3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 97-101-102-103-104-105-106-107. Cevapları İlke Yayıncılık bölümünde, ders kitabı sayfa 97-98-99-100-101-102-103-104-105-106-107 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Yaşlı Kitap Metni Cevapları” sayfalarını hazırladık. Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 97-101-102-103-104-105-106-107. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.
İçindekiler
3. TEMA: Bilim ve Teknoloji 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 97-98-99-100-101-102-103-104-105-106-107. Cevapları İlke Yayıncılık
1. Çocuk kitapları türlerinin neler olduğu hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.
Cevap: Masal, fabl, öykü, hikaye, destan, bilmece, tekerleme gibi çocuk kitap türleri vardır.
2. “Kitapsız büyüyen çocuk, susuz yetişen fidana benzer.” sözünden ne anlıyorsunuz? Açıklayınız.
Cevap: Susuz büyüyen fidan gelişemeyeceği gibi bir çocukta kitap okumadan büyürse kendini geliştiremez demek istemiştir.
a. Metinde geçen aşağıdaki kelimelerin ve kelime grubunun anlamlarını sözlükten bulup sözlük defterinize yazınız.
Cevap:
Diyar: Memleket, yurt.
Ezgi: Ses, müzik.
Işıldak: Ortamı aydınlatmaya yarayan nesne.
Ödünç almak: Bir şeyi birinden bir süreliğine almak.
Hoparlör: Sesi yayan cihaz.
b. Aşağıdaki kelimeleri anlamlarıyla eşleştiriniz.
Cevap:
Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.
1. Kütüphanedeki kitaplar ne zaman konuşmaya başladılar?
Cevap: Kütüphanedeki kitaplar saatler gece yarısını vurunca konuşmaya başlamışlar.
2. Yaşlı kitap neler söyleyerek arkadaşlarına yakındı?
Cevap: Yaşlı kitap , “Ah, ah fark edilmek ne güzel! Ben çok eski ve yaşlı bir kitabım. Çocukların ilgisini çekemiyorum artık. Çocuklarla kucaklaşamadıktan sonra bir kitap neye yarar?” diyerek arkadaşlarına yakınmış.
3. Kütüphanedeki kitaplar birbirleriyle niçin tartıştılar?
Cevap: Çocuklar bazı kitapları okuduğu, bazı kitapları ise okumadığı için tartışmışlar.
4. Boncuk gözlü çocuk, yaşlı kitabı görünce niçin çığlık attı?
Cevap: Aradığı kitap o olduğu için kitabı görünce çığlık atmış.
5. Çocuğun odasındaki elektronik kitaplar, yaşlı kitaba nasıl davrandılar?
Cevap: Elektronik kitaplar, yaşlı kitaba alaycı bir davranışta bulunmuşlar.
6. Yaşlı kitap, elektronik kitapların anlattıklarına ne zaman inandı?
Cevap: Çocuk onları bilgisayara takıp dinlemeye başlayınca inandı.
7. Çocuğun onu okuyup bitirdiği akşam yaşlı kitap neler yaşadı?
Cevap: Yaşlı kitap çocuğun onu bitirdiği akşam çok mutlu olmuş ve bunu arkadaşlarına anlatmış. Elektronik kitaplar ise ondan özür dilemiş.
8. Yaşlı kitap kütüphaneye döndükten sonra neler oldu?
Cevap: Yaşlı kitap yaşadıklarını arkadaşlarına anlatmış ve hep birlikte birbirlerini hiç üzmeden kardeş gibi yaşamışlar.
a. Metnin konusunu ve ana fikrini aşağıya yazınız.
Cevap:
Metnin Konusu: Yaşlı kitap ve diğer kitapların arasında geçen konuşmaları anlatıyor.
Metnin Ana Fikri: Kitap okumanın önemi ve kitapların değeri.
b. Aşağıdaki şemayı metne göre tamamlayınız.
Cevap:
Metnin Başlığı: Yaşlı Kitap
Metnin Şahıs Kadrosu: Yaşlı kitap, masal kitapları, öyküler, gezi kitapları, çocuk ve elektronik kitaplar.
Olayın Gerçekleştiği Mekan: Kütüphane ve çocuğun odası
Metinde Anlatılan Olay: Yaşlı kitap ve diğer kitapların çocuğun kimi okuyacağı konusunda aralarında geçen konuşmayı anlatıyor.
Aşağıdaki görsellerin metnin hangi bölümlerini gösterdiğini anlatınız.
Cevap: Yaşlı kitabın okunmadığı için üzüldüğü ve sonrasında okunduğu için mutlu olduğu bölümleri anlatıyor.
a. Aşağıdaki kitap türlerinden hangisini okumayı diğerlerine göre daha çok seviyorsunuz? Bu sorunun cevabı hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.
Cevap: Ben en çok fabl okumayı seviyorum. Hayvanların konuşturulması ve bundan ders çıkartmak çok güzel.
b. Aşağıdaki çocukların açıklamalarını okuyunuz. Bu açıklamalara göre ilgili cümleleri tamamlayınız.
Cevap:
Benim adım Pelin. Gerçek veya tasarlanmış olayların anlatıldığı düzyazı türündeki kitapları okumayı seviyorum.
Cevap: Pelin’in okumayı sevdiği kitap türü hikayedir .
Benim adım Doruk. Kahramanları genellikle hayvanlardan seçilen, sonunda ders verme amacı olan, düzyazı veya şiir biçiminde yazılmış metin türlerinin yer aldığı kitaplar ilgimi çekiyor.
Cevap: Doruk’un ilgisini çeken kitap türü fabldır.
Benim adım Yasemin. Konuyu ve olaylar zincirini, kesintisiz olarak resimleme yöntemiyle okuyucuya sunan kitap türünü okumayı tercih ediyorum.
Cevap: Yasemin’in okumayı tercih ettiği kitap türü çizgi roman.
Benim adım Ali. Hayale dayanan, çoğunlukla insanlar, hayvanlar ve cadı, dev, peri gibi varlıkların başından geçen olağanüstü olayların anlatıldığı kitapları okumaktan hoşlanıyorum.
Cevap: Ali’nin okumaktan hoşlandığı kitap türü masaldır
a. Aşağıda, yabancı dillerden alınmış, dilimize henüz yerleşmemiş bazı kelimeler görselleriyle verilmiştir. Bu kelimelerin Türkçe karşılıklarını örnekteki gibi yazınız.
Cevap:
b. Aşağıdaki sembolleri anlamlarıyla eşleştiriniz.
Cevap:
Gruplardaki cümlelerde geçen ortak sesteş kelimeleri, örnekteki gibi altını çizerek gösteriniz. Anlamı diğerlerinden farklı olan sesteş kelimenin bulunduğu cümleyi belirleyiniz. Bu cümlenin başındaki yıldızı boyayınız.
Cevap:
Aşağıdaki atasözlerini, atasözleri sözlüğünden yararlanarak tamamlayınız. Yazılarınızı özenli ve okunaklı şekilde yazınız.
Cevap:
Sakla samanı gelir zamanı .
Yazın çalışan kışın gülüşür.
Birlikten kuvvet doğar.
Ne ekersen onu biçersin.
Damlaya damlaya göl olur
Ak akçe kara gün içindir.
Emek olmadan yemek olmaz .
Bilmemek ayıp değil, öğrenmemek ayıp
Akıl akıldan üstündür
Bazı geceler gökyüzünde gördüğümüz Ay hakkında araştırma yapınız.
Cevap: Ay dünyamızın uydusudur. Geceleri dünyamızı aydınlatır.
Türkçe dersinde başarılı olmak istiyorsak muhakkak bolca okuma yapmalıyız. Okuma yapmak yalnız Türkçe dersinde değil tüm konulardaki anlamı kapasitemizi ve becerilerimizi artırıldığı düşünmektedir. Türkçe dersinde çok seviyorum. Çünkü Türkçe dersi hem ana dilimiz hem de konuştuğumuz dildir. Türkçe dersinde başarılı olmak istiyorsak kitap okumayı alışkanlık haline getirmeliyiz. Kitap okurken birçok kurallara uyarak kitabımızı tamamlamalı ve muhakkak kitabımızda anlamını bilmediğimiz kelimeleri detaylı bir şekilde öğrenmeliyiz. Önümüzdeki Metin gibi herhangi bir metin okuduğumuz zaman bolca tekrar da bu şekilde kulağımızın duyabileceği ve anlayabileceğiniz şekilde okumamıza tamamlamalıyız.