koza, GÜN, Sevgi, Semih Ofset, Yayınları, Ekoyay, Tutku, Gizem, Tuna, SDR Dikey, ATA, ADA, Anadol, Adım Adım, E-Kare, Dizin, Anıttepe, Lisans, Yargı, Berkay, Dersdestek, Bir-Yay, Sonuç, FCM, Yayıncılık, Anka Yayınevi.